Gemeentes willen zelf kleine verkeersboetes uitschrijven

Auteur Topic: Gemeentes willen zelf kleine verkeersboetes uitschrijven  (gelezen 14520 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #40 Gepost op: 16 mei 2015, 16:15:26
Diegene welke wordt beëdigd wel, maar weet zijn opdrachtgever het dan ook, want die zijn het vaak , welke een groter vakterrein tot hun gebied verklaren.  Daarnaast is het vaak zo dat de opdrachtgever of naast hogere van de BOA, zelf geen BOA is of BOA-ervaring heeft en derhalve ook geen klankbord heeft. Hetgeen wel een extra wissel trekt op de desbetreffende medewerk(st)er. Want voor men het weet wordt deze
medewerk(st)er voor alle klusjes van de gemeente gebruikt.
Bij instappen begint de inzet.


Bravo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #41 Gepost op: 16 mei 2015, 19:52:42
Citaat van: SpaX link=msg=1350635 date=1431778898
Dus als ik als BOA een vkr hesje aantrek omdat ik bij een ongeval het verkeer moet regelen dan zou dat betekenen dat ik geen PV mag opnaken?

Waar zou je PV van op willen maken?


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #42 Gepost op: 16 mei 2015, 20:53:23
Citaat van: Bravo link=msg=1350675 date=1431798762
Citaat van: SpaX link=msg=1350635 date=1431778898
Dus als ik als BOA een vkr hesje aantrek omdat ik bij een ongeval het verkeer moet regelen dan zou dat betekenen dat ik geen PV mag opnaken?
Waar zou je PV van op willen maken?

Bij het negeren van een rood kruis, vrachtwagens die stilstaan op de snelweg,....

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=57238.820

Het wordt er voor de burger allemaal niet duidelijker op. Het is natuurlijk vreemd dat je denkt te maken te hebben met een weginspecteur/verkeersregelaar (duidelijk herkenbaar aan de kleding), die dan opeens ook BOA blijkt te zijn en bekeuringen uit gaat delen.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #43 Gepost op: 16 mei 2015, 20:55:28
Stukje gewenning misschien? Binnenkort zien we weginspecteurs in bepaalde regio's ook met OGS rijden, dat verwachten mensen ook niet, maar op termijn krijgen mensen dat vanzelf door.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #44 Gepost op: 16 mei 2015, 21:18:25
Citaat van: Bravo link=msg=1350675 date=1431798762
Waar zou je PV van op willen maken?
Bv. Niet opvolgen aanwijzing
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #45 Gepost op: 16 mei 2015, 21:21:10
Citaat van: scorpio link=msg=1350685 date=1431802403

Het wordt er voor de burger allemaal niet duidelijker op. Het is natuurlijk vreemd dat je denkt te maken te hebben met een weginspecteur/verkeersregelaar (duidelijk herkenbaar aan de kleding), die dan opeens ook BOA blijkt te zijn en bekeuringen uit gaat delen.
Ik zal nog vreemder opkijken als de ene weginspecteur/vkr wel mag schrijven en de ander niet. Niemand zal dat gaan begrijpen en daarom denk ik dat het schrijven maar overgelaten moet worden aan agenten.

Citaat van: Bravo link=msg=1350675 date=1431798762
Waar zou je PV van op willen maken?
Citaat van: SpaX link=msg=1350688 date=1431803905
Bv. Niet opvolgen aanwijzing
Als dat al de insteek is; ik weet het nu zeker!


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #46 Gepost op: 16 mei 2015, 21:25:28
Maar je sta wel raar te kijken als een toezichthouder zo maar je huis binnenstapt, zonder aankondiging of toestemmingsbrief. En wel een legitimatiebewijs van de gemeente.
Bij instappen begint de inzet.


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #47 Gepost op: 16 mei 2015, 21:25:57
Citaat van: Bert65 link=msg=1350689 date=1431804070
Ik zal nog vreemder opkijken als de ene weginspecteur/vkr wel mag schrijven en de ander niet. Niemand zal dat gaan begrijpen en daarom denk ik dat het schrijven maar overgelaten moet worden aan agenten.
Als dat al de insteek is; ik weet het nu zeker!
Hoe dat zo? Als iemand mijn aanwijzing negeert terwijl ik het verkeer sta te regelen omdat er iets verder in die straat een ongeval is gebeurd waarom zou die dan geen bonnetje mogen verwachten van jou?
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #48 Gepost op: 16 mei 2015, 21:41:39
Mijn insteek zou zijn; het regelen van het verkeer.
Zoals al geschreven werd:
Citaat van: SpaX link=msg=1350635 date=1431778898
Dus als ik als BOA een vkr hesje aantrek omdat ik bij een ongeval het verkeer moet regelen dan zou dat betekenen dat ik geen PV mag opnaken?
Citaat van: Gijs link=msg=1350639 date=1431780073
Ja, én dan hebben we ingevolge de Algemeen Plaatselijke Verordening ook nog eens de toezichthouders met andere taakstelling en bevoegdheden, welke bevoegdheden zelfs niet aan een Algemeen- of Buitengewoon Opsporingsambtenaar zijn toegekend.
Je kwam dus weer met de zelfde insteek dus zal ik nog even aanhalen:
Citaat van: Oscar link=msg=1350631 date=1431775485
Boa in Domein 1 kan niet zelfstandig art. 5 opmaken, is hij niet voor bevoegd.
Boa in domein 2 kan dit theoretisch wel (heeft de hele wegenverkeerswet en het RVV in zijn akte), echter hij dient zich te beperken tot de hem opgedragen werkzaamheden.
Als hij toch verbaal art.5 zou opmaken, kan het wezen dat er disciplinaire maatregelen tegen hem volgen.
Bovendien als iemand als verkeersregelaar aan het werk is, waar haalt hij dan zijn Boa bevoegdheid vandaan ?
Boa bij andere werkgever ? Dan zou er sprake zijn van belangenverstrengeling en is hij als Boa niet bezig met de hem opgedragen taak.
Ik heb zelf twee aktes, één in domein 1 en één in domein 2 (twee verschillende werkgevers).
Als ik in domein 1 aan het werk ben, mag ik niet mijn akte in domein 2 misbruiken om toch verbaal op te maken.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #49 Gepost op: 16 mei 2015, 22:04:07
Rob, lees mijn citaat eens goed , ik geef alléén maar aan , dat het steeds ingewikkelder wordt voor jan publiek (BOA's, verkeersregelaars, toezichthouders, handhavers, weg inspecteurs  en dan iedere tak met hun eigen domein, bevoegdheden en bonnenboekjes. En hun opdrachtgevers mar niet te noemen.
Bij instappen begint de inzet.