Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 247747 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Bram23

• Forum gebruiker
Reactie #740 Gepost op: 16 april 2015, 17:21:36
Hallo,

Aangezien ik nieuw ben op dit forum zal ik me eerst even voorstellen. Mijn naam is Bram. Kort geleden heb ik met succes de selectieprocedure voor de vrijwillige politie afgerond. Mijn opleiding zou in mei van start gaan. Helaas heb ik deze week een mail ontvangen dat de start van de opleiding is doorgeschoven naar oktober. In de mail die ik ontving werd ik tevens uitgenodigd om te solliciteren naar de functie van hoofdagent. Ik heb besloten om hier op in te gaan. Maar ik heb direct gevraagd wat de gevolgen voor mij waren als ik niet door de selectie zou komen. Ik neem aan dat ik dan gewoon in oktober kan starten met mijn opleiding als vrijwilliger. Bij W&S kon men deze vraag niet direct beantwoorden. Weet hier iemand misschien hoe dat zit? Alvast bedankt.

koenb

• Senior gebruiker
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #741 Gepost op: 16 april 2015, 17:25:00
Je wordt door werving en selectie getest op meerdere criteria. De lat voor niveau 3 en verder ligt hoger dan niveau 2 voor vrijwilligers. Als men beslist om vrijwilligers uit te rusten met een vuurwapen, zullen ze ook moeten voldoen aan het niveau van agent. De kans is dus dat mensen niet op dit niveau zitten en niet kunnen doorstromen naar niveau 3. Ik sprak laatst iemand die al 20 jaar werkzaam is als vrijwilliger en afgekeurd was op de doorstroom naar niveau 3. Het maakt dus niet uit hoeveel ervaring je hebt.

Het is nu nog een idee van de LOPV, ben benieuwd wat de korpsleiding hier van vindt. Denk dat het nog wel even gaat duren voor de surveillanten er definitief uit zijn, vooral omdat Rotterdam en Amsterdam nog vacatures open hadden staan voor surveillanten. Daarnaast zal omscholing ook veel tijd en geld gaan kosten, aangezien er ook veel beroepssurveillanten zijn. En dan hebben de ook nog de boa's van bijvoorbeeld het VHT, wat gaan ze daar mee doen? Die lopen ook nog onbewapend op straat. We zijn er dus nog lang niet.

koenb

• Senior gebruiker
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #742 Gepost op: 16 april 2015, 17:31:37
Citaat van: Bram23 link=msg=1344067 date=1429197696
Hallo,

Aangezien ik nieuw ben op dit forum zal ik me eerst even voorstellen. Mijn naam is Bram. Kort geleden heb ik met succes de selectieprocedure voor de vrijwillige politie afgerond. Mijn opleiding zou in mei van start gaan. Helaas heb ik deze week een mail ontvangen dat de start van de opleiding is doorgeschoven naar oktober. In de mail die ik ontving werd ik tevens uitgenodigd om te solliciteren naar de functie van hoofdagent. Ik heb besloten om hier op in te gaan. Maar ik heb direct gevraagd wat de gevolgen voor mij waren als ik niet door de selectie zou komen. Ik neem aan dat ik dan gewoon in oktober kan starten met mijn opleiding als vrijwilliger. Bij W&S kon men deze vraag niet direct beantwoorden. Weet hier iemand misschien hoe dat zit? Alvast bedankt.

Hallo Bram,

Je hebt de selectieprocedure van vrijwilliger afgerond, mocht je ergens op afvallen tijdens de selectie van niveau 4 dan lijkt mij dat dit geen invloed heeft. Je hebt het namelijk allemaal positief afgerond. Criteria liggen bij niveau 4 op sommige vlakken wel hoger.

Bram23

• Forum gebruiker
Reactie #743 Gepost op: 16 april 2015, 17:45:21
Citaat van: koenb link=msg=1344069 date=1429198297
Hallo Bram,

Je hebt de selectieprocedure van vrijwilliger afgerond, mocht je ergens op afvallen tijdens de selectie van niveau 4 dan lijkt mij dat dit geen invloed heeft. Je hebt het namelijk allemaal positief afgerond. Criteria liggen bij niveau 4 op sommige vlakken wel hoger.

Bedankt voor je reactie. Weet je misschien ook of de uitslagen van bv de sporttest en het medische keuring geldig blijven in de selectieprocedure.  Zijn beide zeer recent.

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #744 Gepost op: 16 april 2015, 17:57:27
Citaat van: Bram23 link=msg=1344074 date=1429199121
Bedankt voor je reactie. Weet je misschien ook of de uitslagen van bv de sporttest en het medische keuring geldig blijven in de selectieprocedure.  Zijn beide zeer recent.
Jullie wordt gevraagd of jullie ipv vrijwilliger niet voor Hoofdagent willen gaan?

Toen ik voor Politiekundige solliciteerde kreeg ik juist te horen dat het niet acceptabel was om als vrijwilliger na 3 jaar te solliciteren voor beroeps. Zo frustrerend, de 'Nationale' Politie weet niet waar ze mee bezig zijn maar weet vooral niet wat dit met mensen doet. Wie voelt zich nu nog serieus genomen?

*Stopt met lezen en gaat even stoom afblazen*

Bram23

• Forum gebruiker
Reactie #745 Gepost op: 16 april 2015, 18:02:42
Citaat van: Meneer link=msg=1344076 date=1429199847
Jullie wordt gevraagd of jullie ipv vrijwilliger niet voor Hoofdagent willen gaan?

Toen ik voor Politiekundige solliciteerde kreeg ik juist te horen dat het niet acceptabel was om als vrijwilliger na 3 jaar te solliciteren voor beroeps. Zo frustrerend, de 'Nationale' Politie weet niet waar ze mee bezig zijn maar weet vooral niet wat dit met mensen doet. Wie voelt zich nu nog serieus genomen?

Klopt wat je zegt. Ik denk dat ik ben uitgenodigd omdat ik nog niet de opleiding ben ingegaan. Als ik de opleiding al had afgerond was het een ander verhaal geweest. Dan wordt er inderdaad van je verwacht dat je eerst minimaal 3 jaar meedraait als vrijwilliger.

sanderpol

• Forum gebruiker
Reactie #746 Gepost op: 16 april 2015, 18:47:26
Citaat van: Bram23 link=msg=1344067 date=1429197696
Hallo,

Voor welke regio is dit Bram?

Bram23

• Forum gebruiker
Reactie #747 Gepost op: 16 april 2015, 20:23:28
Citaat van: sanderhulleman link=msg=1344079 date=1429202846
Voor welke regio is dit Bram?
Noord Nederland

Prio1

• Generalist GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #748 Gepost op: 17 april 2015, 09:36:28
Citaat van: Meneer link=msg=1344076 date=1429199847

Wel frapant, ze kunnen een goede ingewerkte collega er fulltime bij krijgen als niv5. Maar nee we gaan een onervaren iemand zoeken. :o
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #749 Gepost op: 17 april 2015, 18:22:07
Juist niet. Om die 'ervaren' vrijwilliger om te scholen moeten er een hoop kosten gemaakt worden EN een nieuwe vrijwilliger ter vervanging van de plek opgeleid worden. Je maakt dus dubbele kosten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein