Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 247676 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Hartley

• Medewerker Veiligheid & Service NS
  • Forum gebruiker
Reactie #480 Gepost op: 27 november 2014, 02:06:44
Citaat van: Maxell01 link=msg=1310452 date=1416925711
@PWP ik denk dat kaytje19 de letter g vergeten is, het moet inderdaad geen vuurwapen zijn. ::)

Op de website staat toch echt ''EEN'' vuurwapen en niet geen. Ik ken ook een aantal vrijwilligers die het vuurwapen dragen tijdens de diensten.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

PWB

• Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
Reactie #481 Gepost op: 27 november 2014, 10:54:19
Op de website van Kombijdepolitie staat dat vrijwilligers geen vuurwapen dragen. Ik weet dat er nog wel een aantal vrijwilligers rondlopen nog uit de tijd dat ze wel uitgerust waren met een vuurwapen. Tegenwoordig krijgen ze die niet meer.

Misschien kan een vrijwilliger op ons forum duidelijkheid geven.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #482 Gepost op: 27 november 2014, 11:03:53
Volgens mij is hier al vaak genoeg duidelijkheid over gegeven. Er worden momenteel Niv2 opgeleid voor Niv3, VP2.0 opgeleid voor Niv 2 en voor die laatste wordt er gekeken of er door gegroeid kan worden naar vuwa.

Daarnaast is er ook een grote hoeveelheid vrijwilligers die het helemaal niet willen. Je moet van 240 uur naar 400 uur per jaar dienst doen (dat is 8 uur per week!), vaker IBT'en en de consequenties voor mogelijk gebruik van het vuurwapen.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #483 Gepost op: 27 november 2014, 11:15:26
@PWB vrijwilligers krijgen in beginsel geen vuurwapen daarvoor moet je eerst de vereiste modules halen en enige jaren ervaring hebben opgebouwd. Als je binnen je binnen een eenheid komt te werken waar ze vrijwilligers breder willen inzetten heb je misschien geluk om de vereiste modules te mogen volgen die nodig zijn voor een vuurwapen anders niet :' In ben van mening als vrijwilligers breder ingezet worden ze de module voor het vuwp na twee jaar mogen volgen mits goed opgeleid, begeleid en geschikt bevonden

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #484 Gepost op: 27 november 2014, 11:18:02
@kaasje, je was me net even voor klopt wat je zegt.........althans hoe het nu geregeld is. Er lopen nu weer discussies over de opleiding voor VP..........loopt nu niet echt en dan druk ik me nog voorzichtig uit ::) ::)

Security guard

• Mobiel surveillant
  • Forum gebruiker
  • Haal het beste uit jezelf. ;-)
Reactie #485 Gepost op: 27 november 2014, 11:36:01
Citaat van: Hartley link=msg=1310838 date=1417050404
Op de website staat toch echt ''EEN'' vuurwapen en niet geen. Ik ken ook een aantal vrijwilligers die het vuurwapen dragen tijdens de diensten.

Vrijwilligers dragen geen dienstwapen, ze lopen een verkorte niveau 2 opleiding af en vervolgens zijn ze een soort van surveillant, in ieder geval qwua rang.
Dat er vrijwilligers zijn met een dienstwapen dat klopt, zij zijn dan al enige tijd VP en dragen de rang Agent of hoger.

In het verleden zijn er ook niveau 2 VP opgeleid met een dienstwapen, maar dat is naar mijn weten geheel terug gedraaid.

Goed dat er VP is, maar dit is al enige tijd de enige executieve functie binnen de politie waar op te solliciteren valt.
Mijn idee is, "goedkoop is duurkoop."

Ze mogen van mij meer investeren in de full time dienders.
Verleden: Ex politiemedewerker AA - Surveillant A + B (2010)  - Politiemedewerker (tot mei 2013)

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #486 Gepost op: 27 november 2014, 11:46:37
Citaat van: Security guard link=msg=1310875 date=1417084561
Vrijwilligers dragen geen dienstwapen, ze lopen een verkorte niveau 2 opleiding af en vervolgens zijn ze een soort van surveillant, in ieder geval qwua rang.
Dat er vrijwilligers zijn met een dienstwapen dat klopt, zij zijn dan al enige tijd VP en dragen de rang Agent of hoger.

In het verleden zijn er ook niveau 2 VP opgeleid met een dienstwapen, maar dat is naar mijn weten geheel terug gedraaid.

Goed dat er VP is, maar dit is al enige tijd de enige executieve functie binnen de politie waar op te solliciteren valt.
Mijn idee is, "goedkoop is duurkoop."

Ze mogen van mij meer investeren in de full time dienders.
Heb je überhaubt mijn post wel gelezen? Je bent in ieder geval slecht op de hoogte. Kijk bijvoorbeeld hier naar. Daar staat toch echt wat anders.

En ik weet niet of je überhaubt enig idee hebt van de politie organisatie maar over het algemeen zijn mensen erg blij met de vrijwilligers. Een vrijwilliger die de job gaat doen omdat hij hetzelfde als een agent wil zijn, kiest verkeerd. Al jaren lang vragen mensen om 'meer blauw op straat'. Welnu, vrijwilligers verwezenlijken dat zodat de beroepscollega's zich kunnen bezighouden met andere (urgente) zaken. In toenemende mate zijn vrijwilligers, met een bak van levenservaring, het gezicht op straat, te voet en in de auto, bij controles en evenementen. Aangevuld door voluntairs, met hun ondersteunende taken op bureau of op straat om te signaleren, of bij buurtonderzoeken.

Bij elkaar zijn wij niet de brandstof van de politie, dat zijn de beroepscollega's, maar wij zijn de V-Power brandstof, die de motor net wat lekkerder laat lopen. Zeg maar het verschil tussen een Michael Schumacher en een Jos Verstappen (oude doosch sorry).
Hobby Bobby eenheid Den Haag

sylvester1986

• Gast
Reactie #487 Gepost op: 27 november 2014, 12:09:49
Citaat van: kaasje link=msg=1310876 date=1417085197
En ik weet niet of je überhaubt enig idee hebt van de politie organisatie maar over het algemeen zijn mensen erg blij met de vrijwilligers.
Security Guard is ex diender O0

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #488 Gepost op: 27 november 2014, 12:35:31
Diverse offtopic berichten verwijderd. Het lijkt mij verstandig weer on-topic verder te gaan.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #489 Gepost op: 27 november 2014, 12:36:21
Citaat van: kaasje link=msg=1310876 date=1417085197
Heb je überhaubt mijn post wel gelezen? Je bent in ieder geval slecht op de hoogte. Kijk bijvoorbeeld hier naar. Daar staat toch echt wat anders.

En ik weet niet of je überhaubt enig idee hebt van de politie organisatie maar over het algemeen zijn mensen erg blij met de vrijwilligers. Een vrijwilliger die de job gaat doen omdat hij hetzelfde als een agent wil zijn, kiest verkeerd. Al jaren lang vragen mensen om 'meer blauw op straat'. Welnu, vrijwilligers verwezenlijken dat zodat de beroepscollega's zich kunnen bezighouden met andere (urgente) zaken. In toenemende mate zijn vrijwilligers, met een bak van levenservaring, het gezicht op straat, te voet en in de auto, bij controles en evenementen. Aangevuld door voluntairs, met hun ondersteunende taken op bureau of op straat om te signaleren, of bij buurtonderzoeken.

Bij elkaar zijn wij niet de brandstof van de politie, dat zijn de beroepscollega's, maar wij zijn de V-Power brandstof, die de motor net wat lekkerder laat lopen. Zeg maar het verschil tussen een Michael Schumacher en een Jos Verstappen (oude doosch sorry).

Wat security guard zegt over de opleiding klopt. Dat is hoe het in den lande geregeld is. De opleiding waar jij het over hebt is iets van de eenheid den haag.

De link die je aandraagt gaat over de doorstroom van de volledige niveau 2 naar agent. Het is voor 'nieuwe' vrijwilligers echter (nog) niet mogelijk om de volledige niveau 2 opleiding af te ronden.