Gemeentes willen zelf kleine verkeersboetes uitschrijven

Auteur Topic: Gemeentes willen zelf kleine verkeersboetes uitschrijven  (gelezen 14519 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #70 Gepost op: 19 mei 2015, 10:46:14
Is de gemeentepolitie er eigenlijk niet al? In sommige gemeentes zitten de boa's op het politiebureau en worden ook door de politie aangestuurd.
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #71 Gepost op: 19 mei 2015, 10:51:58
Het is de ultieme manier om de burger te betrekken bij de veiligheid in zijn of haar omgeving. Eveneens heb je een mandaat van de burger. Uiteindelijk staat de politie tot dienst van de burger. Er is niets mis mee dat een korpsleider verantwoording aflegt voor zijn handelen.

Wat mij betreft kan dit langs een Rijkspolitie bestaan. M.a.w.: een soort van Landelijke Eenheid & een gemeentepolitie met gekozen korpsleider.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #72 Gepost op: 19 mei 2015, 11:47:43
Doe mij a.u.b. geen gekozen korpsleider!
Je betrekt de burger er absoluut niet bij. Deze brengt een stem uit op de persoon met het leukste praatje of die het beste tegen een ander weet te schoppen. Om zijn/haar positie te behouden, zal deze ook weer zijn vriendjes voor het karretje willen spannen, krijg je vriendjespolitiek en krijgt de ene afdeling wat meer centen dan de ander.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #73 Gepost op: 19 mei 2015, 11:56:59
Citaat van: SniperEye link=msg=1351193 date=1432016122
Voer dan de gemeentepolitie weer in en laat de burger zijn eigen korpschef kiezen. Dan kan deze beste man ook afgerekend worden door de burger wanneer die er een potje van maakt.

Wordt leuk, een democratisch gekozen korpschef die ondergeschikt is aan een niet-democratisch gekozen Burgermeester en OvJ. ;)
Maar waarom dan alleen de korpschef kiezen? Laten we dan de directie en elk afdelingshoofd van de gemeente ook gewoon verkiesbaar maken.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #74 Gepost op: 19 mei 2015, 13:21:14
Hoe dan ook er moet wat mij betreft veel meer opgetreden gaan worden op noem het voor mijn part kleine verkeersovertredingen want het wordt met de dag gekker lijkt het wel.

Afgelopen weekend 2 x 1 uur gekeken bij een redelijke kruising bij mij in Rotterdam te weten de Coolsingel met de Meent en Aert van Nesstraat.
Ik heb geen concrete aantallen bijgehouden want dat was ondoenlijk maar wat ik zag was het volgende.
In 10 minuten minimaal 20 van de onderstaande punten dus reken maar uit wat er in 1 uur tijd gebeurd daar.

Fietsers: tegen de richting in rijden, geen richting aangeven, door rood rijden, over het trottoir rijden, geen verlichting voeren c.q. rijden met defecte verlichting
Bromfietsers: door rood rijden, over verplicht fietspad rijden, geen richting aangeven, geen verlichting voeren c.q. rijden met defecte verlichting.
Voetgangers: door rood lopen.
Auto's: door rood rijden, niet verplichte rijrichting volgen en daarbij trambaan blokkeren, rechts inhalen, geen richting aangeven.
Motor: rechts inhalen, door rood rijden, onnodig geluid veroorzaken ( ontbreken decibelkiller).

Als je op deze kruising met op alle 6 de punten met zeker 10 man/vrouw per locatie zou staan dan ben je blij dat je na 1 uur schrijven pauze mag houden en dan nog is de kans groot dat je niet iedereen een proces-verbaal hebt kunnen geven voor de overtredingen die gepleegd worden.

Dus van mij mogen in ieder geval de BOA's in Rotterdam een uitbreiding van het takenpakket krijgen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #75 Gepost op: 19 mei 2015, 19:10:43
Ga maar eens een uurtje bij een willekeurige kruising staan, met of zonder voorsorteervakken, en turf de bestuurders die geen richting aan geven of dit pas gaan doen als ze vlak bij het stoplicht zijn.

Ik stond enige tijd geleden in Wassenaar bij de kruising met het tuincentrum daar verkeer te regelen, en als ik voor alle bestuurders die daar zonder richting aan te geven naar links de N44 opwilde een euro had gekregen, had ik een paar honderd euro gehad op het einde van de dag. Ben ook af en toe naar mensen toegelopen (als het kon) en ze uitgelegd dat ze vroeger toen ze het rijbewijs gehaald hebben ze geleerd hebben om die oranje lampjes te gebruiken, en dat dit voor andere weggebruikers ook handig is, omdat die dan weten wat zij willen gaan doen. Allemaal wel vriendelijk natuurlijk. 998765

En ga ook eens met een onopvallende auto over snelwegen rijden en de oetlullen noteren die kilometers over strook 2 (gerekend vanaf de vluchtstrook) rijden, want in de verte zie ik een vrachtwagen! Maar wacht, ze gaan niet naar rechts want dan word het verkeersbeeld onrustig. Toch? lol


guest15549

  • Gast
Reactie #76 Gepost op: 19 mei 2015, 23:16:24
Citaat van: batoutofhell link=msg=1351322 date=1432055443
Ga maar eens een uurtje bij een willekeurige kruising staan, met of zonder voorsorteervakken, en turf de bestuurders die geen richting aan geven of dit pas gaan doen als ze vlak bij het stoplicht zijn.

Ik stond enige tijd geleden in Wassenaar bij de kruising met het tuincentrum daar verkeer te regelen, en als ik voor alle bestuurders die daar zonder richting aan te geven naar links de N44 opwilde een euro had gekregen, had ik een paar honderd euro gehad op het einde van de dag. Ben ook af en toe naar mensen toegelopen (als het kon) en ze uitgelegd dat ze vroeger toen ze het rijbewijs gehaald hebben ze geleerd hebben om die oranje lampjes te gebruiken, en dat dit voor andere weggebruikers ook handig is, omdat die dan weten wat zij willen gaan doen. Allemaal wel vriendelijk natuurlijk. 998765

En ga ook eens met een onopvallende auto over snelwegen rijden en de oetlullen noteren die kilometers over strook 2 (gerekend vanaf de vluchtstrook) rijden, want in de verte zie ik een vrachtwagen! Maar wacht, ze gaan niet naar rechts want dan word het verkeersbeeld onrustig. Toch? lol


Nou geef ik zelf altijd richting aan, ook bij kruispunten met voorsorteervakken en onbewust zelfs wanneer ik verder de enige ben ( 998765), en dit klinkt als een dooddoener maar ik kan me toch wel belangrijkere verkeersgerelateerde zaken bedenken die meer prioriteit zouden hebben dan mensen die geen richtingaanwijzer gebruiken bij een kruising met voorsorteervakken.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #77 Gepost op: 19 mei 2015, 23:29:00
Was ook maar een voorbeeld RS. Gebruik ze zelf ook altijd.


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #78 Gepost op: 19 mei 2015, 23:52:00
Ik zeg hef de BOA's op en breng ze onder bij de politie. En geld wat naar de BOA's gingen gaat nu ook naar de politie.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #79 Gepost op: 20 mei 2015, 11:20:46
Citaat van: zwelgje link=msg=1351231 date=1432029419
Wordt leuk, een democratisch gekozen korpschef die ondergeschikt is aan een niet-democratisch gekozen Burgermeester en OvJ. ;)
Maar waarom dan alleen de korpschef kiezen? Laten we dan de directie en elk afdelingshoofd van de gemeente ook gewoon verkiesbaar maken.

In een aantal landen is het gebruikelijk dat de leiding van een overheidsdienst tegelijk wisselt met een politiek benoemde leiding.

Verder volledig eens met @enrico1972. Dagelijks zie ik zaken gebeuren in het verkeer waarvan ik hoop dat ze ooit eens aangepakt worden.