Gemeentes willen zelf kleine verkeersboetes uitschrijven

Auteur Topic: Gemeentes willen zelf kleine verkeersboetes uitschrijven  (gelezen 14529 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #20 Gepost op: 15 mei 2015, 19:42:44
Citaat van: HIT link=msg=1350542 date=1431710776
En hoe denk je dat het volgende geintje is ontstaan? "meldkamer politie waar kan ik u mee helpen?""Ik zie een inbreker in mijn schuur, stuurt u hulp!""Meneer, we hebben geen voertuigen beschikbaar, blijft u binnen en doe vooral geen rare dingen." tuut tuut. "Meldkamer politie, waar kan ik u mee helpen?"" Ik belde net over een inbreker in mijn schuur, die kunt u vergeten die heb ik doodgeschoten." drie minuten later staat de straat vol met politie en worden de inbrekers ingerekend. Een agent tegen de beller "U zei dat u de inbrekers had doodgeschoten!""Ja, jullie zeiden dat er geen voertuigen beschikbaar waren!".
Geloof het of niet, als je 's avonds hier in Lelystad belt dat men aan het racen is op de Houtribweg dan krijg je ook de melding dat er geen voertuigen beschikbaar zijn of dat men te druk is elders. Waarmee ik wil zeggen dat als de meldkamer zelf meld dat men het te druk heeft, hoe kan jij dan zeggen dat het een dooddoener is?
Wat een onzinnig verhaal.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #21 Gepost op: 15 mei 2015, 19:48:09
Het laatste over de Houttribweg is geen geintje Red, bel zelf maar eens 's avonds met een niet levensbedreigende situatie. Over het voorgaande zeg ik ook dat het een geintje is, maar dat de onderliggende gedachte van te weinig politie daar grondslag van is.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #22 Gepost op: 15 mei 2015, 19:51:27
Oh dat geloof ik ook wel, maar het verhaal over de inbreker is compleet uit de lucht gegrepen. Een inbraak heterdaad is gewoon een prio 1 melding, terwijl het racen dat absoluut niet is. Het racen zal eerder een prio 2 of 3 melding zijn, en dan is directe inzet niet meteen noodzakelijk. Al wil dat absoluut niet zeggen dat er niet meteen politie heen gestuurd wordt. Het is dan wel zo dat hogere prioriteitsmeldingen gewoon voor gaan.

En of dat komt door te weinig politie laat ik in het midden, dat hoeft niet zo te zijn.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #23 Gepost op: 15 mei 2015, 20:20:34
Tot ca 1970 had de Gemeente Amsterdam een apart politiekorps, de Hellebaardiers, dat verantwoordelijk was voor de bewaking van bepaalde gebouwen en terreinen van de Gemeente.  Deze Hellebaardiers waren bewapend met een pistool, stonden volledig los van de Gemeentepolitie Amsterdam en konden "bekeuringen" etc. op de terreinen van de Gemeente uitschrijven.
Overigens brugwachters, "beedigd", in Amsterdam konden en mogelijk kunnen nog steeds bekeuringen uitschrijven bij overtredingen aangaande de brug en aanverwante zaken, zowel te land als te water.
Ook bepaalde medewerkers van de Havendienst konden/mogelijk nog steeds "bekeuringen" uitschrijven.
En dan heb je ook nog de medewerkers van Waternet.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #24 Gepost op: 15 mei 2015, 20:58:09
Geen rare opmerking. Op de politieopleiding wordt nog steeds aangeleerd dat een bekeuring een middel is en nooit het doel mag zijn. De vergelijking van aanrijdtijden en prioriteiten van de politie staat in mijn ogen ook los van deze discussie.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #25 Gepost op: 15 mei 2015, 21:09:32
Ik ben al jaren Boa.
Ik bekeur al jaren voor het RVV.
Ben hier ook al jaren voor bevoegd.
In principe beperkt men mij tot stilstaand verkeer en gesloten verklaringen, maar dat is zo te wijzigen. (Algemene Maatregel van Bestuur)
Het punt is dat de gemeentes het geld voor de boetes zelf willen hebben.
De 25,- / 40,- vergoeding per uitgeschreven en betaalde boete was een goede regeling, die echter door Opstelten in zijn wijsheid  ::) is afgeschaft.  ???
Deze regeling gewoon weer invoeren en het probleem is opgelost.
Om het geld van mulderfeiten in de gemeentekas te laten vloeien, heeft men eerst een wetswijziging nodig!!


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #26 Gepost op: 15 mei 2015, 22:04:48
Op zich goed voor het imago van de  politie. Kunnen wij ons weer bezig houden met boeven vangen.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #27 Gepost op: 15 mei 2015, 23:38:06
Ik weet dat een collega van mij ook BOA is. Die schreef laatst een kenteken op van iemand die nogal gevaarlijk bij een afzetting optrok en reed. Hij zei dat die meneer een art.5 kon verwachten nbinnen niet al te lange tijd. Het kan dus wel.


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #28 Gepost op: 16 mei 2015, 01:59:42
Citaat van: Bert65 link=msg=1350536 date=1431709174
Is dit een voorloper van wat op Schiphol gebeurt? Daar schrijft een vkr kentekens op van verkeerd geparkeerde voertuigen die doorgegeven worden aan een BOA.
Kan ik, als burger, straks ook "optreden" tegen verkeerde gedragingen?
De BOA van Schiphol komt naar aanleiding van de melding van de VKR ter plaatse.

Citaat van: HIT link=msg=1350542 date=1431710776
Als jij hiervan een boete krijgt kun je die simpel aanvechten omdat het niet is geconstateerd door een BOA. Net als de boete's bij het centraal station in Amsterdam gegeven naar aanleiding van een VKR constatering.
Als je hiermee de VKRS van Traffic Support bedoeld, deze zijn beëdigd als BOA.

Citaat van: batoutofhell link=msg=1350577 date=1431725886
Ik weet dat een collega van mij ook BOA is. Die schreef laatst een kenteken op van iemand die nogal gevaarlijk bij een afzetting optrok en reed. Hij zei dat die meneer een art.5 kon verwachten nbinnen niet al te lange tijd. Het kan dus wel.
Dit ligt aan het domein waarvoor de BOA beëdigd is. Art 5 maakt geen onderdeel uit van de bevoegdheden van een BOA uit domein 1.
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #29 Gepost op: 16 mei 2015, 09:06:21
Zolang de NP/Kmar/Justitie zwaardere/andere eisen toepast mbt de medisch/psychologische keuring en daarnaast ook andere selectiecriteria hanteert, mbt haar personeel vs gemeentelijke BOA's is mijn mening dat er voorzichtig aangedaan moet worden met het steeds maar weer vergroten van deze zogenaamde "opsporingscapaciteit". Het "selectiepotje" is maar beperkt en daar zitten we allemaal in te draaien met onze "dikke vingertjes". Nu is het verschijnsel er al dat wat niet verder kan bij de NP/Kmar/Justitie (en niet in die volgorde) elders zijn weg tracht te vinden waar de eisen anders liggen.