Jij snapt het enigszins maar Pietje PUK niet, die heeft blijkbaar geen inzicht wat vrijwilligers allemaal doen. Je eigen ruiten ingooien je snapt zelf ook wel dat het een geldkwestie is en deze groep niet series wordt genomen, wat te zot voor woorden is.
Grappig dat je dat zegt, aangezien ik zo'n beetje wekelijks dienst doe als politie vrijwilliger. Van OO tot wijkzorg, tot verkeerscontroles etc.
Het merendeel van de vrijwilligers heeft op dit moment geen vuurwapen. Is het wenselijk dat vrijwilligers de
mogelijkheid krijgen om door te stromen naar NV2 + vwp of NV3 + vwp? Ja en daar zijn we het beide ook over eens.
Feit is, en blijft, dat dit op korte termijn
niet realistisch is. Financieel, vanuit de PA geen opleiding, capaciteit bij de PA, politiek, kies zelf je reden maar. Het zit er simpelweg op grote schaal niet in op het moment.
Als je van mening bent dat je je diensten niet meer veilig kunt doen, omdat je geen vwp hebt en de dreiging te hoog is. Wat is dan de meest eenvoudige oplossing voor de organisatie om jouw veiligheidsgevoel te vergroten?
- "Hi Maxell01, kun jij je volgende week melding op de PA? Je staat ingepland voor een vwp opleiding"
of
- "Hi Maxell01, ik heb begrepen dat je je niet meer veilig voelt op straat. Helaas kunnen we op korte termijn weinig doen op het gebied van doorstroming of een vwp. Ik zou dan ook willen voorstellen dat je tot nader orde geen diensten meer doet."
Ik weet het wel. Hint, het is niet de eerste optie.