Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 242133 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Reactie #1060 Gepost op: 17 juni 2016, 13:49:35
Citaat van: kaasje link=msg=1430620 date=1466160506
En die moet je niet inzetten voor klote klusjes waar je beter gewoon een betaalde kracht op kan zetten.

Veel Nederlanders ergeren zich zwaar aan criminaliteit en ander wangedrag. Het lijkt me voor vrijwilligers juist aantrekkelijk, dat ze dit werk een paar uur per week kunnen doen vanuit hun woonhuis. Ze kunnen daarbij zelf elke week via internet op de voor hun geschikte tijden intekenen.  

Stel dat één onbetaalde vrijwilliger vanuit zijn woonhuis 20 bewakingscamera's tegelijk kan uitkijken, van winkelcentra, horeca-gebieden en treinstations. Hij ziet dan op zijn beeldscherm bijvoorbeeld telkens automatisch het beeld van de tien bewakingscamera's, waar het laatst beweging of hard geluid is gedetecteerd.

Stel dat de politie met een wervingscampagne voorlopig tweehonderd geschikte Nederlanders zou kunnen overtuigen, om twee uur per week vanuit het eigen woonhuis bewakingsbeelden te bekijken.

Dan wordt er per week indirect dus vierhonderd uur gekeken naar twintig bewakingscamera's. Gedeeld door 24 uur, zijn er dan permanent 16 vrijwilligers actief, die elk twintig camera's controleren. Zo kunnen er dus dus permanent 320 extra bewakingscamera's in de gaten worden gehouden.

Ik vermoed dat de criminaliteit in Nederland daardoor een klein beetje zal dalen, hoewel er ook een verplaatsingseffect van criminaliteit zou kunnen optreden.

Bij dit systeem zijn er mogelijk wel kosten voor aanschaf van apparatuur en kabels, afschrijving, reparaties, onderhoud, werving, selectie, training, begeleiding, management, secretariaat, administratie, communicatie, enzovoort. Een pc met internet-toegang hebben de meeste deelnemers vermoedelijk al in bezit, in enige vorm.
Ik stem links.


Bravo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #1061 Gepost op: 17 juni 2016, 14:24:52
Wie van de politievrijwilligers hier heeft MEOS al? Ervaringen?


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1062 Gepost op: 17 juni 2016, 14:34:52
Check! (min of meer)

Wat voor ervaringen zoek je?


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1063 Gepost op: 17 juni 2016, 14:42:52
Citaat van: Bravo link=msg=1430669 date=1466166292
Wie van de politievrijwilligers hier heeft MEOS al? Ervaringen?
Zie het mobiele telefoon topic. Ik kreeg via via te horen dat er sprake van Q2 2018 zou zijn voor hen die het nog niet hadden.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1064 Gepost op: 17 juni 2016, 14:43:58
Lijkt me stug.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1065 Gepost op: 17 juni 2016, 14:50:26
Citaat van: PietjePuk link=msg=1430673 date=1466167438
Lijkt me stug.
Wat ik te horen heb gekregen is dat de S5's op zijn en voor de nieuwe telefoon er nog een aanbesteding moet worden geschreven. Ik hoop dat het niet waar is, maar de politie kennende zou het ook zomaar wel waar kunnen zijn.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #1066 Gepost op: 17 juni 2016, 15:04:11
Wij kregen een mail van de tweede uitrol, de resterende toestellen. Was wel een beperkt aantal en ik weet niet of de vrijwilligers daar ook onder vallen.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #1067 Gepost op: 17 juni 2016, 16:09:56
Wij hebben hem ook (nog) niet. Ik hoorde nu weer dat we hem ook niet gaan krijgen, maar dat was in het WIS. Onze netwerkinspecteurs hebben bijvoorbeeld nog geen MEOS, die gaan voor.

Ik zou het persoonlijk erg handig vinden. Wat mij betreft zouden we als vrijwilligers ook toestellen kunnen delen totdat er genoeg voorraad is, ik weet alleen niet of dit mogelijk is ivm ingeprogrameerde dienstnummers e.d. We gaan immers vrijwel nooit allemaal tegelijk op pad. Wanneer we dat wel doen gaan we in koppels en is 1 toestel per koppel in principe voldoende.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1068 Gepost op: 17 juni 2016, 16:21:52
een MEOS toestel hoort net zozeer bij je basisuitrusting als een set handboeien, je uniform of je wapenstok. Die zijn ook op de man uitgereikt. Hetzelfde geldt voor MEOS, ivm persoonlijke autorisaties.


Bravo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #1069 Gepost op: 17 juni 2016, 17:53:15
Citaat van: MNL-5200 link=msg=1430702 date=1466173312
een MEOS toestel hoort net zozeer bij je basisuitrusting als een set handboeien, je uniform of je wapenstok. Die zijn ook op de man uitgereikt. Hetzelfde geldt voor MEOS, ivm persoonlijke autorisaties.

Zo zit ik er ook in. Ik heb overigens geen moeite met poule spullen, als de politie maar de beschikbaarheid en werkzaamheid kan garanderen. Dat kan de organisatie niet, dus dan maar op de man.