Gemeentes willen zelf kleine verkeersboetes uitschrijven

Auteur Topic: Gemeentes willen zelf kleine verkeersboetes uitschrijven  (gelezen 14518 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #60 Gepost op: 17 mei 2015, 13:51:05
Ok, jij neemt mijn reactie letterlijk. Wat ik bedoel te zeggen dat het niet moet uitmaken of de overheid wie dan ook de bevoegdheid geeft tot bekeuren.

Ok, duidelijk. En excuses voor de iets wat felle reactie. :)
Overigens maakt dat in mijn ogen dus wel uit. Want het is niet de overheid maar de wetgever (onze volksvertegenwoordigers) die bevoegdheden geeft, direct of indirect.
En juist bij de overheid gaat het soms mis, doordat bevoegdheden gegeven worden/genomen worden waar dat niet bedoeld is door de wetgever. Vandaar mijn opmerking over de democratische controle.

Over de opmerkingen bij een bekeuring, heb je natuurlijk gelijk. Dat is de volksaard, en ik bedoel zeker niet dat burgers altijd in discussie moeten gaan.
Als je in de fout gaat en bekeurd wordt, dan heeft het meer zin om over je eigen gedrag na te denken dan gelijk in discussie te gaan....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #61 Gepost op: 17 mei 2015, 14:04:57
Mijn insteek zou zijn; het regelen van het verkeer.
Zoals al geschreven werd:Je kwam dus weer met de zelfde insteek dus zal ik nog even aanhalen:
Ik volg je niet helemaal. Mijn eerste insteek zou ook zijn verkeer regelen. En indien mogelijkheid daar is evt kenteken en tijdstip noteren van eventuele overtreders van art 82 rvv. Veiligheid gaat immers voor het pv.

Waar ik je niet volg is dat je op een gegeven moment iets citeert over de APV. Dat heeft mijn inziens niks te maken met het feit dat ik tijdens mijn surveillance een VKR hesje aantrek? Misschien begrijp ik je verkeerd hoor.

De discussie omtrent wel of niet herkenbaar bekeuren is eventueel als er een collega (b)oa extra is die herkenbaar in uniform overtreders staande te laten houden. Dit heeft sowieso mijn voorkeur trouwens want mensen zien dan dat er daadwerkelijk wat met overtreders gebeurd.
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #62 Gepost op: 17 mei 2015, 15:43:24
Spax ??????? n.a.v. wie reageer je?
Bij instappen begint de inzet.


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #63 Gepost op: 17 mei 2015, 20:49:31
Op Bert, die reageerde op mij met een citaat van jou over de APV.

 Laatste gedeelte van mijn reactie ging over het al dan niet duidelijk zijn voor burgers wie er bekeurd n.a.v. een discussie tussen zwelgje en hit
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #64 Gepost op: 18 mei 2015, 19:25:06
Dus we krijgen een soort politie binnen de gemeenten, zeg maar een Gemeente Politie? En dan hebben we de nog de echte (landelijke) politie vanuit het rijk, zeg maar een Rijks Politie........


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #65 Gepost op: 18 mei 2015, 19:39:03
Ja, maar dat wil de landelijke overheid niet, dus noemen we het al jaren boa's van de gemeente (of handhavers). De titel "politie" zullen ze niet gaan voeren, maar het zal mij niet verbazen als ze steeds meer bevoegdheden krijgen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #66 Gepost op: 18 mei 2015, 20:43:20
Mij is bekend bij een gemeente dat de GOA's  ook al de huisuitzettingen, flora en faunabeheer, toezicht op het water, wrakken- en fietsenbewaring, gevonden voorwerpen, assistentie bij evenementen( koppelvorming één politiefunctionaris samen met een GOA.), verkeerregeling bij calamiteiten, zelfs op c-2000 meeluisteren en een eigen meldkamer met een directe lijn op de meldkamer. En een takenpakket op verkeer hebben.
Bij instappen begint de inzet.


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #67 Gepost op: 18 mei 2015, 20:48:34
Ik vind in jouw rijtje alleen de huisuitzetting apart. De rest kan prima bij een boa domein 1 horen.

Zelf ga ik bijvoorbeeld ook regelmatig op pad met een (wijk)agent. Kennis uitwisselen en elkaar ondersteunen waar het kan!

Overigens zijn gevonden voorwerpen landelijk over gegaan van politie naar gemeente
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #68 Gepost op: 19 mei 2015, 08:15:22
Voer dan de gemeentepolitie weer in en laat de burger zijn eigen korpschef kiezen. Dan kan deze beste man ook afgerekend worden door de burger wanneer die er een potje van maakt.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #69 Gepost op: 19 mei 2015, 10:08:44
Citaat van: SniperEye link=msg=1351193 date=1432016122
Voer dan de gemeentepolitie weer in en laat de burger zijn eigen korpschef kiezen. Dan kan deze beste man ook afgerekend worden door de burger wanneer die er een potje van maakt.
Een beetje de Amerikaanse opzet? Het afrekenen door de burger kan ook leiden tot integriteitsproblemen bij een korpschef.