Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 247675 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #470 Gepost op: 25 november 2014, 13:54:28
@Bravo, inderdaad een hoop werk aan de winkel laat ze eerst maar eens aandacht aan de huidige vrijwilligers schenken i.p.v een leuk verhaal op te hangen voor meer vrijwilligers.
Een gedegen opleiding voor de huidige vrijwilligers, goed getraind en breed inzetbaar. Na de opleiding verplicht de opleiding optreden bij conflictsituaties (indien geschikt) zodat de vrijwilliger ook vuwa dragend is. Breed inzetbaar geeft meer risico's dus beter getraind en bewapend net zoals de broeps(indien geschikt) Zoals het nu geregeld is ............... :-\ :( :'(Dit jaar minder instroom voor beroeps op cde academie dan maar meer aandacht voor de huidige vrijwilligers als het gaat om opleiding en trainingen. Het is terecht wat Hans Busker zegt het mag geen goedkope oplossing zijn.............dat is het met de huidige oplossing wel.   Een goed opgeleide vrijwilliger kost in beginsel wat meer maar kan daarna goed en breed ingezet worden waar de beroeps nu gewoon geen tijd voor hebben in goed overleg. Maar een levend dranghek op de hoek van de straat kan niet veel en mag je ook niet veel van verwachten. :( :(

PWB

• Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
Reactie #471 Gepost op: 25 november 2014, 14:45:05
Citaat van: kaytje19 link=msg=1310398 date=1416904475
DEN HAAG - De politie heeft grote moeite om nieuwe politievrijwilligers te vinden. In heel Nederland zijn op dit moment 3.100 politievrijwilligers actief, terwijl er 5.000 nodig zijn.

Vooral in Oost-Nederland en Amsterdam is een nijpend tekort aan vrijwilligers.
Dat blijkt uit onderzoek door deze krant. Politievrijwilligers worden onder meer ingezet als toezichthouders bij evenementen en voor surveillance op straat.
Ze lopen rond in hetzelfde uniform als beroepsagenten en werken gemiddeld 1 dag in de week bij de politie, naast hun reguliere baan. Veel vrijwilligers dragen een vuurwapen.

Doelstelling verschoven
 Minister Ivo Opstelten (VVD, Veiligheid en Justitie) heeft de doelstelling van 5.000 vrijwilligers in 2015 inmiddels verschoven naar eind 2016.
"Een gemiste kans", zegt Michael Sijbom, voorzitter van de Landelijke Organisatie van Politievrijwilligers (LOPV). "Iedereen is het erover eens dat er te weinig blauw is op straat. Daarom is er haast bij om nieuwe politievrijwilligers te vinden."

Wervingscampagne
 Met een wervingscampagne hoopt de politie het aantal vrijwilligers op korte termijn uit te breiden. Onder de slogan 'Kom bij de politie' worden mensen via advertenties en spotjes opgeroepen hun vrije tijd te besteden aan politiewerk.
De politiebonden zijn kritisch over de wervingscampagne. "Politievrijwilligers vormen een mooie aanvulling als het gaat om taken waar gewone agenten weinig tijd voor hebben", zegt voorzitter Han Busker van de Nederlandse Politiebond (NPB).
"Maar de werving van vrijwilligers mag géén goedkope oplossing zijn om beroepsagenten werk uit handen te nemen. Daar maken wij ons zorgen over."

Artikel vandaag in het Eindhovens Dagblad: http://www.ed.nl/algemeen/binnenland/gezocht-2-000-politievrijwilligers-1.4642061

Ik dacht dat vrijwilligers juist geen vuurwapens droegen?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

jeffrey010

• Senior gebruiker
Reactie #472 Gepost op: 25 november 2014, 15:15:14
Ik zie dat er veel vrijwilligers gezocht worden maar hoe zit het met volontairs ? Ik begreep dat daar juist een stop op zit ?
Met Vriendelijke Groet.....

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #473 Gepost op: 25 november 2014, 15:28:31
@PWP ik denk dat kaytje19 de letter g vergeten is, het moet inderdaad geen vuurwapen zijn. ::)

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #474 Gepost op: 25 november 2014, 15:44:03
Toch staat er op het stukje van ED toch echt 'een', ipv 'geen'.  ^-^
De meeste vrijwilligers van de oude garde dragen wel degelijk een vuurwapen.

schuimer

• Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
Reactie #475 Gepost op: 25 november 2014, 16:54:02
En dat geldt natuurlijk óók voor (huidige) doorstroom niv2 naar niv3... (indien geschikt uiteraard)
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #476 Gepost op: 25 november 2014, 16:57:54
Tsja, wat is veel?
25? 50%? 75%?

District waar ik zit komen niet op de 10% met daadwerkelijk een vwp.

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #477 Gepost op: 25 november 2014, 19:03:27
Bij ons zitten we op 50%. Maar dit zijn vrijwilligers sinds 1989...

Bravo

• Forum gebruiker
Reactie #478 Gepost op: 26 november 2014, 21:03:29
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1310448 date=1416924914
Ik zie dat er veel vrijwilligers gezocht worden maar hoe zit het met volontairs ? Ik begreep dat daar juist een stop op zit ?

Dat klopt. Vakbonden vrezen voor verdringing van beroepspersoneel in m.n. de ondersteunde functies. Er wordt al bijna twee jaar gezocht naar een oplossing.

jeffrey010

• Senior gebruiker
Reactie #479 Gepost op: 26 november 2014, 23:11:17
Citaat van: Bravo link=msg=1310781 date=1417032209
Dat klopt. Vakbonden vrezen voor verdringing van beroepspersoneel in m.n. de ondersteunde functies. Er wordt al bijna twee jaar gezocht naar een oplossing.

Als ze nu al 2 jaar zoeken dan zal het nog wel een paar jaar duren denk ik :P
Met Vriendelijke Groet.....