Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 247639 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #250 Gepost op: 19 november 2013, 15:37:10
http://frontpage.fok.nl/nieuws/626353/1/1/50/werving-politievrijwilligers-stopgezet.html

Citaat
De werving van politievrijwilligers wordt stopgezet. Dat is bij een overleg tussen de politiebonden en minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten (VVD) afgesproken omdat betaalde agenten vrezen dat hun baan tijdens de lopende grote reorganisatie door een vrijwilliger wordt ingenomen, schrijft Metro dinsdag.

Momenteel zijn er ongeveer drieduizend politievrijwilligers. Opstelten wil dat aantal verhogen naar vijfduizend. De bonden stellen volgens de krant dat de werving compleet is stilgelegd, maar de korpsleiding van de Nationale Politie vindt dat voor bepaalde functies nog wel kan worden geworven.

De bonden en de politie overleggen volgens voorzitter van de Nederlandse Politiebond Han Busker al jaren over de manier waarop vrijwilligers kunnen worden ingezet zonder dat gewone banen verdwijnen. In juni werd afgesproken dat de korpsleiding geen vacatures meer zou openstellen voor vrijwilligers voordat er een antwoord was op de vraag wanneer sprake was van verdringing van betaald werk, zegt Busker in de krant. "Onlangs begon het korps echter toch weer actief vrijwilligers te werven op internet."

De Nederlandse Politiebond sprak Opstelten hier vorige week op aan. "We waren bijzonder onaangenaam verrast", stelt Busker. Hij wijst erop dat de politie begin dit jaar aankondigde dat de banen van ruim vijftienhonderd ondersteunende medewerkers verdwijnen. "Vervolgens begint diezelfde werkgever eind 2013 actief vrijwilligers te werven om een deel van het beschikbare andere werk te komen doen."

even op de vacaturebank gechecked en betreft allen de zgn volontairs, waar eerder zoveel over te doen was.

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #251 Gepost op: 19 november 2013, 15:57:48
Citaat van: PatrickSP link=msg=1221282 date=1384871830
http://frontpage.fok.nl/nieuws/626353/1/1/50/werving-politievrijwilligers-stopgezet.html

even op de vacaturebank gechecked en betreft allen de zgn volontairs, waar eerder zoveel over te doen was.

Klopt, voor de executieve vrijwilliger (surveillant) blijft men werven.
Senior GGP / Oost-Brabant

Bravo

• Forum gebruiker
Reactie #252 Gepost op: 26 november 2013, 13:51:49
Op 3 december a.s. organiseert de Landelijke Organisatie van Politievrijwilligers een bijeenkomst in politiegebouw De Yp in Den Haag.

Dit jaar bestaat de vrijwillige politie 65 jaar en viert de LOPV haar 40-jarig bestaan. Om dat te vieren ontvangen we op deze avond als speciale gast de minister van Veiligheid en Justitie, dhr. Opstelten. De minister zal tijdens de bijeenkomst een toespraak houden waarin hij met ons vooruit kijkt naar de toekomst van de vrijwillige politie.

De bijeenkomst start om 20:00 uur. Van 19:00 tot 20:00 uur bestaat de mogelijkheid om een soepje en een broodje mee te eten. Na afloop van de bijeenkomst is een informele borrel. Alle politievrijwilligers zijn van harte uitgenodigd, ook als ze niet lid zijn van de LOPV. Meer info en aanmelden via: http://www.lopv.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=131%3Aalgemene-ledenvergadering-2013&catid=7%3Ainformatie&Itemid=19

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #253 Gepost op: 14 februari 2014, 13:51:26
Al wat nieuwe ontwikkelingen in de eenheden omtrent n3 vervolg opleiding?

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #254 Gepost op: 14 februari 2014, 15:02:30
Wat ik heb begrepen is dat het doel is om alle vrijwilligers (die willen) door op te leiden naar niveau 3 en uiteindelijk niveau 4.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Bart.

• Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #255 Gepost op: 14 februari 2014, 17:20:59
Citaat van: kaasje link=msg=1244113 date=1392386550
Wat ik heb begrepen is dat het doel is om alle vrijwilligers (die willen) door op te leiden naar niveau 3 en uiteindelijk niveau 4.
Ik neem daarbij aan dat de volledige opleiding gevolgd zal moeten worden?
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #256 Gepost op: 15 februari 2014, 00:41:52
Ik vraag me af of je als organisatie moet willen dat mensen die 4 uurtjes per week draaien, hoofdagent moeten zijn. Met alle respect naar de vrijwillige collega's hoor. Maar naar mijn mening kan je nooit een sturende/coachende taak hebben met zo wijnig ervaring/werk uren ten opzichte van een beroepscollega.

En nog maal ik bedoel dit helemaal niet vervelend naar de vrijwilligers toe want ze doen gewoon goed werk.

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #257 Gepost op: 15 februari 2014, 08:33:21
Citaat van: Matth link=msg=1244245 date=1392421312
Ik vraag me af of je als organisatie moet willen dat mensen die 4 uurtjes per week draaien, hoofdagent moeten zijn. Met alle respect naar de vrijwillige collega's hoor. Maar naar mijn mening kan je nooit een sturende/coachende taak hebben met zo wijnig ervaring/werk uren ten opzichte van een beroepscollega.

En nog maal ik bedoel dit helemaal niet vervelend naar de vrijwilligers toe want ze doen gewoon goed werk.
Ter info: Bij ons zijn er ook vrijwilligers die brigadier en inspecteur zijn.
If you can dream it, you can do it.

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #258 Gepost op: 15 februari 2014, 08:55:07
Bij ons ook, maar die stammen nog uit de rp/gp tijd. En die draaien surveillanten taken.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #259 Gepost op: 15 februari 2014, 10:03:24
Citaat van: Matth link=msg=1244245 date=1392421312

Ik vraag me af of je als organisatie moet willen dat je mensen alleen surveillanten taken laat doen als ze sl 10jaar in het wijkteam meedraaien, hbo/wo. geschoold zijn en dagelijks aan 10+ mensen leidinggeven als manager.

In die 10 jaar hebben de meeste vrijwilligers meer uren gedraaid als de beroeps collega's die er pas 3 jaar zijn. Daarnaast kennen ze omgeving beter en kennen meer mensen vanwege het feit dat men er vaak ook woont.