Bij de KMar hebben we de transits een aantal jaar gehad, drama, leuk als bouwvakkersbus maar niet als politievoertuig. Dat ding was levensgevaarlijk in de bochten, en bladveren man man man... Snel waren ze wel.
Bulshit, op dit moment is de Ford de snelste bus op de Nurnbergring. Het staat en hangt met het veerpakket dat je kiest.
Mijn ervaring is anders; bij een Ford na iets meer dan 200.000km niet meer vooruit te branden terwijl de VW en de Vito er na 800.000 km pas uitgingen.
Probleem is niet de bus, maar de gebruiker. Ik ken mensen die al jaren een Ford bus hebben en ermee naar zuid Duitsland gaan maandelijks. Probleemloos de bus naar 190 km/h trappen en de bus heeft nu 350.000 km gelopen.
Overigens hebben alle merken een ABC, en bij alle merken is er een HV uitvoering waar een knop is om deze uit te schakelen. Dat op dit moment de Hoerans terug moeten is een omissie van de aanbesteding waarbij is gekeken naar TE goedkope voertuigen terwijl ook WV de Hoeran levert in HV uitvoering waar een knop is gemonteerd voor het uitschakelen van het hele veiligheidspakket.