GRIP 1 (dode en zwaargewonde bij instorting) Max Planckstraat - Ede 31-03-2015

Auteur Topic: GRIP 1 (dode en zwaargewonde bij instorting) Max Planckstraat - Ede 31-03-2015  (gelezen 57333 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat van: Peter71 link=msg=1343138 date=1428850046
Waar het hier omgaat is dat je wel een verrekt goed excuus moet hebben om je bezoekers niet te registreren. Vandaar dat veel bedrijven gewoon hun bezoekers registreren. En let wel, dat registreren is al het simpel invullen van een bezoekersboek waarin de datum, naam bezoeker, doel bezoek, contactpersoon/afspraak met, tijd aankomst, tijd vertrek en paraaf in gevuld dienen te worden. Boek drop je bij de receptie, en dat boek gaat mee naar buiten in geval van. Zo simpel kan het zijn. Daar heb je helemaal geen dure systemen voor nodig. Heb je een groot bedrijf laat je als procedure gelden dat iemand aangemeld moet zijn, of zich eerst meld bij de receptie en zich daar inschrijft bij aankomst.
Zoals gezegd vallen bezoekers onder de verantwoordelijkheid van een bedrijf, dus je hebt als bedrijf er alle belang bij dat je exact weet hoeveel mensen er op moment van het incident binnen zijn. Het kan je een hoop gezeur schelen.
Ik snap niet waarom registraties zo heilig worden geacht. Ze zijn zo onzeker als de pest. Ik heb nu drie ontruimingen meegemaakt van grote kantoor panden ivm een brandmelding die later vals bleek te zijn (twee maal RWS en 1 maal Kadaster). Beiden hebben bezoekerspasjes en personeelspasjes. Hierbij loopt iedereen naar buiten door hoofd en nooduitgangen zonder zich af te melden en er wordt niet goed verzameld. Mensen lopen weg, gaan winkelen of gaan weg omdat hun afspraak buiten afgerond wordt. Dus het is een gotspe dat je op basis van dit soort registraties kunt zien wie er wel of niet binnen zijn. Alleen al omdat ieder zonder uit te loggen het pand verlaat.


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Citaat van: Peter71 link=msg=1343070 date=1428820275
Precies, en dat gezond boeren verstand gebruiken begint al met het op orde hebben van je zaakjes. En dus zorgen voor registratie. Gaat het mis ben je afgedekt en  wordt zo'n incident makkelijker weggezet onder grote pech. Nu zorg je er zelf voor dat je organisatie nog eens onder de loep wordt genomen, reken maar dat men erg nieuwschierig is hoe het nu kan dat er zomaar 2 personen urenlang onder het puin hebben gelegen zonder dat men hun gemist heeft. 998765

In theorie allemaal zo mooi maar in de praktijk kan een aanwezigheidsregistratie gewoon niet. Waar nu al bedrijven het moeilijk hebben hun simpele boekhouding op orde te hebben lukt dat al niet eens, laat staan een anwezigheidsregistratie. Nooit bij je eigen bedrijf gehad dat je iemand zocht overdag en diegene toch weg was, of andersom: dat een persoon er is buiten zijn of haar normale werkuren?

Als jij vindt dat er een 100% sluitende registratie is, vindt je dan ook dat de brandweer bijvoorbeeld nooit een fout mag maken met verkeerde straat inrijden? overal waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt... tenzij jij natuurlijk een passende controle hebt van aanwezigen en hier extra personeel voor aanneemt, voor die kleine kans...