Was zeker geen kroonvuur. De bomen hebben schade maar het was vooral grond vuur. De vlammen kwamen op een bepaalde plek tot 20 meter. Dit met een mogelijke illegale stort.
Er is wel kroonvuur waargenomen. Is opgehouden omdat het een geïsoleerd stukje was in het midden van een open gemaakt (natuurontwikkeling?) terrein.
....
Het inzetten van TS-BT's in het brand gebied was onmogelijk je kon er alleen te voet in. Slalommen tussen bomen weinig berijdbare padden en wegen in het gebied. Het is deels een productie bos.
Dit voertuig heeft geen bumperblusmonitor kan alleen een dak blussing doen.
Ik dacht juist dat die alleen bumpermonitior had en geen dakblussing.
Zal zo even een lijst plaatsen met voertuigen die ik gezien heb. Kwam zelf terug van een brandpreventie middag op een camping in Chaam met een blusploeg we zijn door gereden en niet opgeroepen. Er zijn bij mijn weten meer voertuigen uit de buurt toe gesneld zonder dat ze waren opgeroepen. Wel ingemeld via C2000.
In ieder geval 1 TS van Breda maar die zit vast aan de waterbak.
Enne, het is geen 60 hectare geweest, hoorde van en boswachter dat men nu eerder aan 30 tot 40 denkt
Er zou in de regio een haakarmbak natuurbrandbestrijding komen, analoog aan die van Twente/Ijsselland. Is die al aangeschaft/operationeel?
Ja er is een haakarmbak voor natuurbrandbestrijding maar het is geen "Twente/Ijsselland-model"
Het is een grote waterbak die als waterbuffer kan dienen.
6431 (TS Gilze) heeft wel de Fire defender maar is gewoon als eerste TS opgeroepen omdat zij daar eerste uitruk zijn, ik weet niet of die in een later stadium alsnog hun firedefender ingezet hebben maar ik denk dat men Wouw heeft laten komen voor het AZC omdat ze even de handen vol hadden aan het "normale""ik kom als eerste TS aan en ... ehh..oei misschien opschalen" -werk.