Passagiersschip gekapseisd in Zuid-Korea 16-04-2014

Auteur Topic: Passagiersschip gekapseisd in Zuid-Korea 16-04-2014  (gelezen 30319 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #61 Gepost op: 18 mei 2014, 10:14:08
DSME PROVIDES SALVAGE SUPPORT FOR SUNKEN FERRY

Korean shipbuilding giant Daewoo (DSME) has recently sent the ‘Okpo 3600’, a company-owned sea crane, to South Korea’s Jindo coast to help salvage the sunken ferry ‘Sewol’. On the day of the accident, the shipbuilder reportedly received a request to send the sea crane to assist with salvage work from the National Maritime Policy Agency. DSME president and CEO, Jaeho Ko, subsequently ordered its departure, offering the company’s full support, personnel and facilities to the recovery operations. DSME has also established a charitable fund to assist the families of missing people and victims of the ferry disaster. The sea crane has participated in such salvage and recovery work in the past, including assisting on a sunken Korean Navy warship wreck in 2010. (Source: Baird)


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #62 Gepost op: 19 mei 2014, 08:13:24
Kustwacht Zuid-Korea op de schop

De kustwacht van Zuid-Korea gaat naar aanleiding van de ramp met de veerboot Sewol op de schop. Dat heeft president Park gezegd. De taken van de kustwacht worden overgenomen door de politie en een op te richten nationale veiligheidsorganisatie..........

http://nos.nl/artikel/649613-kustwacht-zuidkorea-op-de-schop.html


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #63 Gepost op: 19 mei 2014, 08:34:23
Zuid-Koreaanse kustwacht gaat op schop door veerbootramp

http://www.nu.nl/buitenland/3778962/zuid-koreaanse-kustwacht-gaat-schop-veerbootramp.html

Het kon natuurlijk niet uitblijven na een dergelijke ramp, de aanloop tot de ramp, de reddingsoperatie en het grote aantal slachtoffers dat er drastische maatregelen in het vooruitzicht worden gesteld.
Met name in het voortraject, geen toezicht en actie na jarenlange herhaalde overtredingen zijn de nodige fouten door verschillende instanties gemaakt. Maar om nu alles op alleen de kustwacht te schuiven.......... lijkt mij wel heel erg kort door de bocht en wel een heel makkelijke weg.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #64 Gepost op: 19 mei 2014, 19:05:14
Park Says She Will Disband Coast Guard in Ferry-Sinking Apology

http://gcaptain.com/park-says-will-disband-coast-guard-ferry-sinking-apology/

De  kustwacht van Zuid Korea omvat ca 8000 medewerkers.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #65 Gepost op: 8 juli 2014, 10:48:11


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #66 Gepost op: 9 juli 2014, 07:47:59
South Korean Children Were Steps Away From Survival

http://gcaptain.com/south-korean-children-steps-away-survival/


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #67 Gepost op: 16 juli 2015, 10:26:08
Berging van de Sewol.

South Korea has selected a China-led consortium as the preferred bidder for a multi-million dollar contract to raise the sunken Sewol ferry.
South Korea’s Ministry of Oceans and Fisheries announced Wednesday that a consortium led by China’s state-run Shanghai Salvage and involving South Korean-based Ocean C&I has been selected to move forward with negotiations for the contract to raise the vessel.
The Shanghai consortium beat out six others competing for the tender with a bid of 85.1 billion won ($74 million). Consortiums led by China’s Yantai Salvage and the U.S. firm Titan Salvage were next in line with bids of 99 billion won and 99.9 billion won, respectively. Only one of the consortiums was disqualified because it was determined that it lacked the technical expertise for the job.
Before work can begin, South Korea and the Shanghai consortium still need to agree on the method to raise the vessel and detailed terms and conditions before a final contract is signed.
The consortium’s plan calls for the sunken ferry to be refloated by only a few meters so it can be moved onto a steel platform that will then be lifted to the surface.
The Sewol ferry sank April 19, 2015 near Jindo, South Korea with the loss of more than 300 lives, most of them high school students on a class trip. The wreck lies at a depth of 44 meters.
The South Korean government made its decision to salvage the vessel in April after a government committee concluded that it would be technically possible. The government has said it hopes to begin the work in September.

Bron :gCaptain