Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 242137 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

VPEDH

  • Aspirant Politie vrijwilliger eenheid Den Haag
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #910 Gepost op: 28 oktober 2015, 09:00:16
Citaat van: kaasje link=msg=1378172 date=1444637520
Hoorde van de week van een sollicitant dat het aanbieden van opleiding tot politievrijwilliger zou gaan stoppen? Ik weet niet in hoeverre dit waar is en in wat voor zin? Iemand die meer weet?

Ik heb het ook gehoord. De minister heeft laten weten meer te willen inzetten op het verhogen van de kwaliteit van bijvoorbeeld de rechersche etc. Hij heeft volgens mij ook aangegeven dat er pas weer vrijwilligers worden geworven nadat de reorganisatie van de NP afgerond is. Er is een rapport verschenen (dat je kunt downloaden op de site van de LOPV) waarin naar voren komt, dat het één en ander schort aan de opleiding etc tav politievrijwilligers. Ik heb ook gezien, dat er op dit moment geen vacatures meer staan vermeld op de site van www.kombijdeploitie.nl. Er is dus een stop gezet op de vacatures, maar of dit ook permanent zal zijn weet ik niet. Ben benieuwd wat de Tweede kamer hier van vindt, omdat Opstelten had toegezegd om 10% PV'ers te willen werven van het totale personeelsbestand.


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #911 Gepost op: 28 oktober 2015, 11:40:55
Citaat van: VPEDH link=msg=1380733 date=1446019216
Er is dus een stop gezet op de vacatures, maar of dit ook permanent zal zijn weet ik niet. Ben benieuwd wat de Tweede kamer hier van vindt

Het antwoord op deze vragen is dus terug te vinden in het kamerstuk over de reorganisatie van de Nationale Politie.


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #912 Gepost op: 28 oktober 2015, 11:58:49
Citaat van: VPEDH link=msg=1380733 date=1446019216
Ik heb het ook gehoord. De minister heeft laten weten meer te willen inzetten op het verhogen van de kwaliteit van bijvoorbeeld de rechersche etc. Hij heeft volgens mij ook aangegeven dat er pas weer vrijwilligers worden geworven nadat de reorganisatie van de NP afgerond is. Er is een rapport verschenen (dat je kunt downloaden op de site van de LOPV) waarin naar voren komt, dat het één en ander schort aan de opleiding etc tav politievrijwilligers. Ik heb ook gezien, dat er op dit moment geen vacatures meer staan vermeld op de site van www.kombijdeploitie.nl. Er is dus een stop gezet op de vacatures, maar of dit ook permanent zal zijn weet ik niet. Ben benieuwd wat de Tweede kamer hier van vindt, omdat Opstelten had toegezegd om 10% PV'ers te willen werven van het totale personeelsbestand.

Juiste beslissing van de Minister,  eerst investeren in de huidige politievrijwilligers en als deze op niveau zitten dan pas weer starten met de werving voor nieuwe politievrijwilligers.
Nu afwachten of de minister zijn beloftes ook nakomt gelet op de financiële perikelen rondom de nationale politie.


Bravo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #913 Gepost op: 29 oktober 2015, 15:48:30
Citaat
Vragen van het lid Oskam (CDA) aan de Minister van Veiligheid en Justitie over politievrijwilligers (ingezonden 27 oktober 2015).

Vraag 1
Hebt u kennisgenomen van het rapport «Politievrijwilligers (on)gewenst...»? van de Stichting Maatschappij en Veiligheid?1

Vraag 2
Deelt u de conclusie van het rapport, dat beleidsmatige en organisatorische strubbelingen binnen de nationale politie dermate groot zijn, dat zij een negatief effect hebben op de werving en het behoud van politievrijwilligers? Zo ja, welke maatregelen neemt u om dit effect tegen te gaan?

Vraag 3
Geeft u gehoor aan de oproep van de Landelijke Organisatie van Politievrijwilligers (LOPV) om de aanbevelingen van het rapport over te nemen? Zo nee, waarom niet?2

Vraag 4
Hoe kijkt u aan tegen de suggestie van de LOPV om een politievrijwilliger te benoemen in de top van de politie en meer vrijwilligers dichter bij de leiding te positioneren?3 Deelt u de mening dat dit voor zowel de politievrijwilligers als de politieorganisatie voordelen kan hebben?

Vraag 5
Bent u bereid om, indien u vasthoudt aan de in de Herijkingsnota aangekondigde verlaging van het tempo van werving van nieuwe politievrijwilligers ten behoeve van een inhaalslag in het vrijwilligersmanagement4, de ontwikkeling van de tevredenheid van zittende politievrijwilligers toe te voegen als prestatie-indicator, om de Kamer in staat te stellen de voortgang van dit dossier te monitoren?

Vraag 6
Hoe hebben de instroom en de uitstroom van politievrijwilligers zich de afgelopen tien jaar ontwikkeld, in absolute aantallen?

Vraag 7
Hoeveel politievrijwilligers zijn de afgelopen tien jaar doorgestroomd naar een vaste en betaalde baan bij de nationale politie?

Vraag 8
Welk budget is er in 2016 beschikbaar voor werving, training en opleiding van politievrijwilligers?

Vraag 9
Erkent de korpsleiding van de nationale politie nut en noodzaak van politievrijwilligers? Zo ja, welke visie ligt daaraan ten grondslag, waar is die vastgelegd en waaruit blijkt die in beleid en organisatorische randvoorwaarden?

Vraag 10
Is het waar dat de financiële vergoeding voor politievrijwilligers verschilt? Zo ja, acht u dat wenselijk? Zo nee, wat gaat u hieraan doen?

Vraag 11
Is het waar dat politievrijwilligers die een bijstands-, WW- of andersoortige uitkering ontvangen, nog steeds in de problemen kunnen komen wanneer zij als politievrijwilliger aan de slag gaan? Is het tevens waar dat, als ze al aan de slag kunnen bij de politie, de verstrekking van bijvoorbeeld een sportbeha tot problemen kan leiden? Wat zijn u en uw ambtsgenoot van Sociale Zaken en Werkgelegenheid van plan om dit probleem op te lossen?

Vraag 12
Wat is de actuele stand van zaken van het overleg met de vakbonden en de LOPV? Is de laatste hand reeds gelegd aan de door u aangekondigde visie? Wanneer verwacht u het uniforme vrijwilligersbeleid te effectueren?

Vraag 13
Wilt u deze vragen beantwoorden vóór de plenaire behandeling van de begroting van het Ministerie van Veiligheid en Justitie?

Kamervragen door Peter Oskam CDA, n.a.v. het rapport over politievrijwilligers van de SMV. Volgens mij zitten er wel een aantal spannende en relevante vragen tussen.


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #914 Gepost op: 15 november 2015, 09:40:16
Citaat van: Bravo link=msg=1380931 date=1446130110
Kamervragen door Peter Oskam CDA, n.a.v. het rapport over politievrijwilligers van de SMV. Volgens mij zitten er wel een aantal spannende en relevante vragen tussen.

Zet de belangrijkste vraag er maar bij na de verschrikkelijke gebeurtenissen in Parijs. Wat gaan we doen met de veiligheid van politievrijwilligers? Gaan we die nu eens serieus nemen?  Een agent zonder dienstwapen is niet meer van deze tijd. 98uiye

http://www.acp.nl/actueel/middelen/nieuws/nieuwsbericht/archive/2015/01/article/extreme-geweldssituaties-vragen-om-extra-maatregelen-13377.html


solidshag

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #915 Gepost op: 15 november 2015, 22:11:26
Citaat van: Maxell01 link=msg=1384870 date=1447576816
Zet de belangrijkste vraag er maar bij na de verschrikkelijke gebeurtenissen in Parijs. Wat gaan we doen met de veiligheid van politievrijwilligers? Gaan we die nu eens serieus nemen?  Een agent zonder dienstwapen is niet meer van deze tijd. 98uiye

http://www.acp.nl/actueel/middelen/nieuws/nieuwsbericht/archive/2015/01/article/extreme-geweldssituaties-vragen-om-extra-maatregelen-13377.html

Als er ex-militair zeg ik meteen doen. Walter er bij en een Colt C7/C8.
Sollicitatie VP Noord Holland


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #916 Gepost op: 16 november 2015, 16:01:12
Citaat van: Maxell01 link=msg=1384870 date=1447576816
Zet de belangrijkste vraag er maar bij na de verschrikkelijke gebeurtenissen in Parijs. Wat gaan we doen met de veiligheid van politievrijwilligers? Gaan we die nu eens serieus nemen?  Een agent zonder dienstwapen is niet meer van deze tijd. 98uiye

http://www.acp.nl/actueel/middelen/nieuws/nieuwsbericht/archive/2015/01/article/extreme-geweldssituaties-vragen-om-extra-maatregelen-13377.html
Na de aanslagen van Parijs waren er allemaal reacties van de bonden en de eenheden. Niet meer met 2 ongewapende vrijwilligers over straat, maatregelen mb.t. het reizen en de discussie over het vuurwapen. Nu is de volgende aanslag, maar is er in de tussentijd iets verandert? De bonden zouden zich alleen al moeten schamen.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #917 Gepost op: 16 november 2015, 18:45:12
Ik stoor mij hier enorm aan het feit dat het gaat om de discussie over politie vrijwilligers en een pistool. Slechte zaak en wanneer kappen we hier nu eens mee? Dit geeft namelijk aan dat een deel van de VP'ers het niet snapt en dat is nu exact de reden waarom ik een deel van de huidige VP'ers absoluut niet in een hogere rang zou willen zien.

Ga in discussie over het nut van de rang surveillant op straat (NaPo heeft hier al een visie op) of over het feit dat vrijwilligers niet in kunnen stromen/door kunnen stromen naar een hoger niveau binnen de GGP en de rest van de politie en wat het bezwaar daarvan is.

 :-\


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #918 Gepost op: 16 november 2015, 18:46:55
 O0


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #919 Gepost op: 16 november 2015, 22:24:18
Citaat van: MNL-5200 link=msg=1385279 date=1447695912
Ik stoor mij hier enorm aan het feit dat het gaat om de discussie over politie vrijwilligers en een pistool. Slechte zaak en wanneer kappen we hier nu eens mee? Dit geeft namelijk aan dat een deel van de VP'ers het niet snapt en dat is nu exact de reden waarom ik een deel van de huidige VP'ers absoluut niet in een hogere rang zou willen zien.

Ga in discussie over het nut van de rang surveillant op straat (NaPo heeft hier al een visie op) of over het feit dat vrijwilligers niet in kunnen stromen/door kunnen stromen naar een hoger niveau binnen de GGP en de rest van de politie en wat het bezwaar daarvan is.

 :-\
ML5200 wie ben jij nu in deze om dit te bepalen, binnen de VP loopt er meer kennis rond dan menig diender en ben je niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Getuigd nog al van behoorlijke arrogantie