Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 247735 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #710 Gepost op: 31 januari 2015, 19:26:02
Citaat van: Red link=msg=1327551 date=1422727678
Waarom? Ik heb heel veel respect voor de vrijwilligers. Ze doen goed werk, zijn gemotiveerd en hebben plezier in hun opleiding. Ik heb ook plezier in het coachen. Het gaat mij om de keuze in de politiek.
Afschaffen zei je toch, kun je je met belangrijke zaken bezig houden

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #711 Gepost op: 31 januari 2015, 19:55:54
Citaat van: Maxell01 link=msg=1327553 date=1422728762
Afschaffen zei je toch, kun je je met belangrijke zaken bezig houden
Ja, ik zeg inderdaad afschaffen. Maar je redenering over "belangrijkere zaken" is absurd. Nogmaals, ik vind vrijwilligers niet "minder belangrijk" en al zeker niet minderwaardig. (want zo doe je mijn uitspraken nu voor komen)

Ik spreek veel vrijwilligers, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het merendeel van de vrijwilligers de laatste jaren bestaat uit jonge mensen die het liefst beroeps willen zijn, maar daar door een gebrek aan vacatures niet aan toe komen. Ik heb afgelopen week een klas met 15 vrijwilligers ontmoet waarvan er 10 het liefst beroeps zouden zijn.

Ik vind het persoonlijk enorm zonde dat we die capaciteit nu "vergooien" door er minder goed opgeleide, en minder goed inzetbare collega's van te maken. Bovendien merk ik aan deze vrijwilligers dat ze meer willen doen in hun werk dan dat ze mogen, en daardoor raken ze teleurgesteld in het werk wat ze moeten doen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #712 Gepost op: 31 januari 2015, 21:03:46
Citaat van: Red link=msg=1327555 date=1422730554
Ja, ik zeg inderdaad afschaffen. Maar je redenering over "belangrijkere zaken" is absurd. Nogmaals, ik vind vrijwilligers niet "minder belangrijk" en al zeker niet minderwaardig. (want zo doe je mijn uitspraken nu voor komen)

Ik spreek veel vrijwilligers, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het merendeel van de vrijwilligers de laatste jaren bestaat uit jonge mensen die het liefst beroeps willen zijn, maar daar door een gebrek aan vacatures niet aan toe komen. Ik heb afgelopen week een klas met 15 vrijwilligers ontmoet waarvan er 10 het liefst beroeps zouden zijn.

Ik vind het persoonlijk enorm zonde dat we die capaciteit nu "vergooien" door er minder goed opgeleide, en minder goed inzetbare collega's van te maken. Bovendien merk ik aan deze vrijwilligers dat ze meer willen doen in hun werk dan dat ze mogen, en daardoor raken ze teleurgesteld in het werk wat ze moeten doen.
inderdaad een verkeerde beeldvorming wordt er gegeven, mooie verhalen met een opleiding ver onder de maat. Op forum staan zat wensen van zeer veel vrijwilligers die pleiten voor een goede opleiding en dat men als een volwaardige kracht de straat op kan. Daar is nu behoefte aan. Nu eerst maar eens stoppen met dure wervingscampagnes en nu eerst een tijd en energie stoppen in de huidige vrijwilligers. Anders afschaffen. Op deze manier bereik je niks en lopen er meer weg dan dat er bijkomen.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #713 Gepost op: 31 januari 2015, 21:07:40
Je begrijpt niet (of wil niet begrijpen) wat ik bedoel.

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #714 Gepost op: 31 januari 2015, 22:20:35
Citaat van: Red link=msg=1327568 date=1422734860
Je begrijpt niet (of wil niet begrijpen) wat ik bedoel.

We begrijpen elkaar goed O0

CM112

• Forum gebruiker
  • Asp. manschap A
Reactie #715 Gepost op: 2 februari 2015, 18:16:23
Vandaag selectiedag A positief afgerond. Volgende week woensdag selectiedag B. De sporttest heb ik afgelegd in 2 minuten en 47 seconden. 098uo

Bravo

• Forum gebruiker
Reactie #716 Gepost op: 2 februari 2015, 19:09:02
Citaat van: CM112 link=msg=1328055 date=1422897383
Vandaag selectiedag A positief afgerond. Volgende week woensdag selectiedag B. De sporttest heb ik afgelegd in 2 minuten en 47 seconden. 098uo

Dat is een hele goede tijd. Hoop je die volgend jaar weer na te doen op de FVT.

Veel succes met selectiedag B. Gewoon ontspannen naartoe leven en dan merk je het vanzelf wat ze ervan vonden :)

Nathan

• Begonnen aan selectie VP
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #717 Gepost op: 13 februari 2015, 01:50:57
Vanavond de bewust blauw dag gehad voor de VP in Utrecht. Opkomst was 50 %.  
Tot een ieder zijn verbazing veel jonge types, (18 - 25 jaar ).

In Utrecht was het een zeer zinvolle en leerzame avond.
Veel mensen beseffen toch niet wat ze nou eigenlijk kunnen verwachten en wat er verwacht wordt.
Op de helft van de avond waren er dan ook een aantal afvallers.

Op naar de overige selectie dagen!
Tevens werd er verteld dat wij in week 45 beginnen.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #718 Gepost op: 13 februari 2015, 13:29:37
Citaat van: Nathan link=msg=1330393 date=1423788657
Vanavond de bewust blauw dag gehad voor de VP in Utrecht. Opkomst was 50 %.  
Tot een ieder zijn verbazing veel jonge types, (18 - 25 jaar ).
Verbazing van wie? Ik zie juist heel veel jonge vrijwilligers instromen die eigenlijk beroeps willen zijn maar daar door het gebrek aan vacatures niet aan toe komen.

Nathan

• Begonnen aan selectie VP
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #719 Gepost op: 13 februari 2015, 13:56:38
Jong bedoel ik mee , 17-18 jarige en vooral dames.