Zijn die dingen niet ook gewoon te koop? Bij brandweerwinkel e.d.? Ik zou me er niet te druk over maken...
Inderdaad. Die kun je daar zo kopen. Snap best dat men misschien niet wil dat iedereen die dingen gaat dragen. Maar om nou meteen de veiligheidsregio in kennis te stellen vind ik wel heel ver gaan. We weten allemaal hoe de veiligheidsregio's de laatste tijd met hun vrijwilligers omgaan. Beetje lullig om dan meteen de verrader uit te hangen en zo'n iemand aan te geven bij de regio. Daar krijg ik toch wel hele nare gevoelens bij.
Overigens kun je de adverteerder ook gewoon zelf een berichtje sturen. Dat voorkomt dat een enthousiaste vrijwilliger geschoveerd wordt terwijl hij zich van geen kwaad bewust is.
Hoe groot is de kans dat hij dit outfit van het korps gekregen heeft, en nog in dienst is en hem dus niet terug hoefde te geven? 0% ongeveer? Het uniform zal immers bij bepaalde gelegenheden nog gewoon nodig zijn. Brandweermensen verkopen hun bluspakken ook pas als ze niet meer nodig zijn.