Bij iedere staande/stilhouding kan iemand er tussenuit knijpen. Dus om die reden een scheiding tussen de door jouw genoemde overtredingen maken is onmogelijk.
De simpelste overtreding leidt soms tot het begin van een lange achtervolging. Vaak niet voor niks
Wat is je punt? Ik bedoel dat is nu toch ook al zo met zwartrijders, foutparkeerders, fietsers in een winkelstraat enz....
Achtervolgen moeten we ook niet toestaan, hebben ze geen middelen voor maar ook geen mandaat.
Ik zie het plan niet zitten; schoenmaker, hou je bij je leest.
Ik wil je niet tegenspreken want ik roep deze uitspraak ook altijd. Maar weet je wel wie de gemeentepolitie ooit heeft opgericht? Niet de landelijke overheid maar juist de gemeenten.
Dingen doen waar de politie geen tijd voor heeft is ook een dooddoener aan het worden. ik denk eerder dat het om de inkomsten gaat dan het daadwerkelijk veiliger maken van de maatschappij. Als dat immers het doel zou zijn zouden ze de opbrengsten ook niet zelf willen houden.
Vreemde uitspraak voor een agent in opleiding. Een vaak gehoorde uitspraak van agenten is "als wij u hier niet voor beboeten leert u het nooit" conclusie hieruit is dus dat men leert omdat men moet betalen en daardoor vergroot je de veiligheid.
En hoe denk je dat het volgende geintje is ontstaan? "meldkamer politie waar kan ik u mee helpen?""Ik zie een inbreker in mijn schuur, stuurt u hulp!""Meneer, we hebben geen voertuigen beschikbaar, blijft u binnen en doe vooral geen rare dingen." tuut tuut. "Meldkamer politie, waar kan ik u mee helpen?"" Ik belde net over een inbreker in mijn schuur, die kunt u vergeten die heb ik doodgeschoten." drie minuten later staat de straat vol met politie en worden de inbrekers ingerekend. Een agent tegen de beller "U zei dat u de inbrekers had doodgeschoten!""Ja, jullie zeiden dat er geen voertuigen beschikbaar waren!".
Geloof het of niet, als je 's avonds hier in Lelystad belt dat men aan het racen is op de Houtribweg dan krijg je ook de melding dat er geen voertuigen beschikbaar zijn of dat men te druk is elders. Waarmee ik wil zeggen dat als de meldkamer zelf meld dat men het te druk heeft, hoe kan jij dan zeggen dat het een dooddoener is?
Is dit een voorloper van wat op Schiphol gebeurt? Daar schrijft een vkr kentekens op van verkeerd geparkeerde voertuigen die doorgegeven worden aan een BOA.
Kan ik, als burger, straks ook "optreden" tegen verkeerde gedragingen?
Als jij hiervan een boete krijgt kun je die simpel aanvechten omdat het niet is geconstateerd door een BOA. Net als de boete's bij het centraal station in Amsterdam gegeven naar aanleiding van een VKR constatering.
Maar ik snap de consternatie niet, gemeenten willen meer toezicht en daadkracht. Dat krijgen ze niet voor elkaar bij de landelijke overheid maar die laat hen wel vrij in de mogelijkheid het zelf te regelen. En het is niets nieuws, het kan en gebeurd al jaren maar dan in politieuniform.