Nieuwe commandovoertuigen Luchtmachtbrandweer voor out of area operaties

Auteur Topic: Nieuwe commandovoertuigen Luchtmachtbrandweer voor out of area operaties  (gelezen 7511 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DD

• Forum gebruiker

Als aanvulling op de 5 out of area blusvoertuigen, beschikt de Koninklijke Luchtmacht sinds 1 mei over 2 On Scene Commander (OSC) wagens. Deze worden aan een uitzendcomponent toegevoegd voor de operationele leiding bij incidenten. De OSC verplaatste zich tijdens oefeningen en in het uitzendgebied doorgaans tot nu toe in een geleende MB.

Vorig jaar zijn twee standaard witte Nissan Navara’s aangeschaft. De firma Veth bouwde op tot operationele commandovoertuigen in de kleur Tundra beige en voorzien van optische en akoestische signalen, oorlogsverlichting, scherfwerende matten en communicatie middelen. De OSC-voertuigen worden samen met de Bulls ingezet tijdens expeditionair optreden van de luchtmachtbrandweer. Bij verlenging van de missie’s in Mali en het Midden-Oosten worden ze ook daar ingezet. Foto: KLu

Je kunt je overigens afvragen, waarom is gekozen voor de Nissan en niet de VW Amorak, die alom binnen de krijgsmacht de MB's vervangt.

(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding

DD

• Forum gebruiker

hierbij de foto
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding

Bernt

• Senior gebruiker

guest13079

• Gast
Citaat van: DD link=msg=1349450 date=1431258384

Als aanvulling op de 5 out of area blusvoertuigen, beschikt de Koninklijke Luchtmacht sinds 1 mei over 2 On Scene Commander (OSC) wagens. Deze worden aan een uitzendcomponent toegevoegd voor de operationele leiding bij incidenten. De OSC verplaatste zich tijdens oefeningen en in het uitzendgebied doorgaans tot nu toe in een geleende MB.

Vorig jaar zijn twee standaard witte Nissan Navara’s aangeschaft. De firma Veth bouwde op tot operationele commandovoertuigen in de kleur Tundra beige en voorzien van optische en akoestische signalen, oorlogsverlichting, scherfwerende matten en communicatie middelen. De OSC-voertuigen worden samen met de Bulls ingezet tijdens expeditionair optreden van de luchtmachtbrandweer. Bij verlenging van de missie’s in Mali en het Midden-Oosten worden ze ook daar ingezet. Foto: KLu

Je kunt je overigens afvragen, waarom is gekozen voor de Nissan en niet de VW Amorak, die alom binnen de krijgsmacht de MB's vervangt.

De voertuigen op het ASK en ISK van de OSC zijn voor zover ik weet ook Nissans en zien er ongeveer gelijk uit, wellicht dat daarom gekozen is voor Nissan en niet voor VW Amarok?

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Timo641 link=msg=1349513 date=1431290297
De voertuigen op het ASK en ISK van de OSC zijn voor zover ik weet ook Nissans en zien er ongeveer gelijk uit, wellicht dat daarom gekozen is voor Nissan en niet voor VW Amarok?

Klopt. Beide zijn ook opgebouwd door dezelfde Leverancier.

Amarok was logischer geweest gezien de landelijke uitrol. Waarom er evengoed voor Nissan gekozen is weet ik niet. Mogelijk voldeed het voertuig niet aan de gestelde eisen, of kon een bepaald iets niet worden ingebouwd volgens de geldende aanbestedingsregels.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Ton2

• Forum gebruiker
Citaat van: Timo641 link=msg=1349513 date=1431290297

ISK en ASK hadden elk een Nissan Terrano en hebben thans elk een Nissan Pathinder.

Firecat

• Forum gebruiker
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1349679 date=1431393037
Klopt. Beide zijn ook opgebouwd door dezelfde Leverancier.
Door welke leverancier zijn de Nissan's van KL en KLu opgebouwd?

Firecat

• Forum gebruiker
Citaat van: Firecat link=msg=1350228 date=1431599931
Door welke leverancier zijn de Nissan's van KL en KLu opgebouwd?
Laat maar, topic niet goed gelezen. e050  Opbouwer is de firma Veth.

gebruiker0401206

• Gast
Mooie voertuigen!
Degelijk opgebouwd, fatsoenlijk chassis en een stevige ARB bumper.

Lijkt me stukken beter geschikt dan de peperkoek jeepjes met piepende remschijven zodra ze 3 zandkorrels zien.

Bernt

• Senior gebruiker
Gisteren op de foto gezet in Vlijmen.