Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 247587 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

schuimer

• Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
Reactie #1010 Gepost op: 13 februari 2016, 17:42:01
Tijdens de bijeenkomst heeft de politie aangegeven dat er onder een nieuwe projectleider en met nauwe betrokkenheid van de korpsleiding een doorstart van het project politievrijwilligers wordt gemaakt. Het ontwikkelen van een visie op politievrijwilligers wordt weer opgepakt. Zo'n visie is belangrijk voor de verdere uitwerking van het vrijwilligersbeleid. bron LOPV.

Projectmatig of niet, het blijft schandalig dat er op deze manier wordt omgegaan met goedwillende mensen die zich in hun vrije tijd inzetten voor een veilige en leefbare samenleving. Het vrijwilligersbeleid met bijbehorende visie - waar de LOPV over schrijft - had ruimschoots voor voor het in gang zetten van de VP in een passende vorm gegoten en afgetikt moeten zijn. Wanneer er dan gaandeweg aanpassingen waren geweest, prima. Maar niet op deze wijze...

De politie en het ministerie slaagden er namelijk niet in om met overtuigende voorstellen te komen om de afspraken over politievrijwilligers in de cao 2012-2014 uit te werken. In die cao was afgesproken dat het vrijwilligersbeleid gemoderniseerd en landelijk gestroomlijnd zou worden. Inmiddels is het vertrouwen hersteld en zal dit alsnog zal gaan gebeuren. Bron: LOPV

Wellicht kun je me eens verduidelijken waarom alles zo lang moet duren...
.... want in de cao 2015-2017 is opgenomen dat de afspraken over vrijwilligers uit de vorige cao zo snel mogelijk worden uitgevoerd. Bron: LOPV
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #1011 Gepost op: 14 februari 2016, 13:36:53
Citaat van: schuimer link=msg=1406246 date=1455381721
Tijdens de bijeenkomst heeft de politie aangegeven dat er onder een nieuwe projectleider en met nauwe betrokkenheid van de korpsleiding een doorstart van het project politievrijwilligers wordt gemaakt. Het ontwikkelen van een visie op politievrijwilligers wordt weer opgepakt. Zo'n visie is belangrijk voor de verdere uitwerking van het vrijwilligersbeleid. bron LOPV.

Projectmatig of niet, het blijft schandalig dat er op deze manier wordt omgegaan met goedwillende mensen die zich in hun vrije tijd inzetten voor een veilige en leefbare samenleving. Het vrijwilligersbeleid met bijbehorende visie - waar de LOPV over schrijft - had ruimschoots voor voor het in gang zetten van de VP in een passende vorm gegoten en afgetikt moeten zijn. Wanneer er dan gaandeweg aanpassingen waren geweest, prima. Maar niet op deze wijze...

De politie en het ministerie slaagden er namelijk niet in om met overtuigende voorstellen te komen om de afspraken over politievrijwilligers in de cao 2012-2014 uit te werken. In die cao was afgesproken dat het vrijwilligersbeleid gemoderniseerd en landelijk gestroomlijnd zou worden. Inmiddels is het vertrouwen hersteld en zal dit alsnog zal gaan gebeuren. Bron: LOPV

Wellicht kun je me eens verduidelijken waarom alles zo lang moet duren...
.... want in de cao 2015-2017 is opgenomen dat de afspraken over vrijwilligers uit de vorige cao zo snel mogelijk worden uitgevoerd. Bron: LOPV
O0Niks aan toe te voegen. De beroeps en bonden hebben ons ook laten zitten wat schandalig is. Ik moet het allemaal nog zien wat er de komende tijd gaat gebeuren want van betrouwbare bronnen is er gewoon geen geld te makken laat staan voor de vrijwilligers.

MNL-5200

• Senior gebruiker

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #1013 Gepost op: 10 maart 2016, 08:45:10
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #1014 Gepost op: 11 maart 2016, 17:57:25
Citaat van: kaasje link=msg=1411908 date=1457595910
Waarin wordt verwezen naar: https://www.lopv.nl/images/stories/Visie-politievrijwilligers.pdf
Goed begin,  complimenten maar nu het vervolg........ :-\ dat is waar het om gaat

schuimer

• Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
Reactie #1015 Gepost op: 12 maart 2016, 18:28:10
Citaat van: Maxell01 link=msg=1412271 date=1457715445
Goed begin,  complimenten maar nu het vervolg........ :-\ dat is waar het om gaat

Het komt allemaal goed!! Als je maar geduld hebt... :P
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #1016 Gepost op: 23 maart 2016, 12:52:55
Citaat van: schuimer link=msg=1412459 date=1457803690
Het komt allemaal goed!! Als je maar geduld hebt... :P
Met het oog op alle aanslagen en andere shit, mogen ze namens veel surveillanten en politievrijwilligers snel gas gaan geven........ 98uiye

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #1017 Gepost op: 25 april 2016, 18:04:41
Vraag mw.Helder commissie veiligheid en justitie;
Inadequate steun op het werk is ook een van de stressoren. In dat kader merk ik op dat ik heel veel boze reacties heb gekregen over de antwoorden van de minister op mijn eerdere vraag over de bewapening van politiesurveillanten en -vrijwilligers. Ik heb toen gezegd: het is het een of het ander; ze worden ingezet waarvoor ze zijn aangesteld en hebben de wapens dus ook niet nodig, of ze worden behoorlijk uitgerust voor de taak waarvoor ze in de praktijk worden ingezet. De minister zei toen: "Het is niet de bedoeling dat zij als eerste handelend optreden, maar mevrouw Helder en ik snappen dat natuurlijk niet kan worden voorkomen dat dat bij toeval gebeurt."

Een van de reacties die ik daarop kreeg, was: burgers kijken niet naar het aantal strepen op de schouders, maar verwachten dat we optreden. Ik zal alle reacties samenvatten, want ze komen op hetzelfde neer, namelijk dat een diender in politie-uniform maar zonder wapen niet meer van deze tijd is, en dat de minister niet met de veiligheid van deze mensen mag spelen. Ik schuif de vraag dus door naar de minister. Wat gaat hij doen om hen daadwerkelijk te helpen?

Antwoord van der Steur;
Mevrouw Helder heeft een vraag gesteld over de vrijwilligers en het bewapenen daarvan. Zij zei: een diender in een uniform is een diender in een uniform en wordt in dat kader aangesproken. Wij zijn bezig met het aanpassen van het Besluit bewapening en uitrusting politie. Daarmee wordt in principe ook de bewapening tussen vrijwilligers en beroepscollega's gelijkgeschakeld. Dat betekent natuurlijk wel dat zij pas over die bewapening kunnen beschikken als zij daartoe zijn opgeleid

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #1018 Gepost op: 25 april 2016, 18:07:06
Eerst zien...

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #1019 Gepost op: 25 april 2016, 18:09:50
Citaat van: PietjePuk link=msg=1420758 date=1461600426
Eerst zien...
Klopt maar van der Steur moet niet teveel fabeltjes maar gaan vertellen......................