Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 247758 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

CM112

• Forum gebruiker
  • Asp. manschap A
Reactie #770 Gepost op: 28 april 2015, 15:48:06
@RS496

Wat jammer! Kan je meer kwijt over de reden van het stoppen?

Bram23

• Forum gebruiker
Reactie #771 Gepost op: 28 april 2015, 16:55:16
Citaat van: Maxell01 link=msg=1346599 date=1430213072
@  Bram, ben ook even zeer benieuwd welke verhalen. Maar wel herkenbaar, mooie verhalen van kom bij de club maar dat is allemaal lokvoer en niet meer dan dat.
De minister wil dat er 5000 politievrijwilligers komen en daar hoort natuurlijk een mooie wervingscampagne bij wat ik snap maar het maar het allemaal gebakken lucht.
Lees de input topic politievrijwilligers maar eens door dan krijg je een beter beeld. Nogmaals als je je kunt vinden in de summiere taken die voor de nieuwe  VP i.o overblijven prima, maar maak geen illusies. :( :(

Wat ik inmiddels wel heb begrepen is dat, hoewel de naam anders doet vermoeden, er absoluut (nog) geen sprake is van de nationale politie.
Ik denk dat dit ook geldt voor de vrijwilligers. De inzet van vrijwilligers verschilt enorm per regio. Heb in mijn regio (Noord Nederland) een aantal gesprekken gehad met mensen uit praktijk. Die maken mij nog steeds enthousiast.

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #772 Gepost op: 28 april 2015, 17:25:12
Citaat van: Bram23 link=msg=1346680 date=1430232916
Wat ik inmiddels wel heb begrepen is dat, hoewel de naam anders doet vermoeden, er absoluut (nog) geen sprake is van de nationale politie.
Ik denk dat dit ook geldt voor de vrijwilligers. De inzet van vrijwilligers verschilt enorm per regio. Heb in mijn regio (Noord Nederland) een aantal gesprekken gehad met mensen uit praktijk. Die maken mij nog steeds enthousiast.
Ik weet niet met wie je hebt gesproken maar dan ben je niet goed voorgelicht. Er is wel degelijk een NP en inderdaad worden vrijwilligers verschillend in gezet. Voor de nieuwe lichtingen zal dat zeer beperkt zijn in in de toekomst niet anders worden. Aangezien ik ook in die regio werkzaam ben en over dit over onderwerp al veel gesprekken heb gehad moet ik je teleurstellen. Maar als je enthousiast bent moet je solliciteren maar nogmaals maak je geen illusies.

Bram23

• Forum gebruiker
Reactie #773 Gepost op: 28 april 2015, 17:45:21
Citaat van: Maxell01 link=msg=1346685 date=1430234712
Ik weet niet met wie je hebt gesproken maar dan ben je niet goed voorgelicht. Er is wel degelijk een NP en inderdaad worden vrijwilligers verschillend in gezet. Voor de nieuwe lichtingen zal dat zeer beperkt zijn in in de toekomst niet anders worden. Aangezien ik ook in die regio werkzaam ben en over dit over onderwerp al veel gesprekken heb gehad moet ik je teleurstellen. Maar als je enthousiast bent moet je solliciteren maar nogmaals maak je geen illusies.

De tijd zal het leren. Mocht het in de praktijk idd zwaar tegenvallen, dan is het voor de politie zonde van de tijd en het geld wat ze in vrijwilligers investeren. Wat dan zullen vele niet lang aanblijven. Ik ook niet..

koenb

• Senior gebruiker
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #774 Gepost op: 28 april 2015, 17:59:09
Citaat van: Maxell01 link=msg=1346685 date=1430234712

Op papier is er sprake van een Nationale Politie, maar in de praktijk is dit voor vrijwilliger in ieder geval ver te zoeken. Taken verschillen niet per regio, maar al per basisteam. Daarnaast is en blijft het geweldig werk en ik denk dat de verhalen van Bram23 voor zijn team het meest betrouwbaar zijn. Als je er zelf geen vertrouwen in hebt dan moet je je maar afvragen of het voor jezelf nog wel zin heeft om door te blijven gaan. Zoals je net eerder al zei: Het is maar net wat je wil maar en of je met de taken die je moet uitvoeren tevreden bent.

Citaat van: Bram23 link=msg=1346680 date=1430232916
De inzet van vrijwilligers verschilt enorm per regio. Heb in mijn regio (Noord Nederland) een aantal gesprekken gehad met mensen uit praktijk. Die maken mij nog steeds enthousiast.

Top dat je nog steeds enthousiast bent! Zou mooi zijn als je door die enthousiaste vrijwilligers meegenomen kan worden in hun werkzaamheden.

Bravo

• Forum gebruiker
Reactie #775 Gepost op: 28 april 2015, 19:53:15
Citaat van: Bram23 link=msg=1346689 date=1430235921
De tijd zal het leren. Mocht het in de praktijk idd zwaar tegenvallen, dan is het voor de politie zonde van de tijd en het geld wat ze in vrijwilligers investeren. Wat dan zullen vele niet lang aanblijven. Ik ook niet..

Politiewerk is fantastisch. Soms is het jammer dat dit bij de politie is. Er verandert op dit moment veel binnen de politie en dat zorgt voor onrust. Maar veel veranderingen zijn ten goede. Ook voor de vrijwilligers staan er nog een aantal belangrijke veranderingen op stapel in de komende jaren. Alle gespeculeer daarover in deze thread is voorbarig. Ga het werk ervaren, ga de organisatie ervaren, ga die veranderingen ervaren en vorm je dan na een tijdje een oordeel. Veel succes en plezier.

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #776 Gepost op: 28 april 2015, 21:23:10
Citaat van: Bravo link=msg=1346731 date=1430243595
Alle gespeculeer daarover in deze thread is voorbarig. Ga het werk ervaren, ga de organisatie ervaren, ga die veranderingen ervaren en vorm je dan na een tijdje een oordeel. Veel succes en plezier.
Dat dus!

Zolang je zelf gemotiveerd bent en je leidinggevende zien wat ze aan je hebben, kun je heel wat werk verrichten!
Tuurlijk, ik had ook graag meer opleidingsmogelijkheden gezien. Ook ik vind het vervelend dat het allemaal zo lang moet duren. Maar mijn werk zal er niet minder om worden!

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #777 Gepost op: 28 april 2015, 22:58:26
Citaat van: Bravo link=msg=1346731 date=1430243595
Politiewerk is fantastisch. Soms is het jammer dat dit bij de politie is. Er verandert op dit moment veel binnen de politie en dat zorgt voor onrust. Maar veel veranderingen zijn ten goede. Ook voor de vrijwilligers staan er nog een aantal belangrijke veranderingen op stapel in de komende jaren. Alle gespeculeer daarover in deze thread is voorbarig. Ga het werk ervaren, ga de organisatie ervaren, ga die veranderingen ervaren en vorm je dan na een tijdje een oordeel. Veel succes en plezier.
Opvallend in deze is als zaken benoemd worden ineens een reactie komt van volgers die bij de organisatie aan tafel zitten en verder niets. Dit wordt ook door insiders beaamd die ook aan  de tafel zitten, Iemand een worst voorhouden en gespeculeer daarover in deze thread is ook voorbarig. Zolang er een vrijwilliger in het uniform bijkomt is het prima toch......

guest15549

• Gast
Reactie #778 Gepost op: 29 april 2015, 00:53:09
Citaat van: CM112 link=msg=1346654 date=1430228886
@RS496

Wat jammer! Kan je meer kwijt over de reden van het stoppen?

Het enige wat ik erover kan zeggen is dat ik niet door het veiligheidsonderzoek kwam omdat ik kennelijk in "het systeem" sta.. Maar ik ga in ieder geval uitzoeken hoe dat precies zit  998765

ronaldod

• VP Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #779 Gepost op: 29 april 2015, 13:45:05
Citaat van: Maxell01 link=msg=1346754 date=1430254706
Opvallend in deze is als zaken benoemd worden ineens een reactie komt van volgers die bij de organisatie aan tafel zitten en verder niets. Dit wordt ook door insiders beaamd die ook aan  de tafel zitten, Iemand een worst voorhouden en gespeculeer daarover in deze thread is ook voorbarig. Zolang er een vrijwilliger in het uniform bijkomt is het prima toch......

Dus ze hebben maar 1 doel en dat is die 5000 vrijwilligers binnenhalen (1/3 is executief en het overige is niet executief).
Dan is de inspannings verplichting maar voor 1666 executieve vrijwilligers.

Kijkend naar de sterkte in 2011 was dat 1400 in nederland.

Grofweg en niet rekening houdend met de 5% uitval per jaar hoeven ze maar 266 vrijwilligers te werven.

Mijn persoonlijke vermoeden is dat de groep te klein is om er veel tijd aan te besteden.

Misschien denk ik wat te pessimistisch.