Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 686333 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

gebruiker0401206

  • Gast
Let wel op dat de europese versie van Whelen iets anders kan worden dan de amerikaanse.

De Liberty is een mooie balk, maar er is nog een mooiere van Whelen, de Legacy! Is gekeurd in K2 blauw. Weet niet of er ook al een dual colour gekeurde uitvoering is.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


De Liberty is een mooie balk, maar er is nog een mooiere van Whelen, de Legacy! Is gekeurd in K2 blauw. Weet niet of er ook al een dual colour gekeurde uitvoering is.
Ja klopt. Is dual color. Kan behalve blauw of rood ook volledig wit worden.
Dit is de balk die ik prefereer.


rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Citaat van: CopVR3 link=msg=1404372 date=1454714059
Ja klopt. Is dual color. Kan behalve blauw of rood ook volledig wit worden.
Dit is de balk die ik prefereer.

Ja dat is deze https://www.youtube.com/watch?v=4x7W6qiUwxA
Geen ruimte voor een stopbord. Die zal dan naar binnen verplaatst moeten worden.
Idd mooie balk


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Citaat van: blauwblauw link=msg=1403669 date=1454441607
Ja het stopbord blijft gewoon in de balk aangezien de eisen waaraan de dakset moet voldoen het zelfde blijven, huidige aanbesteding is namelijk nog van kracht. Het verplaatsen van de stopborden naar de binnenzijde van de auto heeft dus geen enkele meerwaarde omdat vervolgens die vrijgekomen ruimte niet opgevuld zal worden met extra opties.



Dus eindelijk een dual Color uitvoering die ook formeel goedgekeurd is?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Dus eindelijk een dual Color uitvoering die ook formeel goedgekeurd is?
Das nog niet eerder gebeurd toch? Iets met europese regelgeving?


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Als het aan mij ligt kunnen ze het beste een Code3 Defender lichtbalk aanschaffen, is een redelijk platte lichtbalk met veel lichtopbrengst en is ook dualcolor. Deze lichtbalk word al op de Subaru Foresters van Zeeland-West Brabant gebruikt en die lichtbalk geeft feller en helderder blauw licht dan de huidige LAPV Whelen Freedom.
Verder word deze lichtbalk ook door Rijkswaterstaat in dualcolor gebruikt, kunnen ze het mooi gezamelijk inkopen voor eventueel extra korting als dat kan.

! No longer available

Hier een goed voorbeeld va de lichtbalk


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
De Code3 Defender is inderdaad verschrikkelijk fel. Maar aan de andere kant, de Whelen Liberty/Freedom is dat ook. Alleen omdat hij zo uitgekleed is voor de politie blijft er weinig meer van over omdat er niets naar voren en achteren is gericht, enkel hoekmodules. Als je welke balk dan ook uitvoert met enkel hoekmodules is elke balk slecht.


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Laat men in de opbouw van signalering alsjeblieft goed luisteren naar de mensen op straat.
Zichtbaarheid en hoorbaarheid is een terugkerend punt van aandacht!!!

Er zijn zoveel goede voorbeelden van zeer goed zichtbare voertuigen met signalering. Kijk bijvoorbeeld naar naar de USA.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Citaat van: Senior GGP link=msg=1404674 date=1454863319
Laat men in de opbouw van signalering alsjeblieft goed luisteren naar de mensen op straat.
Zichtbaarheid en hoorbaarheid is een terugkerend punt van aandacht!!!

Er zijn zoveel goede voorbeelden van zeer goed zichtbare voertuigen met signalering. Kijk bijvoorbeeld naar naar de USA.
Nou zijn ze in de VS ook heel goed in het maken van rijdende kermissen om het zo maar even te noemen, en dat moet je voorkomen als je het mij vraagt.

Gewoon een goede balk (Code3 Defender of Whelen Liberty II) en duidelijke frontflitsers. Eventueel nog een dashboardflitser maar ik denk dat een goede balk (lees: met meer flitsers) er voor zorgt dat je die niet eens nodig hebt.

Of misschien flitsers in de spiegels ipv een dashboardflitser?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Intercection lights voor en achter. Daarnaast wigwag legaliseren.