Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 247751 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

guest16442

• Gast
Reactie #760 Gepost op: 26 april 2015, 21:25:22
Wat wil je er precies over weten dan?

BwS

• Student Criminologie - Vrijwilliger EHBO
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #761 Gepost op: 26 april 2015, 22:18:41
Voornamelijk of er concrete plannen zijn de opleiding ingrijpend te wijzigen eigenlijk.

Waus

• Forum gebruiker
Reactie #762 Gepost op: 27 april 2015, 08:12:30
Volgens mij veranderen ze de opleiding continu. Ik moet eerlijk zeggen dat de opleiding nu, gezien de aantal modules, erg mager te noemen is.

Veel vrijwilligers hebben van oorsprong de  volledige surveillantenopleiding gedaan. Hierdoor is er ook een doorstroom mogelijkheid naar N3 modules (Vuurwapen etc). Met de nieuwe opleiding kan doorstromen op dit moment iig niet.

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #763 Gepost op: 27 april 2015, 13:20:42
Citaat van: BwS link=msg=1346417 date=1430079521
Voornamelijk of er concrete plannen zijn de opleiding ingrijpend te wijzigen eigenlijk.
@BwS, ik kan je zeggen dat de opleiding inderdaad zeer mager is en er ook nog geen concrete plannen zijn op die te wijzigen. De organisatie roept wel heel veel en wil heel veel echter komt daar in de praktijk weinig van terecht. Het beeld wat veel hebben om breed ingezet te worden kun je vergeten en het beperkt zich alleen nog toch tot evenementen, alcoholcontroles wat surveillance en dat heb je het wel gehad. Er zijn wel wat eenheden die iets meer gebruik maken van vrijwilligers maar die zijn er niet veel. Het zelfde geldt voor extra modules, dat kun je ook vergeten. Momenteel speelt de reorganisatie die pas in 2017 moet zijn afgerond als het redden, cao, forse bezuinigingen etc dus de organisatie heeft eerst wel wat anders aan hun hoofd. Het is maar net wat je wil maar en of je met de taken die je moet uitvoeren tevreden bent prima, maar er zijn door deze opleiding ook al weer veel vrijwilligers die zijn gestopt of dit nog gaan doen. Het is spijtig om te zeggen maar kan er weinig anders van maken. Ondanks de bereidheid van gemotiveerde mensen die wel graag meer willen wordt hier geen gehoor aan gegeven. Alleen de vrijwilligers van de oude opleiding niveau 2 hebben misschien nog wat perspectief maar daar wordt ook al moeilijk over gedaan.

Bram23

• Forum gebruiker
Reactie #764 Gepost op: 27 april 2015, 19:50:51
Citaat van: Maxell01 link=msg=1346509 date=1430133642
@BwS, ik kan je zeggen dat de opleiding inderdaad zeer mager is en er ook nog geen concrete plannen zijn op die te wijzigen. De organisatie roept wel heel veel en wil heel veel echter komt daar in de praktijk weinig van terecht. Het beeld wat veel hebben om breed ingezet te worden kun je vergeten en het beperkt zich alleen nog toch tot evenementen, alcoholcontroles wat surveillance en dat heb je het wel gehad. Er zijn wel wat eenheden die iets meer gebruik maken van vrijwilligers maar die zijn er niet veel. Het zelfde geldt voor extra modules, dat kun je ook vergeten. Momenteel speelt de reorganisatie die pas in 2017 moet zijn afgerond als het redden, cao, forse bezuinigingen etc dus de organisatie heeft eerst wel wat anders aan hun hoofd. Het is maar net wat je wil maar en of je met de taken die je moet uitvoeren tevreden bent prima, maar er zijn door deze opleiding ook al weer veel vrijwilligers die zijn gestopt of dit nog gaan doen. Het is spijtig om te zeggen maar kan er weinig anders van maken. Ondanks de bereidheid van gemotiveerde mensen die wel graag meer willen wordt hier geen gehoor aan gegeven. Alleen de vrijwilligers van de oude opleiding niveau 2 hebben misschien nog wat perspectief maar daar wordt ook al moeilijk over gedaan.

Zo! Dat klinkt positief! Echt zin om te beginnen.. Gelukkig net wat gesprekken gehad die een ander beeld schetsen.

schuimer

• Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
Reactie #765 Gepost op: 27 april 2015, 21:32:41
Citaat van: Bram23 link=msg=1346543 date=1430157051
Zo! Dat klinkt positief! Echt zin om te beginnen.. Gelukkig net wat gesprekken gehad die een ander beeld schetsen.

Zou je een tipje van de sluier op willen lichten, naar aanleiding van de gesprekken waar je het over hebt?
Ben ik, en vele anderen waarschijnlijk, wel benieuwd naar?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

Waus

• Forum gebruiker
Reactie #766 Gepost op: 27 april 2015, 22:03:32
Ben idd ook benieuwd. Wij klinken nu pessimistisch maar het is de harde realiteit.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #767 Gepost op: 28 april 2015, 09:30:42
Het is triest, heel triest momenteel. Uit coulance staken wij mee voor de betere CAO van onze beroeps coll. Zelf hebben wij er niks aan. Vanwege de reorganisatie ligt alles op zijn gat. Alles moeten we opvangen onder eigen verantwoordelijkheid. Nee, het is een triest zooitje momenteel. Het werk is prachtig, maar de organisatie erachter...
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #768 Gepost op: 28 april 2015, 11:24:32
Citaat van: Bram23 link=msg=1346543 date=1430157051
@  Bram, ben ook even zeer benieuwd welke verhalen. Maar wel herkenbaar, mooie verhalen van kom bij de club maar dat is allemaal lokvoer en niet meer dan dat.
De minister wil dat er 5000 politievrijwilligers komen en daar hoort natuurlijk een mooie wervingscampagne bij wat ik snap maar het maar het allemaal gebakken lucht.
Lees de input topic politievrijwilligers maar eens door dan krijg je een beter beeld. Nogmaals als je je kunt vinden in de summiere taken die voor de nieuwe  VP i.o overblijven prima, maar maak geen illusies. :( :(

guest15549

• Gast
Reactie #769 Gepost op: 28 april 2015, 15:27:23
VP gaat voor mij helaas toch niet door, wil wel iedereen veel succes en plezier wensen die wel beginnen aan de opleiding of aan het solliciteren zijn/gaan  0098