striping vraag

Auteur Topic: striping vraag  (gelezen 3895 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Gepost op: 21 augustus 2005, 20:54:19


mag iedereen deze stickers op zijn of haar helm plakken? ik zie regelmatig mensen die dit wel hebben namelijk dus is dat toegestaan?


GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Emiel

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 22 augustus 2005, 00:12:15
Jij mag gerust een sticker plaatsen met andere zijde aanspreken aub ;-)

Maar om even serieus op je vraag in te gaan... Alle striping is vastgelegd door Binnenlandse Zaken. Jij kan gerust deze striping namaken, ik weet nl. uit ervaring dat ze er niets aan doen en als je het slim doet, gebruik je net iets een andere kleur blauw en rood :-p

Groet


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #2 Gepost op: 22 augustus 2005, 01:46:58
Ik zou het niet eens willen....dan kun je helemaal nooit meer doorrijden...al die schijnheilige figuren die 100 gaan rijden als je achter ze zit ::) :P
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 22 augustus 2005, 19:00:53
naja voor jouw jvo:

der rijd een grijze bmw motor in Aalsmeer met een meneer met een zwart pak met reflectiestreep en een zilveren helm met die striping erop! En NEE het is geen politie oid!

(ook die oudere meneer (oud agent) op de oude bmw motor wel eens gezien? totaal in oud teneu enzo!?)_
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #4 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:06:57
Bedenk wel dat je niet zomaar elke helm kunt gaan bestickeren of over spuiten. De lijm of de lak kan de beschermende laag van de helm aantasten!
De politie gebruikt vaak de zgn. systeem4 helm van BMW, deze kan wel veilig worden overgespoten en bestickerd.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #5 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:19:50
Hier staan er ook een paar:
http://www.velltec.com/
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Anne

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
  • Wherever I lay my head... that's my home.
Reactie #6 Gepost op: 23 augustus 2005, 22:11:18
Jij mag gerust een sticker plaatsen met andere zijde aanspreken aub ;-)

Maar om even serieus op je vraag in te gaan... Alle striping is vastgelegd door Binnenlandse Zaken. Jij kan gerust deze striping namaken, ik weet nl. uit ervaring dat ze er niets aan doen en als je het slim doet, gebruik je net iets een andere kleur blauw en rood :-p

Groet

Volgens mij toch niet helemaal lees de link eens. Het gaat dan wel niet om de helm maar wel om een striping die op een auto was geplakt. Weet niet of de vergelijking helemaal opgaat. Maar ook hier leek de striping niet helemaal op de officiele striping maar had de auto wel de uitstraling van een politieauto.

De striping is inmiddels verwijderd weet ik alleen de tekst "be POLITE" mocht op de auto blijven.

http://journalist.web-log.nl/archief/22/07/2005 Doorscrollen tot ongeveer een kwart van de pagina.

Groet Anne
Groet Anne


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #7 Gepost op: 30 augustus 2005, 16:47:12
Deze dus:


Broers rijden in nep politiewagen
Twee jongens uit Haren hebben automobilisten en agenten deze week op het verkeerde been gezet. De broers reden twee dagen rond in een witte Volvo, voorzien van de bekende rode en blauwe strepen.

De wagen leek zo verdacht veel op een gewone politiewagen. Ook de letters op de auto leken bijna echt, alleen stond er geen ‘politie’, maar ‘be polite’. Vrij vertaald, wees een heer in het verkeer’.

De politie kon de grap wel waarderen, maar accepteren ging te ver. De strepen en tekst moesten binnen 24 uur van de wagen worden gehaald.[RTVNOORD]


Karim

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 31 augustus 2005, 02:17:04
Enige tijd geleden was 'r op het ambulancegedeelte ook een discussie omtrend de striping, n.a.v. een artikeltje verschenen in de arts&auto over een verloskundige met haar "zelfgemaakte ambusmart".



2 foto's van d'r site :





Copyright foto's Bionda Heeringa


Dit is het betreffende topic, op pagina 2 staan ook wat officiele regels omtrend striping :

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=6161.0


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #9 Gepost op: 31 augustus 2005, 10:52:53


De striping is inmiddels verwijderd weet ik alleen de tekst "be POLITE" mocht op de auto blijven.


Groet Anne
De strepen en tekst moesten binnen 24 uur van de wagen worden gehaald.

De tekst "be POLITE" moest er dus ook af ;)