Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 247722 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

koenb

• Senior gebruiker
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #630 Gepost op: 19 januari 2015, 15:40:28
Citaat van: Maxell01 link=msg=1324288 date=1421670634
De opleiding VP 2.0 gelijk schrappen en snel door de plee spoelen O0 O0 Een grote aanfluiting en wat heeft het wel weer niet gekost.................... >:( >:(

En de huidige vrijwilligers laten doorstromen, bredere opleiding. Kwaliteit voor kwantiteit.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #631 Gepost op: 19 januari 2015, 16:41:51
Citaat van: koenb link=msg=1324321 date=1421678428
En de huidige vrijwilligers laten doorstromen, bredere opleiding. Kwaliteit voor kwantiteit.
spijt me zeer te zeggen, maar ga dan even flinken schrappen in het curriculum van de volledige opleiding. Heel leuk om milieu te hebben, maar ga je het gebruiken? nee! heel leuk om arrestantenzorg te hebben, maar ga je het gebruiken? nee! heel leuk om publieksservice te hebben, maar ga je het gebruiken? nee!

Besteed dan meer tijd aan de zaken die je echt tegenkomt en laat deze aansluiten bij het werken op straat (ipv een instructeur die al jaren niet meer op straat is geweest).
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #632 Gepost op: 19 januari 2015, 16:45:03
Citaat van: kaasje link=msg=1324328 date=1421682111
spijt me zeer te zeggen, maar ga dan even flinken schrappen in het curriculum van de volledige opleiding. Heel leuk om milieu te hebben, maar ga je het gebruiken? nee! heel leuk om arrestantenzorg te hebben, maar ga je het gebruiken? nee! heel leuk om publieksservice te hebben, maar ga je het gebruiken? nee!
De vrijwilligers bij ons worden wel degelijk af en toe ingezet bij arrestantenzorg. En voor publieksservice geld hetzelfde.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #633 Gepost op: 19 januari 2015, 16:50:48
Citaat van: Red link=msg=1324329 date=1421682303
De vrijwilligers bij ons worden wel degelijk af en toe ingezet bij arrestantenzorg. En voor publieksservice geld hetzelfde.
Bij ons dus niet en dat vind ik dus echt iets wat beter afgestemd kan worden op de eisen vanuit het bureau. Bij ons is de publieksservice alleen tijdens kantooruren geopend en laten veel vrijwilligers dan nou net zelf een baan hebben.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

koenb

• Senior gebruiker
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #634 Gepost op: 19 januari 2015, 16:53:23
Citaat van: kaasje link=msg=1324328 date=1421682111

Besteed dan meer tijd aan de zaken die je echt tegenkomt en laat deze aansluiten bij het werken op straat (ipv een instructeur die al jaren niet meer op straat is geweest).

Ben ik het mee eens. De oude niveau 2 opleiding loopt achter op de reorganisatie. Arrestantenzorg is bij ons de taak van boa's en niet meer van de BPZ. Publieksservice lijkt mij nog wel nuttig in verband met aangiftes opnemen op locatie, maar richt je dan voornamelijk ook daar op. De opleiding moet inderdaad meer gericht zijn op het werken op straat.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #635 Gepost op: 19 januari 2015, 16:58:59
Citaat van: kaasje link=msg=1324331 date=1421682648
Bij ons dus niet en dat vind ik dus echt iets wat beter afgestemd kan worden op de eisen vanuit het bureau.
Is dat zo? Als vrijwilliger moet je toch overal kunnen werken? En niet alleen op een bepaald bureau...
Citaat van: koenb link=msg=1324332 date=1421682803
Arrestantenzorg is bij ons de taak van boa's en niet meer van de BPZ. Publieksservice lijkt mij nog wel nuttig in verband met aangiftes opnemen op locatie, maar richt je dan voornamelijk ook daar op. De opleiding moet inderdaad meer gericht zijn op het werken op straat.
In Amsterdam heeft ieder bureau nog steeds cellen die zo nu en dan gebruikt worden. Een stukje arrestantenzorg en opleiding daarin kan weinig kwaad. En publieksservice is meer als alleen aangiftes opnemen. Het is ook contact hebben met publiek. Ik vertel altijd tegen mijn studenten dat ze net zoveel leren achter de balie van het bureau als op straat. En dat is ook gewoon zo.

Er wordt hier door veel mensen geroepen dat men vrijwilligers breder moet inzetten. Dan horen dit soort "kleine" modules ook gewoon bij de opleiding. Alle andere (niv 2,3, en 4) opleidingen bevatten namelijk ook deze basismodules.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #636 Gepost op: 19 januari 2015, 17:20:02
Helemaal eens met Red. In het begin van mijn opleiding heb ik redelijk wat achter de balie gezeten en daar pluk ik nu nog de vruchten van. Je leert daar een heleboel over het omgaan met mensen en komt allerlei pluimage tegen. Daarnaast is het een mooie gelegenheid om de kwaliteit van je schriftelijk werk te ontwikkelen, wat voor sommigen echt geen overbodige luxe is ;).
Senior GGP / Oost-Brabant

7194

• Senior gebruiker
Reactie #637 Gepost op: 19 januari 2015, 18:38:01
Vergeet niet dat er aan veel milieuwetgeving ver gaande bevoegdheden hangen die zeer toepasbaar zijn in de BPZ... Of doen jullie niet aan vuurwerk gerelateerde zaken?  ;)

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #638 Gepost op: 19 januari 2015, 22:08:33
De huidige politie-opleiding is al in schril contrast vergeleken PO2002 door het wegvallen van al die vakken als milieu andere bijzondere wetten (en dat was al een waardevermindering tov POMB).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #639 Gepost op: 20 januari 2015, 11:53:21
Citaat van: Red link=msg=1324333 date=1421683139
Is dat zo? Als vrijwilliger moet je toch overal kunnen werken? En niet alleen op een bepaald bureau... In Amsterdam heeft ieder bureau nog steeds cellen die zo nu en dan gebruikt worden. Een stukje arrestantenzorg en opleiding daarin kan weinig kwaad. En publieksservice is meer als alleen aangiftes opnemen. Het is ook contact hebben met publiek. Ik vertel altijd tegen mijn studenten dat ze net zoveel leren achter de balie van het bureau als op straat. En dat is ook gewoon zo.

Er wordt hier door veel mensen geroepen dat men vrijwilligers breder moet inzetten. Dan horen dit soort "kleine" modules ook gewoon bij de opleiding. Alle andere (niv 2,3, en 4) opleidingen bevatten namelijk ook deze basismodules.
Er is momenteel veel discussie over de opleiding politievrijwilliger en dat de VP2.0 niet voldoet en niet geschikt is voor een bredere inzet van politievrijwilliger.
Welke modules en duur van de opleiding zouden in jullie ogen geschikt zijn voor de nieuwe opleiding politievrijwilliger met als doel om input te geven aan b.v een LOPV en / of politieacademie
In ieder geval na de opleiding - Basis Vuurwapenopleiding (RTGP-II)
ik zou zeggen vul eens aan;................ik denk dat velen benieuwd zullen zijn ::)