2 voorzetje
- AZV / EHBO / Bekeuringssituaties / BVH, muteren etc.
- Toezicht houden in publiek domein / Toezicht houden bij evenementen en horeca-
- Toezicht houden op verkeersveiligheid / Assisteren bij complexe verkeerscontroles / Optreden bij verkeersongevallen
- Optreden bij misdrijven
- Assisteren bij forensisch onderzoek op de standaard PD
- Publieksservice / Arrestantenzorg
- Basis rijopleiding
- Basis Vuurwapenopleiding (RTGP-II)
Ik vind dit een heel mooi lijstje. De dikgedrukte modules zouden voor mij dan nog wat meer prioriteit hebben dan de andere.
Dingen die ik mis zijn de rijopleiding, optreden bij verkeersongevallen (hier komen we op de brabantse 80km wegen vaak bij uit) en het werken in de horeca.
Daaraan gekoppeld hangt dan de vuurwapenopleiding, wat je meer mogelijkheden geeft als het gaat om rijden op meldingen met agressie of 311 heterdaad, maar ook de inzetbaarheid tijdens de horeca.
Ik draai heel wat nachtdiensten, maar in een onopvallend voertuig. Wij spitsen ons op vernielingen buiten het centrum en arrestantentransport. In het centrum willen ze de niet vuurwapen dragende collega's niet hebben.
Assisteren bij forensisch onderzoek heb ik doorgestreept. Als ik heel eerlijk ben weet ik niet precies wat de invulling van de module is, maar ik zie daar 123 geen noodzaak of meerwaarde voor in het werk dat ik doe. Ik denk wel dat een vrijwilliger ondersteunend moet zijn en vooral geen eigen zaken moet gaan draaien. Hetzelfde geldt misschien wel voor optreden bij misdrijven, maar ook de invulling daarvan weet ik niet.