Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 686141 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Tja die Ford Interceptor is al vaker aangehaald hier op het forum, een auto specifiek opgebouwd voor het politiewerk.
Geen gezinsauto die is omgebouwd voor het politiewerk.

Zal helaas bij praten blijven, die auto gaat hier nooit komen ben ik bang.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

JvdG

• Junior gebruiker
  • **
De kostenbesparing is wel iets.

Geen ombouw nodig, alleen toevoeging voor Europese en NL eisen. Zoals "Stop Politie" etc.
Amber en blauw plus tweetoon worden ook standaard geleverd. Uiteraard binnenkant voor IB wordt meer een software ding vermoed ik. Honac en Modiforce lopen wel veel facturen mis.

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Citaat van: silque link=msg=1472494 date=1483872289
Tja die Ford Interceptor is al vaker aangehaald hier op het forum, een auto specifiek opgebouwd voor het politiewerk.
Geen gezinsauto die is omgebouwd voor het politiewerk.

Zal helaas bij praten blijven, die auto gaat hier nooit komen ben ik bang.

Heel jammer inderdaad dat de NP hier niet 'aan toe zal geven'.

Wat is er nou beter dan een auto speciaal gemaakt voor ons werk. Kant en klaar van de band. Strepen erop en klaar. En nog een prachtige, herkenbare, stevige auto ook.
Kennelijk hebben ze bij Mercedes en BMW ook een band lopen om politievoertuigen te produceren. Ik heb dat ooit ergens opgevangen maar weet niet of het ook zo is.

PWB

• Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
Citaat van: Senior GGP link=msg=1472509 date=1483875488
Heel jammer inderdaad dat de NP hier niet 'aan toe zal geven'.

Wat is er nou beter dan een auto speciaal gemaakt voor ons werk. Kant en klaar van de band. Strepen erop en klaar. En nog een prachtige, herkenbare, stevige auto ook.
Kennelijk hebben ze bij Mercedes en BMW ook een band lopen om politievoertuigen te produceren. Ik heb dat ooit ergens opgevangen maar weet niet of het ook zo is.
http://www.mercedes-benz.de/content/germany/mpc/mpc_germany_website/de/home_mpc/special_vehicles/home/einsatz/polizei.html

Mercedes levert idd politievoertuigen . Zie link .
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Tja...het is er allemaal...nu de aanschaf nog...  e050

Wessel1

• Aspirant Eenheid Midden Nederland
  • Forum gebruiker
Citaat van: Senior GGP link=msg=1472521 date=1483877107
Tja...het is er allemaal...nu de aanschaf nog...  e050
Ik ken de regels rond de aanbesteding niet. Maar als er nu al 3 kant en klare opties zijn die blijkbaar geschikt zijn voor het werk wat wij doen. Waarom is het dan een gezinsauto geworden :(

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Tja, er zijn bepaalde eisen in de aanbesteding waar ze misschien niet aan kunnen voldoen? Zowel ford als BMW heeft zich ook niet ingeschreven.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

LSPD

• Generalist GGP
  • Senior gebruiker
Citaat van: Sesamzaadje link=msg=1472676 date=1483920049
Zowel ford als BMW heeft zich ook niet ingeschreven.
Voor huidige aanbesteding?  ???

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Alle merken leveren een "special use" voertuig, alleen 1 merk doet ze weg tegen weggeefprijzen.

Opel ( holden ) heeft bijna de markt in handen als je kijkt in Australië en Nieuw Zeeland. Overigens rijdt deze auto ook in Duitsland onder de naam Opel.
Alpha heeft de Italiaanse markt bijna in handen en Peugeot en Renault delen de markt in Frankrijk.
Volvo heeft de markt in Scandinavië redelijk vast liggen.

Geen van deze voertuigen zijn speciaal aangepast, alle merken leveren een pakket af fabriek voor hulpdiensten.

Maar ik hoorde pas een klein ander detail dat wel eens naar kan uitpakken voor deze aanbesteding, de huidige aanbesteding komt na naberekening ongeveer 11 % duurder uit dan de offerte. Hoofdzakelijk door onderhoud en het veelvuldig moeten vervangen van motoronderdelen.
Daarmee komen de kosten 4.5% hoger uit dan bij losse aanbesteding van voertuigen en op/inbouw.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.