Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 247694 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #550 Gepost op: 11 januari 2015, 18:47:34
@Bravo, ik kan niet aanwezig zijn op de 21e maar misschien kan ik je even een persoonlijk bericht sturen om zaken uit een te zetten. Ben nl. ook al in contact met de LOPV over de de zaken die die in dit Topic zijn besproken en nieuwe input voor de opleiding VP 2.0 en en het gat wat is ontstaan tussen VP2.0 en Niv3

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #551 Gepost op: 11 januari 2015, 22:13:58
Eerst maar eens even de VP 2.0 mensen op Niveau 2 oud krijgen.... 98uiye Het curriculum wat nu gegeven wordt, daar zakt je dienstbroek echt vanaf.

Overigens doet het geen afbreuk aan de VP2.0 collega's, die willen veel, die kunnen veel, alleen krijgen het nu niet onderwezen.

guest15549

• Gast
Reactie #552 Gepost op: 12 januari 2015, 17:47:30
Vandaag deel B gedaan, weer wachten in spanning..

CM112

• Forum gebruiker
  • Asp. manschap A
Reactie #553 Gepost op: 12 januari 2015, 19:50:37
Een hele andere vraag op het gebied van de vp:

Laatst ben ik geattendeerd op het feit dat de vrijwilligers per bureau anders worden ingezet. Hoe is jullie visie hierop?

Ik heb gesolliciteerd op de functie als politievrijwilliger in de eenheid Den Haag, voormalig Hollands-midden en Haaglanden. Tussen die twee voormalige regio's zou nu nog een groot verschil in het takenpakket zitten.

Is er iemand die duidelijkheid kan scheppen? Het liefst via pb.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #554 Gepost op: 12 januari 2015, 20:32:11
Er zijn enorme verschillende tussen de verschillende eenheden / districten. Dus ja, dat klopt.

Overigens zit Kaasje in het oude Hollands Midden volgens mij.

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #555 Gepost op: 12 januari 2015, 20:48:05
Er zit zeker verschil in. Het beeld wat gegeven wordt tijdens de info avonden zal dan ook het beeld zijn dat je kunt verwachten. Men verteld dus niet overal hetzelfde verhaal.
Tuurlijk, in grote lijnen hetzelfde. Maar het scheelt of je in het Noorden van Friesland zit of in een achterstandswijk in een grote stad.

Daarnaast heb je zelf een cirkel van invloed. Laat je zien dat je wilt, en kun je aantonen dat men taken met een gerust hart bij je weg kan leggen? Dan kan een hele hoop.
Onze leidinggevende laat ons getuigen horen, buurtonderzoeken doen, samen surveillances draaien, kleine controles zelf organiseren, nachtdiensten met een beroeps draaien (niet in de horeca). Etc.
Er zullen genoeg andere plekken zijn waar men alleen 'los gelaten' wordt bij een verkeerscontrole of een evenement. Ga vooral uit van je eigen kwaliteiten en laat zien wat je waard bent en wat men aan je heeft.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #556 Gepost op: 13 januari 2015, 00:23:15
Citaat van: CM112 link=msg=1322288 date=1421088637
Een hele andere vraag op het gebied van de vp:

Laatst ben ik geattendeerd op het feit dat de vrijwilligers per bureau anders worden ingezet. Hoe is jullie visie hierop?

Ik heb gesolliciteerd op de functie als politievrijwilliger in de eenheid Den Haag, voormalig Hollands-midden en Haaglanden. Tussen die twee voormalige regio's zou nu nog een groot verschil in het takenpakket zitten.

Is er iemand die duidelijkheid kan scheppen? Het liefst via pb.

Citaat van: PietjePuk link=msg=1322311 date=1421091131
Er zijn enorme verschillende tussen de verschillende eenheden / districten. Dus ja, dat klopt.

Overigens zit Kaasje in het oude Hollands Midden volgens mij.
O0 Komt u maar door hoor :) Overigens is dat meer bureau afhankelijk!
Hobby Bobby eenheid Den Haag

koenb

• Senior gebruiker
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #557 Gepost op: 13 januari 2015, 09:00:20
Citaat van: CM112 link=msg=1322288 date=1421088637

Bij de BOP voorlichtingen die ik af en toe geef op de academie geef ik altijd als tip mee dat je het beste even langs een bureau kan gaan waar je eventueel terecht zal komen. Daar kan je vragen om in contact te komen met een vp'er om aan hem te vragen waar hij precies voor wordt ingezet. Uiteraard kan er nog verschil zitten in de opleiding die gevolgd is, maar probeer iemand te vinden die ook de verkorte opleiding heeft gedaan. Zo weet je beter wat je kan verwachten dan iemand die een verhaal vertelt op een BOP voorlichting over zijn of haar werkzaamheden, juist omdat het vaak verschilt per bureau.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #558 Gepost op: 13 januari 2015, 09:20:46
Citaat van: koenb link=msg=1322420 date=1421136020
Bij de BOP voorlichtingen die ik af en toe geef op de academie geef ik altijd als tip mee dat je het beste even langs een bureau kan gaan waar je eventueel terecht zal komen. Daar kan je vragen om in contact te komen met een vp'er om aan hem te vragen waar hij precies voor wordt ingezet. Uiteraard kan er nog verschil zitten in de opleiding die gevolgd is, maar probeer iemand te vinden die ook de verkorte opleiding heeft gedaan. Zo weet je beter wat je kan verwachten dan iemand die een verhaal vertelt op een BOP voorlichting over zijn of haar werkzaamheden, juist omdat het vaak verschilt per bureau.
Dat is dus in eenheid DH wat moeilijker. Toen ik lang geleden (2,5 jaar geleden  :P) begon konden de HGL coll uit een lijst met bureaus kiezen die 'vacatures' hadden. Afhankelijk van hun voorkeur werden ze dan op 1 van de geselecteerde bureau geplaatst (1e, 2e of 3e keus). HLM coll mochten zelf hun voorkeur aangeven (of in mijn geval mijn afkeur).
Hobby Bobby eenheid Den Haag

koenb

• Senior gebruiker
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #559 Gepost op: 13 januari 2015, 09:29:01
Citaat van: kaasje link=msg=1322421 date=1421137246
Dat is dus in eenheid DH wat moeilijker. Toen ik lang geleden (2,5 jaar geleden  :P) begon konden de HGL coll uit een lijst met bureaus kiezen die 'vacatures' hadden. Afhankelijk van hun voorkeur werden ze dan op 1 van de geselecteerde bureau geplaatst (1e, 2e of 3e keus). HLM coll mochten zelf hun voorkeur aangeven (of in mijn geval mijn afkeur).

Zo zie je dat zelfs dat weer verschilt. Als ik de cijfers moet geloven die laatst in het nieuws waren voor de vrijwilligers per eenheid kwam Den Haag er zelfs boven. Toch blijven ze daar vacatures hebben. Snap dat het daar wat lastiger is om binnen te komen op een willekeurig bureau. In Oost is dit weer wat makkelijker, omdat ze overal wel vraag hebben.