Helaas gaat het altijd zo en zijn deze bedrijven op papier ook niet eens in staat om de aanbesteding te doen omdat ze te klein zijn. Aanbesteding wordt op papier gegund aan de fabrikant (al zou alleen Pon het wel kunnen) en daarna uitgevoerd door de importeur... Lang leve de europese regels waarin kleine bedrijven geen kans meer krijgen...
Klopt.. en daar balen wij best van.
We hebben nu totaal 5 VOA voertuigen mogen leveren en alleen maar lof gehad over de bouwkwaliteit en afwerking. (
https://www.facebook.com/160577037368706/photos/pcb.842990859127317/842990802460656/?type=1&theater)
door gebruik te maken van lokale bedrijven worden er geen hoge voorrij kosten gerekend en zo hou je de financiën in de regio wat het bedrijfsleven en werkgelegenheid daar weer stimuleert.
Voor de veiligheidsregio heb ik wel eens een storing s 'nachts verholpen, maar daar ga ik echt niet extra voor rekenen.. als klein bedrijfje ben je veel te dankbaar dat ze van je diensten gebruik maken.
tegenstrijdig aan mijn eigen onderneming denk ik dat de Politie het beste af was met hun eigen werkplaatsen. Voertuigen zijn sneller inzetbaar en tegen lagere kosten.
Een aanbesteding hoort alles goedkoper te maken, maar is dat daadwerkelijk wel zo? Ik vraag me af of ze dat ook gedurende de aanbesteding traject monitoren.