Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 242023 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1000 Gepost op: 11 februari 2016, 17:42:08
De belangrijkste/opmerkelijkste zaken zijn dat de politie te veel voertuigen heeft...
Dat is onzin... Ik snap niet waar die bobo's dit vandaan halen. In het executieve is dit juist een probleem.

Het antwoord op vraag van forumlid Golly is volgens v/d Steur dat er geen sprake is van verdringing aangezien de intentie al was om meer vrijwilligers in te zetten om de politie te gaan helpen bij het uitvoeren van haar taken.
Hier geloof ik dan wel weer in. Ik vind hier niks mis mee en geloof ook niet in dat verhaal van verdringing.


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #1001 Gepost op: 11 februari 2016, 21:56:45
Citaat van: CopVR3 link=msg=1405806 date=1455208928
Dat is onzin... Ik snap niet waar die bobo's dit vandaan halen. In het executieve is dit juist een probleem.
Hier geloof ik dan wel weer in. Ik vind hier niks mis mee en geloof ook niet in dat verhaal van verdringing.
Mensen als het maar gaan drol kost, dan kan alles.................................beetje van dit beetje van dat....hoe doorzichtig is het allemaal. Misbruik van mensen maken...... Deze minister respecteert zijn eigen commissieleden niet eens en volgt z'n eigen grote kop. Een grote praatjesmaker is het en verder niets....... daag van der Steur


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #1002 Gepost op: 12 februari 2016, 05:17:00
Citaat van: Maxell01 link=msg=1405852 date=1455224205
Mensen als het maar gaan drol kost, dan kan alles.................................beetje van dit beetje van dat....hoe doorzichtig is het allemaal. Misbruik van mensen maken...... Deze minister respecteert zijn eigen commissieleden niet eens en volgt z'n eigen grote kop. Een grote praatjesmaker is het en verder niets....... daag van der Steur

Kamerleden zijn in Nederland niet van een minister.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #1003 Gepost op: 12 februari 2016, 14:48:37
Zullen we dit topic weer inhoudelijk en objectief gaan benaderen?

Alle stemmingmakerij en het gezeur voegt niets toe. Ik kan me voorstellen dat mensen ontevreden zijn, maar dit is geen klaagtopic.
Hou je negativiteit voor jezelf en stop met het dagelijks posten van dezelfde opmerking aub.
Ook ik ben VPer en ook ik ben ontevreden over bepaalde zaken. Maar blijf niet hangen in negativiteit en focus je op de leuke kanten van het vrijwilliger zijn!

Danku 98uiye


Bravo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #1004 Gepost op: 12 februari 2016, 18:16:22
Citaat van: Meneer link=msg=1406029 date=1455284917
Zullen we dit topic weer inhoudelijk en objectief gaan benaderen?

Alle stemmingmakerij en het gezeur voegt niets toe. Ik kan me voorstellen dat mensen ontevreden zijn, maar dit is geen klaagtopic.
Hou je negativiteit voor jezelf en stop met het dagelijks posten van dezelfde opmerking aub.
Ook ik ben VPer en ook ik ben ontevreden over bepaalde zaken. Maar blijf niet hangen in negativiteit en focus je op de leuke kanten van het vrijwilliger zijn!

Danku 98uiye

Ik vind het een mooie gedachte  :)


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #1005 Gepost op: 12 februari 2016, 19:37:24
Citaat van: Meneer link=msg=1406029 date=1455284917
Zullen we dit topic weer inhoudelijk en objectief gaan benaderen?

Alle stemmingmakerij en het gezeur voegt niets toe. Ik kan me voorstellen dat mensen ontevreden zijn, maar dit is geen klaagtopic.
Hou je negativiteit voor jezelf en stop met het dagelijks posten van dezelfde opmerking aub.
Ook ik ben VPer en ook ik ben ontevreden over bepaalde zaken. Maar blijf niet hangen in negativiteit en focus je op de leuke kanten van het vrijwilliger zijn!

Danku 98uiye
Prima dat je een trouwe volger bent en je schikt binnen je huidige functie. Deze negativiteit speelt al jaren en moet je af en toe de zaken eens benoemen zoals ze zijn.
Pappen en nathouden en kiezen voor de goedkoopste oplossing. Het gaat hier om mensen die zich inzetten voor de veiligheid van Nederland, over het algemeen goed geschoold zijn maar niet series genomen worden. Hoezo stoppen vele vrijwilligers er mee.Dit om het simpele feit dat ze niet meer het rondje om de kerk, verkeerscontroles willen doen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar er zijn teveel verschillen. Maar benoem eens zaken waarom dit en dat niet kan..... Geld is de het grootste probleem alsmede de reorganisatie. Maar dit probleem speelt al jaren en worden politievrijwilligers niet serieus genomen, vandaar de kritiek op het beleid.
Dat een Bravo zo reageert is om zijn partijgenoten niet af te vallen die die politievrijwilligers in portefeuille hebben en dus liever ook geen geneuzel willen.  Benoem de zaken eens met paard en kop en investeer in deze mensen of stop ermee. Ik wil wel eens een minister of een kopstuk van de KL die onverwachts in een serieuze gevaarzetting komen........ Nogmaals het moet eens een keer fout gaan dan heeft van der Steur voor de zoveelste keer veel uit te leggen in de kamer >:(


Bravo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #1006 Gepost op: 12 februari 2016, 21:44:08
Citaat van: Maxell01 link=msg=1406078 date=1455302244
Prima dat je een trouwe volger bent en je schikt binnen je huidige functie. Deze negativiteit speelt al jaren en moet je af en toe de zaken eens benoemen zoals ze zijn.
Pappen en nathouden en kiezen voor de goedkoopste oplossing. Het gaat hier om mensen die zich inzetten voor de veiligheid van Nederland, over het algemeen goed geschoold zijn maar niet series genomen worden. Hoezo stoppen vele vrijwilligers er mee.Dit om het simpele feit dat ze niet meer het rondje om de kerk, verkeerscontroles willen doen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar er zijn teveel verschillen. Maar benoem eens zaken waarom dit en dat niet kan..... Geld is de het grootste probleem alsmede de reorganisatie. Maar dit probleem speelt al jaren en worden politievrijwilligers niet serieus genomen, vandaar de kritiek op het beleid.
Dat een Bravo zo reageert is om zijn partijgenoten niet af te vallen die die politievrijwilligers in portefeuille hebben en dus liever ook geen geneuzel willen.  Benoem de zaken eens met paard en kop en investeer in deze mensen of stop ermee. Ik wil wel eens een minister of een kopstuk van de KL die onverwachts in een serieuze gevaarzetting komen........ Nogmaals het moet eens een keer fout gaan dan heeft van der Steur voor de zoveelste keer veel uit te leggen in de kamer >:(

De minister moet zeer regelmatig uitleg geven over politievrijwilligers in de Tweede Kamer. Sinds september 2013 zijn de woorden 'politievrijwilliger' en 'politievrijwilligers' net zo vaak in de Tweede Kamer gebruikt als in de twintig jaren ervoor. Dat is geen toeval Maxell. Er wordt namelijk erg hard gewerkt om de politievrijwilligers op de agenda te houden en er zijn ontwikkelingen. Maar beleidsontwikkeling is een proces van de lange adem. Iets ogenschijnlijk kleins als een minister die in de Tweede Kamer zegt dat politievrijwilligers gelijkwaardig zijn aan beroepscollega's gaat maanden aan overleg aan vooraf. Pas als die uitspraak is gedaan kun je het met elkaar gaan hebben over hoe je daar invulling aan gaat geven. Moeten we iemand afvallen, dan zullen we dat niet nalaten. Vaak levert constructief overleg alleen veel meer op. Je frustraties zijn voor een groot deel dus wel terecht, maar het ongeduld dat je erin legt is dus niet functioneel. Het gaat niets opleveren.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #1007 Gepost op: 13 februari 2016, 08:03:01
Citaat van: Maxell01 link=msg=1406078 date=1455302244
Prima dat je een trouwe volger bent en je schikt binnen je huidige functie. Deze negativiteit speelt al jaren en moet je af en toe de zaken eens benoemen zoals ze zijn.
Pappen en nathouden en kiezen voor de goedkoopste oplossing. Het gaat hier om mensen die zich inzetten voor de veiligheid van Nederland, over het algemeen goed geschoold zijn maar niet series genomen worden. Hoezo stoppen vele vrijwilligers er mee.Dit om het simpele feit dat ze niet meer het rondje om de kerk, verkeerscontroles willen doen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar er zijn teveel verschillen. Maar benoem eens zaken waarom dit en dat niet kan..... Geld is de het grootste probleem alsmede de reorganisatie. Maar dit probleem speelt al jaren en worden politievrijwilligers niet serieus genomen, vandaar de kritiek op het beleid.
Dat een Bravo zo reageert is om zijn partijgenoten niet af te vallen die die politievrijwilligers in portefeuille hebben en dus liever ook geen geneuzel willen.  Benoem de zaken eens met paard en kop en investeer in deze mensen of stop ermee. Ik wil wel eens een minister of een kopstuk van de KL die onverwachts in een serieuze gevaarzetting komen........ Nogmaals het moet eens een keer fout gaan dan heeft van der Steur voor de zoveelste keer veel uit te leggen in de kamer >:(

Ik ben het ook met je eens. Naar 30 keer hetzelfde bericht hier posten heeft geen zin en voegt niets toe. En daarbij is het taalgebruik in dit topic niet altijd even professioneel en dat stoort mij, vandaar dat ik mijn vorige post plaatste ;)


schuimer

  • Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
Reactie #1008 Gepost op: 13 februari 2016, 13:30:10
Citaat van: Bravo link=msg=1406105 date=1455309848
De minister moet zeer regelmatig uitleg geven over politievrijwilligers in de Tweede Kamer. Sinds september 2013 zijn de woorden 'politievrijwilliger' en 'politievrijwilligers' net zo vaak in de Tweede Kamer gebruikt als in de twintig jaren ervoor. Dat is geen toeval Maxell. Er wordt namelijk erg hard gewerkt om de politievrijwilligers op de agenda te houden en er zijn ontwikkelingen. Maar beleidsontwikkeling is een proces van de lange adem. Iets ogenschijnlijk kleins als een minister die in de Tweede Kamer zegt dat politievrijwilligers gelijkwaardig zijn aan beroepscollega's gaat maanden aan overleg aan vooraf. Pas als die uitspraak is gedaan kun je het met elkaar gaan hebben over hoe je daar invulling aan gaat geven. Moeten we iemand afvallen, dan zullen we dat niet nalaten. Vaak levert constructief overleg alleen veel meer op. Je frustraties zijn voor een groot deel dus wel terecht, maar het ongeduld dat je erin legt is dus niet functioneel. Het gaat niets opleveren.

Lange adem?

Het bestaan, alsmede het functioneren van politievrijwilligers wordt nog steeds als "project" weggezet!
En dan te beseffen dat er vanaf 1948 al reservepolitie en sinds medio 1994 "vrijwillige politie" bestaat.
Ze moeten de ogen uit hun kop schamen dat dit allemaal zo verschrikkelijk lang duurt, moet je eens proberen in een particuliere onderneming!!
Er zijn - in mijn ogen - veel teveel "baasjes" die er allemaal wat van (moeten) vinden en voor elkaar niet onder willen doen.
Projectgroepjes, overlegvormen, vergaderingen, (wets)voorstellen, onderzoeken, uitstellen, opschuiven, niet doorpakken.. etc. etc.
En dat allemaal over de rug van de welwillende, intrinsiek gemotiveerde vrijwilliger...

Nogal wiedes dat vele onder hen (er over denken om) het uniform aan de wilgen hangen.
En dan te denken aan al die (vakinhoudelijke) beroepskennis die vrijwilligers zouden kunnen toepassen binnen de politie organisatie.
Wordt totaal niet over nagedacht. De gemiddelde teamchef weet volgens mij niet eens wat hij voor additionele kennis heeft rondlopen bij "zijn" vrijwilligers, laat staan dat deze mensen worden ingezet op basis van hun competenties. Afgelopen decennia zijn hoog gekwalificeerde vrijwilligers opgeleid tot niveau 2, terwijl ze bij de beroeps makkelijk niveau 5 aankunnen.

Lange adem idd.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Bravo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #1009 Gepost op: 13 februari 2016, 13:53:12
Citaat van: schuimer link=msg=1406214 date=1455366610
Het bestaan, alsmede het functioneren van politievrijwilligers wordt nog steeds als "project" weggezet!

Je informatie klopt niet. Politievrijwilligers zijn geen project. Het verbeteren van de inbedding van politievrijwilligers in de politieorganisatie is een project. Dat project is in 2013 gestart. We kunnen er uren over discussiėren of dat niet jaren te laat was, maar het is er nu wel. Sinds kort is er een nieuwe projectleider, met nauwe betrokkenheid van de korpsleiding.