Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 248668 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Security guard

• Mobiel surveillant
  • Forum gebruiker
  • Haal het beste uit jezelf. ;-)
Reactie #240 Gepost op: 15 oktober 2013, 19:34:04
Surveillanten draaien in het geheel geen noodhulp, nachtdiensten en horeca wel, maar dat is per korps verschillend.
En ja er zijn spannende verhalen van surveillanten welke noodhulp hebben gereden maar het is moeilijk uit te leggen als het fout gaat.
Daarnaast is het moeilijk uit te leggen aan de meldkamer dat je een onbewapende (lees dienstwapen) diender aan boord hebt en dus niet naar een overvalmelding kan gaan.

Hoe het zit met de "nieuwe" surveillanten, ik denk niet dat er veel verandert, bij de VP blijkbaar wel aangezien ik hier lees dat ze een verkapte niv 2 opleiding hebben genoten.

Ps. filmpje niet bekeken. ;-)
Verleden: Ex politiemedewerker AA - Surveillant A + B (2010)  - Politiemedewerker (tot mei 2013)

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #241 Gepost op: 15 oktober 2013, 20:32:43
Citaat van: Security guard link=msg=1210190 date=1381858444
Hoe het zit met de "nieuwe" surveillanten, ik denk niet dat er veel verandert, bij de VP blijkbaar wel aangezien ik hier lees dat ze een verkapte niv 2 opleiding hebben genoten.

Als je bedoeld 'verkort', dan klopt dat inderdaad voor de VP.
De beroepssurveillant zal op termijn van straat verdwijnen, er blijven alleen surveillanten over bij de VP, VHT en Parket/Arrestantenzorg. Zie daarvoor ook een andere topic dat hier loopt.
Senior GGP / Oost-Brabant

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #242 Gepost op: 16 oktober 2013, 09:44:54
Citaat van: Security guard link=msg=1210190 date=1381858444
spannende verhalen van surveillanten welke noodhulp hebben gereden
Het is maar net hoe je het beestje noemt. Als je in een regio rijdt met twee auto's en de noodhulp is bezet dan is de andere auto wellicht niet de noodhulp, maar hij zal wel alle andere meldingen gaan rijden. Zelfde verhaal als de noodhulp 15 km verderop zit en als tweede auto om de hoek... (wapenmeldingen nagelaten).
Hobby Bobby eenheid Den Haag

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #243 Gepost op: 16 oktober 2013, 17:24:28
Bekend gezicht in het filmpje.... :)

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #244 Gepost op: 5 november 2013, 21:12:09
Nieuwe wervingscampagne politievrijwilligers

http://www.politie.nl/nieuws/2013/november/4/00-nieuwe-wervingscampagne-politievrijwilligers.html
Laatste update: 04-11-2013 | 07:30

Nederland - De politie zoekt een groot aantal nieuwe vrijwilligers, want hoe meer mensen meehelpen, hoe hoger de kwaliteit en dienstverlening van de politie.

Voor eind 2015 het huidige aantal van 2940 politievrijwilligers verhogen naar 5000 is het doel dat de nationale politie zich in opdracht van minister Opstelten heeft gesteld. Maandag 4 november start daarom de nieuwe wervingscampagne die zich richt op de vrijwilliger met en zonder uniform. De vrijwilliger die na een opleiding in uniform op straat werkt, en die in een administratieve, facilitaire of adviserende rol. Maar ook de vrijwilliger buurtonderzoek of preventie.

Echte vrijwilligers
De campagne is ontwikkeld met échte vrijwilligers in de hoofdrol. ’Het doel is om iedereen ervan bewust te maken dat ook zíj dit kunnen doen’, legt afdeling Werving Politie uit. ‘Of je nou lerares, student, verpleegkundige of accountant bent. Iedereen kan zich inzetten voor een veilige samenleving; wat je achtergrond ook is.’

De campagne zal onder meer te zien zijn in landelijke printmedia (Metro), grote posters in winkelcentra, bushokjes en bij supermarkten en online bannering op relevante websites. Alle uitingen verwijzen naar www.wordpolitievrijwilliger.nl waar de verhalen van de vrijwilligers in de campagnefoto’s weer terugkomen. Op de site is verder alle informatie te vinden over de inhoud van het werk, de soorten vrijwilligerswerk en aan wat voor profiel belangstellenden moeten voldoen.

Maatschappelijke bijdrage
De politie zoekt vrijwilligers die in uniform op straat ondersteunen bij verkeerscontroles en bij evenementen. Maar ook vrijwilligers die helpen bij het vergroten van de service en dienstverlening van de politie. Bijvoorbeeld door preventietips tegen woninginbraak te verstrekken, het wagenpark te onderhouden of te participeren in projectgroepen. De politievrijwilliger leert de politieorganisatie van binnenuit kennen en kan vaardigheden verwerven die geen enkele andere organisatie kan bieden. Een politievrijwilliger staat met één been in de maatschappij  en met het andere been in de organisatie van de politie.

Aanmelden
Iedereen die maatschappelijk betrokken is en die zijn vrije tijd wil inzetten voor een veilige samenleving, kan solliciteren of zich aanmelden voor een voorlichting op de website www.wordpolitievrijwilliger.nl.
Samen sterk in de hulpverlening!

Bart.

• Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #245 Gepost op: 5 november 2013, 22:06:49
Best een ontwikkeling inderdaad, van de simpele 'politievrijwilliger' zoals ikzelf is geen sprake meer.
Je kunt kiezen uit arrestantenzorg, administratief, surveillance en handhaving en nog veel meer!
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat uitpakken, het zijn veel functies namelijk.
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geďnteresseerd in

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #246 Gepost op: 5 november 2013, 22:22:41
Citaat van: BartK link=msg=1217444 date=1383685609
Best een ontwikkeling inderdaad, van de simpele 'politievrijwilliger' zoals ikzelf is geen sprake meer.
Je kunt kiezen uit arrestantenzorg, administratief, surveillance en handhaving en nog veel meer!
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat uitpakken, het zijn veel functies namelijk.

Dat zie je verkeerd. De 'simpele politievrijwilliger' die jij noemt is de Vrijwillige Ambtenaar van Politie, een algemeen opsporingsambtenaar in uniform, met bewapening etc. De andere vormen zijn voor zover ik nu kan beoordelen de reeds bestaande volontairs. Er is dus vooralsnog weinig veranderd, enkel de naam.
Senior GGP / Oost-Brabant

Bart.

• Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
Reactie #247 Gepost op: 6 november 2013, 07:46:53
Citaat van: Nick link=msg=1217454 date=1383686561
Dat zie je verkeerd. De 'simpele politievrijwilliger' die jij noemt is de Vrijwillige Ambtenaar van Politie, een algemeen opsporingsambtenaar in uniform, met bewapening etc. De andere vormen zijn voor zover ik nu kan beoordelen de reeds bestaande volontairs. Er is dus vooralsnog weinig veranderd, enkel de naam.
Klopt inderdaad wel, maar die taken waren eerst gebundeld volgens mij? Je kon kiezen uit wel uniform of geen uniform en nu kun je kiezen uit meerdere functies, de taken zijn wel gelijk inderdaad.
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geďnteresseerd in

guest15549

• Gast
Reactie #248 Gepost op: 6 november 2013, 08:01:22
Hoe zit het nou met het surveillancewerk bij de vrijwillige politie? Voordat ik solliciteerde heb ik me hierover geďnformeerd en met enkele vrijwilligers gesproken en het scheen te verschillen per regio, bij de ene regio kon je bijna alleen maar helpen bij verkeerscontroles en evenementen terwijl je bij de andere weer kon surveilleren of zelfs kon helpen bij de noodhulp.

Is dit ook allemaal gelijkgetrokken, en zo ja, hoe?

Bart.

• Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
Reactie #249 Gepost op: 6 november 2013, 10:21:25
Citaat van: RS496 link=msg=1217502 date=1383721282
Hoe zit het nou met het surveillancewerk bij de vrijwillige politie? Voordat ik solliciteerde heb ik me hierover geďnformeerd en met enkele vrijwilligers gesproken en het scheen te verschillen per regio, bij de ene regio kon je bijna alleen maar helpen bij verkeerscontroles en evenementen terwijl je bij de andere weer kon surveilleren of zelfs kon helpen bij de noodhulp.

Is dit ook allemaal gelijkgetrokken, en zo ja, hoe?
Naar mijn idee is dat nog niet gelijk getrokken, maar dat gaat wel komen. Je ziet al dat er nu dus verschil in functienaam komt, officieel mag het korps nu zelf nog beslissen waar ze je voor inzetten, maar naar verloop van tijd (als de veranderingen met prioriteit geweest zijn), zal daar een lijn in komen.