Beste mensen. Vanmiddag heeft er in Monnickendam een reanimatie plaats gevonden.
p2kflex
13:31:26 16-05-15 | GROUP-1 | A1 13122 13199 Monnickendam Monnickendam - N247 fiets tunnel naar overleek |
0120122 | Ambu 13-122 (Ambulance Amsterdam) |
0120199 | Ambu 13-199 (Ambulance Amsterdam) |
p2kflex
13:31:02 16-05-15 | -ALPHA- | A1 Monnickendam Monnickendam - N247 fiets tunnel naar overleek |
0120990 | MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Reanimatie Code Zaanstreek-Waterland) |
Deze melding betrof een melding lángs een provinciale weg, de N247. Langs deze weg loopt een autoweggetje, genaamd 'Overleek'.
Nu is er binnen ons team (6 Minuten Waterland) afgesproken, dat wij niet uitrukken voor meldingen op snelwegen e.d. Dit heeft te maken met o.a veiligheid.
Zoals te zien, is dus ook ons AED team niet gealarmeerd, i.v.m de locatie. Terwijl de locatie onder uitruk gebied Monnickendam valt.
Nu heb ik zelf ook nog de andere code erin staan, waardoor ik wél werd gealarmeerd & terplaatse ben gegaan.
Dit had het gevolg, dat ik met 5 politie mensen, terplaatse was om te reanimeren. Waarvan 2 agenten, famillie opving. Samen met 3 andere agenten, hebben wij het slachtoffer lange tijd gereanimeerd, dit omdat er dus geen mensen van ons team terplaatse waren.
Stel nu, dat de politie snel terplaatse was geweest, dan had de 1e politie wagen, 8 minuten na de melding gearriveerd.
Of er had dan geen enkele hulpverlening geweest, terwijl dit wel had gekund.
Of ik had alleen, 8 minuten moeten reanimeren, met als gevolg dat ik dat misschien niet volhoud.
Aan de ene kant, is er dus goed gemeld.. Famillie, ziet een provinciale weg & heeft dit doorgegeven aan de MKA.
Aan de andere kant, is dit gewoon uitruk gebied van ons team, en wij hadden gealarmeerd kunnen worden om terplaatse te gaan..
Wat is jullie mening hierover?
Overigens, is mij niet bekend of het slachtoffer het heeft gehaald. Hij is al reanimerende de ambulance in gegaan, & onder politie begeleiding vervoerd.