Ik snap waar je vandaan komt Maxell, maar je hebt het niet helemaal bij het rechte eind.
Ik ben het met je eens, de opleiding schiet te kort. Bevoegdheden heb je echter genoeg. Veel kennis kun je in de praktijk opdoen. Ik heb ook slechts drie modules gehad, maar werk wel 700 uur per jaar. In die tijd heb ik veel geleerd, waardoor ik nu redelijk zelfstandig kan werken. Tuurlijk, ik zal nooit de kennis en kunde van een beroeps hebben, maar het ligt echt aan je eigen inzet en motivatie voor wat betreft de inzetbaarheid. Dan spreek ik in ieder geval over ons gebied.
Ik draai hoteldiensten in de horeca en bij psv, draai GPZ diensten waarin ik een deel van de meldingen over kan nemen, etc. Afgelopen weekend nog iemand met 160 in de 80 geklokt, invordering rijbewijs. Weet ik hoe dat werkt? Nee, niet geleerd op de academie. Kan ik met hulp van collega's uitzoeken hoe dat werkt? Ja! De volgende keer kan ik dat dus ook weer zelfstandig afhandelen. En tuurlijk, eens per kwartaal een verkeerscontrole hoort er nu eenmaal bij.
We hebben echter ook vrijwilligers die doen wat jij omschrijft. Even goede vrienden, als zij daar voldoening uithalen is het prima. Maar ik zou er niet gemotiveerd door blijven.
Al met al ben ik het deels met je eens wat opleiding betreft, maar het is niet zo zwart wit als je het schetst.