Maar vertel eens BlauwBlauw, mijn excollegae bij de Kmar spreken over een achteruitgang na de overgang van Wiegel naar PON. De auto's nemen ze al niet eens van de Pon als ze kunnen. Puur vanwege de ervaringen.
Wiegel??
HIT echt waar...ff serieus...Hoe kom je daar toch bij? Je begint wel vaker over Wiegel en nu weer. Het laatste wat Wiegel structureel voor de KMar heeft opgebouwd zijn de mega zwaailichtbalken van Federal Signal type "Aerodynic" uit de jaren 80!
Als er ook maar een partij vanaf de begin jaren 90 trouw is aan Honac, zonder dat ze hier contractueel aan vastzitten, dan is het juist wel de KMar. Zowel voor auto als motor. De Advantedge, Edge 9000, Centurion, Libery's & en nu Ultra Freedom, ze hebben er allemaal opgezeten. Sterker nog, sinds Honac vorig jaar bij PON is ingetrokken te Leusden is daar een bijzondere situatie ontstaan, regelmatig staan daar namelijk nieuwe Opels (op het PON terrein) omdat de KMar zelfs op een niet PON auto(!) er Honac in en opbouw op wil hebben.
Maar goed, ik zal het wel weer mis hebben dus bijdeze daag ik je uit HIT; Laat eens een foto zien, en ik zal het ruim aanhouden van ergens tussen nu en de afgelopen 25 jaar van KMar auto's met Wiegel op en inbouw waar die collega(s) naar terug verlangen. Ik ben erg benieuwd. Tussen 2007-2010 zijn er wel enkele daksets verschenen van TM-CS en een wat groter aantal van Pintsch Bamag, maar deze zijn nog steeds niet opgebouwd van en door Wiegel.
Wat maakt dat jij Pon zo verafgod?
Weet je wat een groot manco is van dit forum? Veel mensen die aan de zijlijn staan; ze zijn 112 fotograaf, willen bij de Politie of hebben heel lang terug bv in dienstplicht wat bij de overheid/defensie gedaan en nu soms "wat horen" of "iets zien" daar hun eigen mening naast leggen en dat hier als waarheid op het forum vermelden in topics zoals deze.
Waarom ik PON verafgod zoals jij dat noemt? Misschien ben ik sinds 2012 wel eindgebruiker en werk ik dagelijks in deze voertuigen en kan ik mijn mening wel maatstaven naar eigen ervaring. Ik ben niet onvoorwaardelijk PRO PON; ik constateer ook dat er dingen kapot gaan of niet werken zoals het zou moeten. Maar dat doen de spullen van de concurrenten net zo hard. Dat het allemaal goedkoper kan? Ja dat zal best, maar die besparing ga ik vervolgens toch niet terug zien in beter uitgeklede auto's, apparatuur of salaris maar blijft gewoon ergens aan de strijkstok hangen dus laat het dan a.u.b. maar lekker Honac/PON blijven want de alternatieven vindt ik nog veel erger.