Hallo allemaal,
Klein stukje achtergrond zodat mijn vraag beter beantwoord kan worden.
Toen ik nog op de middelbare school zat, was ik een enorm eigenwijze puber. Zat op het VWO, maar gooide er met de pet naar. Om een lang verhaal kort te maken, heb ik mijn VWO, en zelfs mijn middelbare school niet afgemaakt. Achteraf, tot de dag van vandaag, heb ik daar enorme spijt van. Echter heb ik daar niks aan. Na de middelbare school ben ik MBO ICT gaan doen, aangezien ICT een grote hobby van me is. Maar al die tijd lag mijn hart nog steeds bij de zorg.
Doordat zorg mijn passie is, ben ik al een aantal jaar burgerhulpverlener bij hartslag nu, en EHBOer op evenementen. Echter begint het nu toch steeds meer te kriebelen om me toch te laten omscholen tot verpleegkundige, met als doel om uiteindelijk op de ambu terecht te komen. Ik ben nu 21, en omscholen is dus nog niet te laat (denk ik). Ik wil nu dan ook de stap gaan maken om me te laten omscholen tot HBO-V
Nu is de situatie echter zo: ik werk nu fulltime op vast contract in de ICT, en verdien goed. Mede hierdoor afgelopen jaar een huis gekocht. Dit maakt het omscholen behoorlijk lastig. Ik heb nu zelf 2 scenario's bedacht, wat voor mij een optie zou kunnen zijn.
1. Ik doe via het NCOI of andere opleidingsinstituut, een thuisstudie HBO-V, het is mij echter niet bekend hoe de stages dan zouden gaan, en of dat te combineren valt met mijn normale werk.
2. Ik probeer ambulance chauffeur te worden, om tijdens mijn werk verder te kunnen leren voor verpleegkundige, en tegelijkertijd ervaring op te doen. Is het überhaupt mogelijk om als chauffeur door te stromen naar verpleegkundige? Of verschilt dat per ambulance dienst?
Mijn kernvraag is dan ook: hoe kan ik mij laten omscholen tot verpleegkundige, zonder mijn vaste inkomen te verliezen om de hypotheek te kunnen blijven betalen?
Ik hoop dat jullie mij nuttige tips en advies kunnen geven.
Alvast bedankt!
- Rob