Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 248708 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Dylantjes

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #340 Gepost op: 21 september 2014, 15:55:13
Nog geen ervaring, maar naast mijn HBO informatica aan de Hogeschool Utrecht, begin ik in november ook aan de deeltijdopleiding. Met een goede dosis discipline en motivatie denk ik het prima te kunnen combineren.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #341 Gepost op: 22 september 2014, 08:39:22
Betere oplossing is om het studiewerk van je andere studie gewoon mee te nemen naar de academie. Geloof me, je hebt er genoeg gelegenheid voor.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

guest15549

• Gast
Reactie #342 Gepost op: 29 september 2014, 16:44:27
Een praktische vraag voor vrijwilligers op het forum die nog in de opleiding zijn;

Wanneer je het eerste blok hebt afgerond ga je een bepaalde periode de straat op om daarna weer naar de academie te gaan. Kan je in die tweede (en derde) periode van naar de academie gaan ook nog op straat werken? Dus bijvoorbeeld de 1 a 2 avonden per week lessen volgen en een andere avond de straat op?

En kun je bij aanstelling zelf een keuze maken in welk gebied je wilt werken of wordt dit voor je bepaald?

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #343 Gepost op: 29 september 2014, 17:16:29
Citaat van: RS496 link=msg=1299137 date=1412001867
Een praktische vraag voor vrijwilligers op het forum die nog in de opleiding zijn;

Wanneer je het eerste blok hebt afgerond ga je een bepaalde periode de straat op om daarna weer naar de academie te gaan. Kan je in die tweede (en derde) periode van naar de academie gaan ook nog op straat werken? Dus bijvoorbeeld de 1 a 2 avonden per week lessen volgen en een andere avond de straat op?
Ja, in overleg met je praktijkbegeleider is veel mogelijk, waaronder tijdens schoolperiodes stage lopen.

En kun je bij aanstelling zelf een keuze maken in welk gebied je wilt werken of wordt dit voor je bepaald?
Je kan een voorkeur voor een plaats opgeven, maar het is meestal geen harde toezegging.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #344 Gepost op: 29 september 2014, 18:16:23
Overigens kan het zijn dat de PA waar je op zit er anders over denkt.

guest15549

• Gast
Reactie #345 Gepost op: 29 september 2014, 19:29:20
Dank voor de reacties!

En in hoeverre is er al gelijk getrokken wat vrijwilligers wel of niet mogen? In sprak van het weekend een vrijwilliger in de stad die zei dat vrijwilligers voor alles worden ingezet waar de beroepsagenten voor worden ingezet, inclusief autosurveillance, onopvallende surveillance en noodhulp voor hen die een pistool dragen.

Is dit al het beleid door de hele regio? Het gaat om de regio Den Haag.

guest15549

• Gast
Reactie #346 Gepost op: 30 september 2014, 01:34:06
- dubbele post, pardon -Daarom kon ik het bericht dus niet veranderen... kan hem alleen citeren..

nog een vraagje: Ik begrijp dat tijdens de schoolperiodes 2 avonden per week naar school wordt gegaan, hoelang ben je per avond meestal bezig? En ontvang je tijdens de schoolperiodes ook de vergoeding?

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #347 Gepost op: 30 september 2014, 07:15:35
Wanneer ik les had op de PA was het van 19:00 t/m 22:00.
Soms om 21:45 klaar, maar nooit heel veel eerder.

Voor elke avond werden de uren geschreven van 18:00 t/m 22:30 (of 23:00, weet ik niet eens meer) ivm de reistijd.
Over deze uren krijg je de urenvergoeding.

schuimer

• Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
Reactie #348 Gepost op: 30 september 2014, 07:19:16
Citaat van: RS496 link=msg=1299245 date=1412033646
nog een vraagje: Ik begrijp dat tijdens de schoolperiodes 2 avonden per week naar school wordt gegaan, hoelang ben je per avond meestal bezig? En ontvang je tijdens de schoolperiodes ook de vergoeding?

Als ik zelf voor Noord Nederland mag spreken, maar dat zal over het algemeen voor de rest van het land ook wel gelden:
Gedurende 2 avonden per week van 19.00 - 22.00 uur:

- 1 avond sport/aanhoudingstechnieken etc.
- 1 avond les op academie

Bij ons werden ook al die uren betaald en waren ze reiskosten- en tijd declarabel.

Zelf volg ik nog de 3-jarige variant, maar een maat van me doet de nieuwe stijl, zodoende weet ik het..
Wat PietjePuk zegt klopt inderdaad, veelal iets eerder vrij (de beveiliging is er in Drachten op tijd bij om hun ronde te doen) doch niet later..
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #349 Gepost op: 30 september 2014, 08:38:27

ja in tegenstelling tot beroepscoll. mag dat.

Citaat
In het Haagse mag je 1 of 2 voorkeursbureaus aangeven maar bureau Burgersamenwerking bepaalt uiteindelijk waar je wordt geplaatst.

Citaat van: RS496 link=msg=1299175 date=1412011760
Dank voor de reacties!

En in hoeverre is er al gelijk getrokken wat vrijwilligers wel of niet mogen? In sprak van het weekend een vrijwilliger in de stad die zei dat vrijwilligers voor alles worden ingezet waar de beroepsagenten voor worden ingezet, inclusief autosurveillance, onopvallende surveillance en noodhulp voor hen die een pistool dragen.

Is dit al het beleid door de hele regio? Het gaat om de regio Den Haag.
We zijn ten alle tijde ondersteunend aan de beroepsagenten. Dus in die zin tellen we niet mee, maar zijn het extraatje. En hoe dat extraatje mag worden ingevuld verschilt per bureau. Bij het ene bureau/district mag je meer dan bij de andere, sommige bureaus mag je amper naar een auto kijken, terwijl bij anderen je ook meldingen mag rijden (zonder toestemming) of als je de rijopleiding hebt gehad alles. Maar hou jezelf ook voor ogen dat je het extraatje bent!

Citaat van: RS496 link=msg=1299245 date=1412033646
- dubbele post, pardon -Daarom kon ik het bericht dus niet veranderen... kan hem alleen citeren..

Voor ons van 19:00 tot 21:30/21:45. Vergoeding geldt dan ook, daarnaast is reistijd ook diensttijd en mag je het als zakelijke reizen declareren (dit kan meer zijn dan de vergoeding!).
Hobby Bobby eenheid Den Haag