Laag of hoog hebben naar mijn mening zowel voor- als nadelen voor een politieauto..
Hoog (SUV):
+ Beter zicht over de weg
+ optische signalen beter zichtbaar voor overig verkeer
+ meer offroad mogelijkheden
- meer 'body roll' in bochten
- grotere schade aan derden bij aanrijding
Daarnaast zet ik vooral mijn vraagtekens bij de combinatie BMW en SUV voor de politie. Komt naar mijn idee te agressief over en daarnaast is het bij een merk als BMW bekend dat je veel geld betaalt voor dat mooie logo. Zie veel liever een Volvo waar zo aan geknutseld is dat ie veel harder gaat dan je als burger zou verwachten.
Ben trouwens ook een grote fan van Volvo voor politie omdat ze van die rechthoekige vormen hebben (de grotere modellen) waardoor ze erg efficiënt zijn qua ruimte. Als politie ben je namelijk op zoek naar zo veel mogelijk ruimte met een zo klein mogelijke draaihoek dacht ik zo.
Een BMW SUV moet zeker kunnen. Al heb ik liever een 3 serie oid voor de NH.
En wat bedoel je met te agressief? Dat kan een voertuig toch niet zijn?
Ik denk juist dat z'n voertuig een juiste uitstraling geeft ipv BV een Dacia of Opel Corsa...
Als laatste nog even een opmerking over Volvo....
Over de betrouwbaarheid, de ruimte en het motorenaanbod van nu ben ik totaal niet te spreken.
Een 10 a 15 jaar geleden was dat trouwens wel heel goed met de turbo 5 cilinders en eerste D5 blokken.
Het is volgens mij bergafwaarts gegaan vanaf de V50.
Ook de huidige V70 blijkt in de praktijk gewoon niet politiewerk geschikt.
Zoveel mensen zoveel wensen... Daar blijven we niet over uitgepraat.
Ik hoop op een knap stuk gereedschap maar ben bang dat het weer een gevalletje gaat worden van 'net' niet.
Maaaaaaaar.... Ik hou hoop natuurlijk.