Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 686413 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

André Welten

• Senior gebruiker
Citaat van: André Welten link=msg=1425417 date=1463944853
Volgens de stripingvoorschriften mag alleen het wagenpark-of roepnummer worden bijgeplakt; dit moet dan aan voor- en achterzijde in de buitenste blauwe baan. Is daat te weinig ruimte, dan mag 1 blauwe baan naar binnen opgeschoven worden. Letters en cijfers in hetzelfde type en afmeting als het woord politie achterop (Frutiger black). Alle overige aanduidingen zijn voor zover ik weet niet toegestaan op de zijden, hoe het op het dak is (ivm luchtherkenning) durf ik niet te zeggen.
Ter aanvulling en misschien ten overvloede: de kleur van de letters/cijfers moet natuurlijk wit zijn.

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geďnterreseerd
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1431385 date=1466605545
Weet iemand of het volgende klopt: De firma PON of zijn 'onderaannemers' mag niet meer met de huidige aanbesteding mee doen, omdat zij onderwerp waren van een strafrechtelijk onderzoek.

Ik heb dit verhaal weleens gehoord in het W.I.S. oftewel 'Wandelgangen Informatie Systeem'

NB: ik had dit bericht ook al in ander topic geplaatst, maar daar ontving ik nog weinig reacties. Dus ik probeer het hier nogmaals ;)
"Waakzaam & Dienstbaar"

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Aankondiging van opdracht motorfietsen politie

Laatste update:
08-07-2016 | 10:23

Nederland - Op woensdag 6 juli is de aankondiging van opdracht voor motorfietsen politie gepubliceerd. In totaal worden ruim 1100 motorfietsen binnen de politie vervangen. De aanbesteding is gesplitst in twee "percelen": motorfietsen voor wijksurveillance en die voor verkeerssurveillance. Elk met een eigen programma van eisen.

Twee motoragenten
Potentiële leveranciers kunnen de aanbesteding op Tenderned vinden, het online marktplein voor alle aanbestedingen van de Nederlandse overheid.

Planning
Leveranciers hebben tot begin oktober 2016 om hun offerte in te dienen. In verband met de vakantietijd een langere periode dan normaal. Vanaf oktober worden de offertes beoordeeld op geldigheid en inhoud.

Aanbesteding
De aanschaf van nieuwe politie motorfietsen is onderdeel van de Aanbesteding Politievoertuigen. Met dit programma verwerft de politie de komende tijd nieuwe voertuigen voor haar motorfietsen- en wagenpark. Onlangs zijn de voertuigen voor de Mobiele Eenheid gegund.
Samen sterk in de hulpverlening!

R.3144

• Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Citaat van: R.3144 link=msg=1435411 date=1468000720
Tip!  ;)

Wat zijn in jou ogen de voordelen van deze 1300 ten opzichte van de BMW 1200RT / 1600GT?

Vraag me sowieso af of de 1600's blijven bestaan als uit deze aanbesteding de 1200RT komt voor de 'verkeerssurveillance-motoren'?

knarf1990

• Team Verkeer
  • Forum gebruiker
Het is een hele andere motor! Maar ik denk dat de Yamaha toch wel een stukje meer eindpower heeft. Beide zullen prima geschikt zijn voor het politiewerk!

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

--Niets is wat het lijkt--

LSPD

• Generalist GGP
  • Senior gebruiker
Weet iemand hoe dat zit met de les-motoren voor de rijopleiding? Zullen die ook vervangen worden, en zullen dat dan (i.t.t. huidige situatie) dezelfde motoren worden als waarmee de eenheden rijden??

Citaat van: R.3144 link=msg=1435411 date=1468000720
Tip!  ;)

Van wat ik gehoord en gelezen heb is BMW de betere motorfiets.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Bij de rijopleiding van de PA is bewust gekozen voor de R en niet voor de RT.

FlyingDutchman

• HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Dat kŕn met het geringere gewicht van de R t.o.v. de RT te maken hebben (uit mijn hoofd zo'n 35 kg verschil (?)). Als beginner wil je niet een te zware motor moeten rijden.

Sent with Tapatalk on the move

Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

PietjePuk

• Senior gebruiker