Zeer grote brand (rietgedekte woning) Angstelkade - Nieuwersluis 06-05-2015

Auteur Topic: Zeer grote brand (rietgedekte woning) Angstelkade - Nieuwersluis 06-05-2015  (gelezen 6493 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1349063 date=1431081022
Ik stel voor om te stoppen met het er bij trekken van de discussie rond variabele voertuigbezetting, SIV's, bezuinigingen en dergelijke als die bij een betreffend incident niet in gezet zijn. En niet alleen bij dit topic maar bij alle topic. Ik en meerdere leden worden moe van het elke keer betrekken van die discussie bij een brand.

Wie begon met de discussie ter verdediging van de SIV in dit topic volgens mij was u dat mijn waarde.
Nu jou argumenten worden afgeschoten wordt jij er moe van en mag er niet over gepraat worden.

Het is de discussie over met voldoende TSsen en echte slagkracht inzetten zoals Utrecht doet, of inzetten met de schijn slagkracht van een SIV en 1 TS4 zoals bijvoorbeeld bijvoorbeeld brandweer G&V doet waarbij de TS6 ingeruild word in inzetvoorstellen door SIV2 en TS4 als zijnde beide  gelijkwaardig aan een TS6
Waar vroeger in G&V 2xTS6 voor een rietkap brand werd ingezet is het inzetvoorstel daar voor dezelfde brand  nu 1x SIV2 +1x TS4.
Precies dat is waarom deze discussie bij elke brand van enige omvang er bij word gehaald aangezien dat scenario een gruwel is voor repressieve brandweermensen bij een echte brand.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Voor de discussie over de variabele voertuigbezetting: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=3944.1500