Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 248760 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

VPer Rob

• Politievrijwilliger in opleiding
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #420 Gepost op: 28 oktober 2014, 19:05:23
Hahaha, ja, daar ben ik ook achter! Ach ja....we wachten geduldig af! :)

Bollie

• Forum gebruiker
Reactie #421 Gepost op: 30 oktober 2014, 22:45:05
Is het uiteindelijk mogelijk om als vrijwillig politie ambtenaar ook in de regulieredienst te komen bij de politie ?

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #422 Gepost op: 30 oktober 2014, 23:19:25
Citaat van: Bollie link=msg=1305367 date=1414705505
Is het uiteindelijk mogelijk om als vrijwillig politie ambtenaar ook in de regulieredienst te komen bij de politie ?
Nee. Je zult net als ieder ander moeten solliciteren op een vacature, er is dus geen doorstroomtraject van vrijwilliger naar beroeps. En ja, het zal vast ooit wele ens zijn gebeurt maar het is niet de bedoeling. Ik zelf heb bijvoorbeeld ook moeten solliciteren voor een beroepsfunctie en ben ondanks de positieve resultaten, helaas niet aangenomen gezien er nog 33 andere positieve kandidaten waren.

Bollie

• Forum gebruiker
Reactie #423 Gepost op: 31 oktober 2014, 19:16:53
Dat bedoel ik niet, ik vroeg me het af of je van vrijwillige uberhaupt mogelijk is om in dienst te treden (eventuel na solicitatie)

O0

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #424 Gepost op: 31 oktober 2014, 19:22:04
je zult als externe kandidaat moeten solliciteren op een beroepsfunctie. Dat je dan al ervaring hebt is mooi, maar je zult gewoon moeten concurreren met de andere kandidaten en uiteindelijk zullen alleen de beste aangenomen worden. Daarin wordt geen rekening gehouden met het feit dat je vrijwilliger bent.

in de opleiding kan je (mogelijk) vrijstelling van een module oid krijgen, maar meer ook niet. Aangezien de beroepsfuncties vaak hoger dan N2 liggen.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #425 Gepost op: 31 oktober 2014, 19:24:16
Hou er ook rekening mee dat er vroeger in de korpsen soms een ontmoedigingsbeleid was. Een vrijwilliger die doorstroomt kost namelijk 2x een dure opleiding terwijl er zat kandidaten staan te trappelen die maar 1 opleiding nodig hebben. Ik weet alleen niet of dat nu nog zo is.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #426 Gepost op: 1 november 2014, 15:26:17
Citaat van: MNL-7200 link=msg=1305537 date=1414779724
je zult als externe kandidaat moeten solliciteren op een beroepsfunctie. Dat je dan al ervaring hebt is mooi, maar je zult gewoon moeten concurreren met de andere kandidaten en uiteindelijk zullen alleen de beste aangenomen worden. Daarin wordt geen rekening gehouden met het feit dat je vrijwilliger bent.

in de opleiding kan je (mogelijk) vrijstelling van een module oid krijgen, maar meer ook niet. Aangezien de beroepsfuncties vaak hoger dan N2 liggen.
Zie ook: https://www.lopv.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/72-solliciteer-je-als-politievrijwilliger-als-interne-of-externe-kandidaat
Hobby Bobby eenheid Den Haag

sjorsdg

• aspirant niveau 4
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #427 Gepost op: 4 november 2014, 12:16:21
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen vrijdag een mail gekregen dat ik helemaal door de selectie ben en dat ik in week 5 begin met de opleiding ;D
Maar ook dat ik "binnenkort" een aanstellingsbesluit zal ontvangen van de eenheid.
Ik heb alleen nog helemaal geen aanstellingsgesprek gehad weet iemand hoe dat zit?
Groetjes
Sjors

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #428 Gepost op: 4 november 2014, 14:17:55
Wat heb je al wel gehad? Als je het eindgesprek hebt gehad hoor je gelijk of je door bent of niet. Als je door bent volgt er nog een antecedentenonderzoek + huisbezoek en een medische keuring.
Daarna ontvang je het aanstellingsbesluit en volgt er geen aanstellingsgesprek. Dit was nl. je eindggesprek. Je ontvangt via de mail wanneer je kleding moet halen en wanneer de eerste cursusdag is.

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #429 Gepost op: 4 november 2014, 14:22:20
@MNL-7200, er zijn ook voorbeelden van goed functionerende vrijwilligerss die in het verleden benaderd zijn met de vraag om door te stromen naar een beroepsfunctie.