GRIP 1 (XTC-lab aangetroffen) Anemonenstraat - Geleen 27-05-2015

Auteur Topic: GRIP 1 (XTC-lab aangetroffen) Anemonenstraat - Geleen 27-05-2015  (gelezen 3000 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

marsmello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
  • Werkzaam in de burgerluchtvaart.
Reactie #10 Gepost op: 28 mei 2015, 19:40:10
Citaat van: honderd link=msg=1352777 date=1432758636
Er zit natuurlijk GPS op alle wapens, en de eigenaren hebben op facebook naast hun adres ook staan welke wapens ze waar bewaren. Dat maakt het opsporen van deze wapens een eitje, en het had natuurlijk zo gedaan kunnen zijn..

Tuurlijk niet. Weet je hoe moeilijk het is om zoiets op te sporen en wat voor een tijd, personeel en geld het kost? Al helemaal in de grensgebieden.

Ik ben me bewust van de moeilijkheidsgraad van het opsporen van dit soort vuurwapens en dat het ontzettend veel kapitaal kost begrijp ik ook wel, echter is het ironisch dat de politiek moord en brand schreeuwde na de aanslagen in Parijs dat het prioriteit zal hebben om dit soort wapens op te sporen.
En nu een paar maanden later lopen er motorbendes met raketwerpers rond. (Die volgens mij altijd al in de gaten werden gehouden door politie en justitie)


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #11 Gepost op: 28 mei 2015, 19:49:23
Citaat van: marsmello link=msg=1352902 date=1432834810
Ik ben me bewust van de moeilijkheidsgraad van het opsporen van dit soort vuurwapens en dat het ontzettend veel kapitaal kost begrijp ik ook wel, echter is het ironisch dat de politiek moord en brand schreeuwde na de aanslagen in Parijs dat het prioriteit zal hebben om dit soort wapens op te sporen.
En nu een paar maanden later lopen er motorbendes met raketwerpers rond. (Die volgens mij altijd al in de gaten werden gehouden door politie en justitie)

Het gaat vooral om de intentie of deze mensen daadwerkelijk deze wapens gaan inzetten of dat ze de wapens vooral houden uit een soort van machtsvertoon. Als de politie aanwijzingen had dat ze zouden worden ingezet, hadden ze sneller ingegrepen. Maar ze proberen denk ik zo lang mogelijk te wachten om zoveel mogelijk bewijs te verzamelen.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #12 Gepost op: 28 mei 2015, 19:59:40
Citaat van: marsmello link=msg=1352902 date=1432834810
Ik ben me bewust van de moeilijkheidsgraad van het opsporen van dit soort vuurwapens en dat het ontzettend veel kapitaal kost begrijp ik ook wel, echter is het ironisch dat de politiek moord en brand schreeuwde na de aanslagen in Parijs dat het prioriteit zal hebben om dit soort wapens op te sporen.
En nu een paar maanden later lopen er motorbendes met raketwerpers rond. (Die volgens mij altijd al in de gaten werden gehouden door politie en justitie)

Er zijn nou invallen gedaan en de wapens (en meer) zijn in beslag genomen. Het enige wat jou dus niet zint is het tempo waarmee het gedaan is? Het had sneller gemoeten?
Mighty fine only gets you somewhere half the time.