Grote brand (rietgedekte woning) Huizerweg - Blaricum 01-05-2015

Auteur Topic: Grote brand (rietgedekte woning) Huizerweg - Blaricum 01-05-2015  (gelezen 7536 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #30 Gepost op: 3 mei 2015, 21:38:51
Citaat van: Breathe link=msg=1347811 date=1430679786
Hebben ze in Blaricum geen rietenkap brandbestrijdingsteam?
Al die loze LD stralen op het dak begrijp ik niet zo goed?

Lijkt in het begin een klein brandje of zie ik dat verkeerd

Met name als je hier naar de eerste foto's kijkt?


Blaricum vormt samen met Laren het rieten kappenteam voor het Gooi. En zover ik de berichtgeving heb gezien hebben ze die hier wel ingezet, alleen is die inzet vrij snel weer afgebroken ivm gevaarlijke situatie. Als ik de berichten verder lees hebben ze ook een binnenaanval uitgevoerd, maar hebben ze die ook moeten afbreken ivm de hitte. Als ik de aller eerste foto erbij pak, waar jij ook naar verwijst vraag ik me af hoe heet het binnen zal zijn geweest. Of is het heter geworden door de stoomvorming? Als de brand tussen het dakbeschot en het riet in zat zul je dus direct een inzet op het rieten dak en een binnenaanval van binnenuit op moeten zetten. Warmtebeeldcamera mee naar binnen, en breekgereedschap om het plafond/dakbeschot open te breken. Als de brand tussen het dakbeschot en het riet inzit, hoe kun je het dan als "te heet" ervaren.
Ik heb het nog niet helemaal helder wat daar is gebeurd, ik hoop het wel helder te kunnen krijgen.