Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 247680 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #500 Gepost op: 30 november 2014, 22:17:11
Heeft het een betekenis dat op de website van de Politieacademie de (nieuwe) opleiding VP optreden bij Conflictsituaties is verdwenen?

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #501 Gepost op: 30 november 2014, 22:51:59
Citaat van: MNL-7200 link=msg=1311637 date=1417382231
Heeft het een betekenis dat op de website van de Politieacademie de (nieuwe) opleiding VP optreden bij Conflictsituaties is verdwenen?

Alleen nog de kernopgaven:
- Publiek domein & Verkeersveiligheid
- Optreden bij kleine evenementen

Meer is het niet...

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #502 Gepost op: 1 december 2014, 06:22:43
Dat is niet wat ik bedoel. Optreden bij conflictsituaties is de nieuwe opleiding tot (beperkt) N3 voor vrijwilligers.

schuimer

• Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
Reactie #503 Gepost op: 1 december 2014, 09:36:43
Waarschijnlijk gaan ze eerst weer om tafel om nieuw beleid uit te stippelen voor 2015 en verder..
Voor de volledig niv2 afgestudeerden zou doorstroom geen probleem moeten zijn.
Daarentegen voor de nieuwe lichtingen...
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

Bravo

• Forum gebruiker
Reactie #504 Gepost op: 1 december 2014, 10:00:34
Citaat van: MNL-7200 link=msg=1311637 date=1417382231

Citaat van: schuimer link=msg=1311695 date=1417423003
Waarschijnlijk gaan ze eerst weer om tafel om nieuw beleid uit te stippelen voor 2015 en verder..
Voor de volledig niv2 afgestudeerden zou doorstroom geen probleem moeten zijn.
Daarentegen voor de nieuwe lichtingen...

De training (geen opleiding) Optreden bij Conflictsituaties is nog maar net begonnen en vanaf de eerste dag was al bekend dat die in zijn huidige vorm geen tweede keer gegeven zal gaan worden omdat die niet voldoet. Er zal dus geen nieuw beleid uitgestippeld gaan worden, er zal überhaupt eerst eens een keer beleid moeten worden ontwikkeld.

schuimer

• Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
Reactie #505 Gepost op: 1 december 2014, 12:01:28
Heb je ook begrepen, waaróm deze vorm niet voldoet?
Sluit het niet aan bij de praktijk of zo?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #506 Gepost op: 1 december 2014, 18:07:36
Als je het een beetje volgt is er nagenoeg geen beleid. Dure campagnes voor het werven van vrijwilligers maar investeren ho maar.
De nieuwe lichtingen kunnen als verkeersregelaar aan de bak, toezichthouder en als vraagbaak. Waarom? Omdat er geen geld is voor politievrijwilligers goed op te leiden. Mooie woorden vanuit Den Haag maar komt niets van terecht. Als de burgers maar een pet zien met een uniform dat is het beleid momenteel. Als dit het beleid is kun je je beter zinvol maken in de ouderenzorg. Het enige wat nog wat perspectief bied zijn de oudere lichtingen politievrijwilligers met niveau 2.  :'( :'( Het is bekend dat de beroepsorganisatie een warboel is laat staan voor de vrijwilligers. Jammer dat men niet zuinig is op het laatste :( :(Ik kan er niet meer van maken omdat het gewoon zo is.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #507 Gepost op: 2 december 2014, 00:29:54
Citaat van: Maxell01 link=msg=1311818 date=1417453656
Als je het een beetje volgt is er nagenoeg geen beleid. Dure campagnes voor het werven van vrijwilligers maar investeren ho maar.
De nieuwe lichtingen kunnen als verkeersregelaar aan de bak, toezichthouder en als vraagbaak. Waarom? Omdat er geen geld is voor politievrijwilligers goed op te leiden. Mooie woorden vanuit Den Haag maar komt niets van terecht. Als de burgers maar een pet zien met een uniform dat is het beleid momenteel. Als dit het beleid is kun je je beter zinvol maken in de ouderenzorg. Het enige wat nog wat perspectief bied zijn de oudere lichtingen politievrijwilligers met niveau 2.  :'( :'( Het is bekend dat de beroepsorganisatie een warboel is laat staan voor de vrijwilligers. Jammer dat men niet zuinig is op het laatste :( :(Ik kan er niet meer van maken omdat het gewoon zo is.

Ik maak het niet vaak mee: maar  ik ben bijna sprakeloos! Ben het alleen niet eens met "de nieuwe lichtingen.... als vraagbaak". Immers de opleidingen zijn op het ogenblik  :-X daar kan een normale diender met 5 jaar straatervaring echt niks van leren. Ik zeg bewust 5 jaar, want dan is de opeiding afgelopen en stomp je af en zakt de moed (om nog wat te leren of de wil om iets te verbeteren) je in de schoenen en ga je steeds minder doen. Kleine zaken klein houden heet dat  ;)

Verder: mooi verwoord!  O0
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

VPer Rob

• Politievrijwilliger in opleiding
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #508 Gepost op: 2 december 2014, 08:47:33
Citaat van: Maxell01 link=msg=1311818 date=1417453656
De nieuwe lichtingen kunnen als verkeersregelaar aan de bak, toezichthouder en als vraagbaak. Waarom? Omdat er geen geld is voor politievrijwilligers goed op te leiden.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik schaar mezelf onder de 'nieuwe lichting'. Ik start 15 december met de opleiding maar ben al een paar diensten mee geweest om mee te kijken. De vrijwilligers in het district waar ik werkzaam ben (Oost Brabant) rijden alle meldingen. Alleen niet waar mogelijk vuurwapens bij betrokken zijn. Maar ook 112 meldingen etc. daar zitten ook nog vrijwilligers bij die met de opleiding nog bezig zijn. Ze rijden uiteraard dan wel met een ervaren collega mee.

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #509 Gepost op: 2 december 2014, 09:54:56
@moppensmurf, ik bedoel de nieuwe lichtingen vrijwilligers, niet de beroeps. @VPer Rob Natuurlijk is in het begin alles nieuw en spannend, echter moet je je zelf eens afvragen wat je als vijwilliger met de huidige modules allemaal mag, en dat is niet veel. En moet je dat ook willen als je vragen worden gesteld en je staat met je mond vol tanden. VP 2.0 is de taak van de VP, Surveilleren en Verkeerscontroles that's it. Dat je met mee mag naar 112 meldingen is leuk maar je kunt verder niks behalve toezicht houden en hand en span diensten voor de ervaren collega omdat je simpelweg niet meer kennis en bevoegdheden hebt om wat te doen.. Zoals gezegd,  de 'oudere lichtingen' niveau 2 hebben nog de mogelijkheid om door te stromen en kunnen breder worden ingezet maar reken er maar niet op dat dit voor de nieuwe lichtingen geldt. Wacht maar tot je klaar bent dan mag je op komen draven om een rondje te lopen, hier en daar wat aclcohol en verkeerscontroles en dat heb je het wel gehad. Voor de overige werkzaamheden worden de nieuwe lichtingen niet opgeleid en in het kader van bezuinigingen zullen extra modules niet kunnen worden gevolgd.