Bij ons zijn de Vito’s alleen terug geweest voor problemen met de versnellingsbak. De nieuwe B klasses (b200d) worden in ons stedelijk gebied veel gebruikt en zijn naar mijn mening met de betere vering een vooruitgang ten opzichte van de oude (220d). De piepende remmen zijn wel serieus vervelend. Wij zijn aan het kijken of er een modificatie kan worden gedaan om dit te verhelpen.
Met de handhavingsvoertuigen (golf 7.5) lijk je wel sneller te kunnen scheuren. Die auto’s hebben een betere wegligging dan de rest van ons wagenpark.
De terugkomende problemen met de turbo/motor lijken vooral voor te komen op teams waar de B klasse al eens flinke schade heeft opgelopen doordat een drempel te hard is gepakt. Maar dit is echt gebaseerd op gevoel.
De Handhavingsgolf is echt een heerlijke auto. Rijdt zoals een Golf moet rijden. Doet me een beetje denken aan de Golf 6 waar ik een tijdje in heb gereden. Daar hebben we er een paar van gehad in Amsterdam. Je trekt 'm enorm goed door de bocht, hij schakelt snel en op het juiste moment.
De problemen met de turbo/motor hebben wij eigenlijk alleen met de Vito. Binnenkort krijgen we de tweede.
Ik hoor ook goede verhalen over de de nieuwe B-klasse. Wegligging is beter en hij is natuurlijk wat hoger.
Het hele gedoe met dit wagenpark begint natuurlijk met het feit dat we gaan testen op een circuit. Wie rijdt er tijdens het werk nu op een circuit? Ja alleen 7131 op de autosnelwegen maar veel politiewerk speelt zich af in woonwijken. Drempels, smalle straatjes, hobbels, klinkers etc. Daar moeten we testen en niet in Lelystad. Wat dat betreft was de laatste lichting Tourans (die van ons uit 2017) echt wel een hele fijne auto. Snel, ruim en compleet. Geen gedoe met de lichtbalk. Keurige stoptransparanten. Echt niets mis mee...