Op de site van de Gemeente Oldebroek staat het net iets anders vermeld. De melding is, hoewel te laat, in januari 2015 ontvangen. In de vergunningaanvraag wordt niet specifiek melding gemaakt van een hoogwerker, maar er wordt ook niet aangegeven of dat noodzakelijk is/was.
Bij een door mij georganiseerd evenement zijn we ook met een mobiele kraan de lucht ingegaan tot
55 meter. Bij navraag aan de diverse partijen die bij het verlenen van de evenementen vergunning betrokken waren (Gemeente, VRNHN, GHOR en politie) is door alle partijen aangegeven dat dit onder de verantwoording van de organisatie en het kraanbedrijf viel en er GEEN vergunning noch een melding noodzakelijk was. Niet in het kader van de veiligheid noch in het kader van eventuele ondergrondse leidingen en kabels.
Ook bij een controle door de gemeente en politie tijdens het evenement zijn hierover geen op / aanmerkingen gemaakt anders dan dat de vertegenwoordigers met enige voorrang mee omhoog wilden. De controle durf ik best wel strak te noemen want we kregen bijvoorbeeld wel commentaar over de wijze waarop we met kabels en slangen de weg kruisten (de maatregelen ter bescherming werden onvoldoende geacht en dienden binnen een uur aangepast te zijn aan de wensen van de gemeente)
Nu kan en mag ik natuurlijk niet voor andere organisatoren of vergunning verleners spreken en weet derhalve ook niet welke eisen Oldebroek stelt maar ik kan me vanuit eigen ervaring voorstellen dat er geen vergunning voor de verrijker noodzakelijk was