De Moerdijkse vestiging van dit bedrijf heeft dus ook een bedrijfsbrandweer. Namelijk korps Moerdijk-Haven. Deze brandweer is speciaal opgericht voor het Haven terrein en vervangt diverse kleine bedrijfsbrandweren en BHV+ organisaties. Zij hebben een TS, HW en een SB. Hij korps wordt ook gefinancierd door de diverse BRZO bedrijven.
De post Moerdijk-Haven is puur bedoeld voor de Haven. De TS en SB zullen in principe helemaal niet uitrukken buiten de haven. De HW is echter wel beschikbaar voor de regio.
De brandweer in Moerdijk-Haven is geen bedrijfsbrandweer. Het gaat hier om een beroepskorps voor de snellere reactie. Er zijn geen bedrijfsbrandweren of BHV organisaties opgeheven.
Ik moet even zoeken maar bij mijn weten klopt dit niet wat je hier beweert. Volgens mij is de post Moerdijk-haven half gefinancieerd door het bedrijventerein en de andere helft door de veiligheidsregio. Met name de SB rukt nog met regelmaat buiten het terrein uit (aan een TS heb je natuurlijk minder behoefte, maar volgens mij is deze ook al geregeld op de snelweg geweest voor een VKO of brand).
De financiering is voor de helft betaald door havenschap moerdijk en de andere helft door de veiligsheidregio MWB.
Op de post Moerdijk-Haven staan:
Een tankautospuit deze wordt reginaal ingezet bij verkeersongelukken. Tevens de back-up voor de post moerdijk-dorp.
Een hoogwerker deze wordt regionaal ingezet. Weet van inzetten in Lage Zwaluwe, Hoge Zwaluwe, Zevenbergen, Moerdijk, Hoeve.
Een schuimblusvoertuig deze wordt regionaal ingezet is al meerdere keren naar Oosterhout geweest.
Tevens is hier een officier van dienst aanwezig met voertuig die regionaal rond rijdt.
Hier staat ook nog een dienstbus die na opleiding van voldoende wvd-ers in de regio toegevoegd wordt aan de wvd-voertuigen.