Zo werkt het dus niet, een stukje uit de hele taart pakken en dan zeggen dat je dit goedkoper kan en dus goedkoper bent. Ja LSV zal ongetwijfeld goedkoper zijn met het leveren van losse apparatuur
Zo zou het wel moeten werken, het totaalplaatje moet een prijs hebben. En als die prijs lager is dan het loon van ambtenaar die dat moet controleren zou het zeker zo moeten zijn.
Eigenlijk snap ik niet dat PON wat dat betreft niet wordt bekeken op monopoliepositie in Nederland, heeft importeurschap van al deze merken waardoor ze ook bijna gelijk enige zijn in Nederland die alles in 1 kunnen leveren.
MAAR denk je nou echt dat ik, jij, LSV goedkoper kunnen inkopen bij Woodway dan Modiforce. Nee natuurlijk niet, het gaat er dus om welke marge je erop gooit.
Ehm, misschien dat die wel kijken bij betere en goedkopere leveranciers en niet vast zitten aan 1 leverancier? En van die laatste weet ik bijna zeker dat hij een vergelijkbaar product kan leveren tegen een betere prijs. Ook qua inbouw, modiforce is bijna twee keer zo duur alleen al voor de op/inbouw kosten.
Er is op dit moment niet een opbouwer buiten Modiforce om die kan voldoen aan de aantallen van de LAPV. Kortom wie de aanbesteding wint moet flink investeren in beton en mensen, en ik aanneem dat dit geen filantropische instellingen zijn zal dit toch ook weer terug verdient moeten worden toch? Kijk, dan krijgen we alweer een heel ander prijskaartje.
Bull, er zijn er meer. Veel meer alleen niet op werkende vanuit 1 plaats. Maar alleen al de Stokvisgroep heeft alle producten op het voertuig zelf na in huis en zo zijn er nog meer. De door mij genoemde heeft niet voor niets jarenlang de KMar voertuigen opgebouwd. En elke producent waar jij een grote bestelling doet zal alles in het werk stellen om een grote order voor te laten gaan op kleinere.
Vraagt zich iemand hier weleens af wat er gebeurd met een LAPV auto als die zijn kilometers heeft gemaakt? Komt die helemaal van zelf bij de domeinen terecht? En is het strippen van de auto in een ochtendje gedaan? Voor de mensen die de mogelijkheid hebben zou ik zeggen, neem eens een kijkje bij Modiforce en zie wat er allemaal nog meer bij komt kijken dan alleen die grill flitser die partij B,C,D,E of de toko op de hoek goedkoper kan leveren.
Ik heb de mogelijkheden gezien bij destijds TMC en bij Wiegel, nee het is niet in een ochtend gebeurd maar ook dit wordt in een aanbesteding meegenomen. En als ik dan kijk naar wat een gemiddelde PON onderneming vraagt aan uurtarief dan weet ik zeker dat dat goedkoper kan.
En het in/opbouwen is een trucje, en iedereen weet dat trucjes te leren zijn.
Nogmaals als er partij'en zijn die het beter en goedkoper kunnen moet men zich vooral inschrijven op de aanbesteding (LSV?) Bij de nieuwe (flex)ME bussen mag Abiom de signalering leveren, deze kwam als goedkoopste uit de bus. Goedkoop duurkoop? We gaan het meemaken.
Van beide concurrenten rijden inmiddels genoeg voertuigen rond, en grote klachten hoor ik er niet over. Nu kun je zeggen omdat er meer rond rijdt met Mobiforce hoor je ook meer klachten.... daar geef ik dan een klein puntje op weg. Maar een groter minpunt is dat de klachten die je hoort bijna allemaal hetzelfde zijn waardoor ik dan weer zou denken dat zo'n klacht wordt aangepakt om hem te voorkomen bij nieuwere auto's. Alleen dat gebeurt pas bij een vernieuwing van de apparatuur, niet bij verbetering.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben ook fan van producten van PON. Ik heb op mijn personenauto na alleen maar PON voertuigen, maar ik ben tegen het zaligmakende. En verder vind ik het oneerlijke concurentie door een aanbesteding dusdanig te schrijven zodat bedrijven die alles in huis hebben wel kunnen inschrijven maar bedrijven die een goedkoper ( kwalitatief ( of je dat wilt ) vergelijkbaar ) product kunnen neerzetten niet.