Ik ga als 20 jarige student in (waarschijnlijk) november beginnen bij de VP van Brabant Zuid-Oost. Erg interessant om te lezen dus. Wa tik wel weet is dat de funcite van vrijwilliger per regio erg verschilt. Er zijn regio's waar helemaal geen vrijwilligers worden ingezet, regio's waar ze alleen helpen bij grootschalige controles en evenementen en regio's waar ze inderdaad met een beroeps of met z'n 2e meldingen kunnen rijden.
De meldingen in overtreders waren simpele meldingen die via 8844 binnenkomen. Mij is verteld dat vrijwilligers gewoon meldingen mogen rijden, zolang het geen PRIO1 betreft. Rijopleiding zit ook niet 'standaard' in het pakket. Wel vreemd om te zien dat ze door collega's ingehaald moeten worden naar een melding. Sommige korpsen geven wel een BROA training, maar volgensmij is dit alleen deel 1 en mogen ze dus wel met ontheffing rijden, maar geen OGS gebruiken. Correct me if I'm wrong!
Ik hoor graag van jullie wat voor soort diensten de VP in jullie korps draaien en wat jullie vinden van de vrijwillige collega's. Ben heel erg geïnteresseerd en zou uiteindelijk graag diensten draaien met bijvoorbeeld een wijkteam.