Taaltoets oefenen.

Auteur Topic: Taaltoets oefenen.  (gelezen 4839 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jimmy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 118
Gepost op: 9 mei 2015, 01:00:59
Hallo allemaal,

In juni heb ik een afspraak voor selectie deel A.
Nu is mijn zwakste punt van alle onderdelen taal.
Ik vroeg me af of iemand een site of een programma kent waarmee ik kan oefenen.

Alvast bedankt,

Groetjes Jimmy.




DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #1 Gepost op: 9 mei 2015, 10:18:51
Hoe heb je deze tekst geschreven? Schrijf je het gewoon zo, of heb je auto-correct of een spellingscontrole gebruikt?

De taaltest is niet heel zwaar. Het zijn vooral zinnetjes waar je dan een woord moet invullen wat vaak ook nog multiple-choice is. Soms moet je aangeven of woorden op een D of een T eindigen. Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat iemand daarop gezakt is.

De einduitslag wordt beschreven volgens het ERF en gaat van A2 tot C1 waarbij het laatste het beste is en A volgens mij een afwijzing is. Als je ooit geslaagd bent voor je VMBO dan moet je minimaal wel B1 kunnen halen.

http://www.nederlandsetaaltest.nl/
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


jimmy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 118
Reactie #2 Gepost op: 9 mei 2015, 12:07:59
Ik heb de spellings controle wel aan staan.
Maar hoef het niet heel vaak te gebruiken.
Heb VMBO T afgerond met een 6 voor Nederlands.

Bedankt voor je reactie.
Ik kan me dus beter richten op de andere onderdelen van de test? Aangezien je aangaf de taaltest niet heel moeilijk is.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #3 Gepost op: 9 mei 2015, 12:45:27
Als je gewoon VMBO T hebt afgerond hoef je daar niet bang voor te zijn. De cognitieve test, die is een heel stuk moeilijker  ;)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


KevinK

  • Aspirant hoofdagent Amsterdam 1441
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
  • Assumption is the mother of all fuckups
Reactie #4 Gepost op: 10 mei 2015, 15:10:32
Ik heb afgelopen donderdag de taaltest mogen maken tijdens de 2e selectie dag. De test bestond zoals DiNozzo eerder al aangaf uit het aanvullen van woorden, dit is echter niet multiple-choice. Hiervan staat een mooi voorbeeld op kombijdepolitie.nl, die je kunt maken als je daar een account op hebt. Dit voorbeeld is gelijk aan de test op de selectiedag, van makkelijk naar moeilijk.

Daarnaast moest ik zelf een aantal brieven/teksten schrijven. De spelling, D en T, heb ik niet voorbij zien komen. Dit wordt, denk ik, beoordeeld aan de hand van de geschreven brieven/teksten .
Solliciatie Hoofdagent vanuit HTV-P - Amsterdam