Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 246170 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bewapi

  • Aspirant Niveau 4 Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 57
Reactie #940 Gepost op: 19 november 2015, 15:16:47
Wat mij betreft zorgen ze er eerst voor dat een vrijwilliger meer module's krijgt, het huidige 2.0 is te beperkt. Vuurwapen hoeft daar zeker geen onderdeel van te zijn, er zijn voldoende taken die men uit kan voeren en daardoor de beroeps kan ontlasten, op die manier kunnen de beter getrainde en ervaren beroepscollega's de straat op.
Dreiging hoog? Dan de VP anders inzetten, desnoods meer op het bureau, balie etc. misschien iets minder leuk, maar o zo leerzaam ( en veilig ).


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #941 Gepost op: 19 november 2015, 18:18:38
Citaat van: bewapi link=msg=1385975 date=1447942607
Wat mij betreft zorgen ze er eerst voor dat een vrijwilliger meer module's krijgt, het huidige 2.0 is te beperkt. Vuurwapen hoeft daar zeker geen onderdeel van te zijn, er zijn voldoende taken die men uit kan voeren en daardoor de beroeps kan ontlasten, op die manier kunnen de beter getrainde en ervaren beroepscollega's de straat op.
Dreiging hoog? Dan de VP anders inzetten, desnoods meer op het bureau, balie etc. misschien iets minder leuk, maar o zo leerzaam ( en veilig ).
Dat is een diskwalificatie voor alle vrijwilligers, je hebt geen idee hoeveel ervaring, kennis en potentie er bij de vrijwilligers zit. Dus met dit gegeven sla je als aspirant de plank helemaal mis.


bewapi

  • Aspirant Niveau 4 Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 57
Reactie #942 Gepost op: 19 november 2015, 21:09:32
Citaat van: Maxell01 link=msg=1386021 date=1447953518
Dat is een diskwalificatie voor alle vrijwilligers, je hebt geen idee hoeveel ervaring, kennis en potentie er bij de vrijwilligers zit. Dus met dit gegeven sla je als aspirant de plank helemaal mis.

Ik zit bij de vrijpol  ;)
( maar start binnenkort als niv 4 , vandaar het onderschrift )


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #943 Gepost op: 19 november 2015, 21:14:55
Citaat van: Maxell01 link=msg=1386021 date=1447953518
Dat is een diskwalificatie voor alle vrijwilligers, je hebt geen idee hoeveel ervaring, kennis en potentie er bij de vrijwilligers zit. Dus met dit gegeven sla je als aspirant de plank helemaal mis.
Ik denk dat hij de plank gewoon raakt. Het heeft niets met diskwalificeren te maken. De huidige basisopleiding voor vrijwilliger stelt vrij weinig voor.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


ronaldod

  • VP Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Reactie #944 Gepost op: 20 november 2015, 11:49:43
Citaat van: Red link=msg=1386062 date=1447964095
Ik denk dat hij de plank gewoon raakt. Het heeft niets met diskwalificeren te maken. De huidige basisopleiding voor vrijwilliger stelt vrij weinig voor.

Helaas is dat de waarheid.....


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #945 Gepost op: 20 november 2015, 15:18:37
Citaat van: Red link=msg=1386062 date=1447964095
Ik denk dat hij de plank gewoon raakt. Het heeft niets met diskwalificeren te maken. De huidige basisopleiding voor vrijwilliger stelt vrij weinig voor.
Ja de 2- opleiding stelt weinig voor. Maar er is ook een hele grote groep mensen met een 2 opleiding of zelfs hoger. Ook deze worden op grote schaal klein gehouden.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #946 Gepost op: 2 december 2015, 08:17:49
Citaat van: Maxell01 link=msg=1388712 date=1448915315
Oma hoe je over de VP denkt vind ik je een...............maar hier heb  je wel 3 punten O0

Ik heb geen enkel probleem met burgers die de politie een handje willen helpen. Ik heb wel problemen met de term vrijwillig, zodra je een vaste vergoeding per kalenderjaar en een uurloon ontvangt ben je een oproepkracht of part-time politiemedewerker.

De overige kritiek op de vrijwillige politie hoef jij niet persoonlijk aan te trekken. Het rapport over de vrijwillige politie liegt er namelijk niet om. De korpsleiding van de Nederlandse politie heeft na 20 jaar vrijwillige politie nog steeds geen visie.

In het rapport staan ook meningen van het beroepspersoneel, er zijn (met name oudere) agenten die niet zo enthousiast zijn over vrijwilligers bij de politie. Je kan en mag dat niet af doen als gezeur. Een vrijwilliger met vuurwapen op zak voegt weinig toe als je dienst moet draaien met een beroepsagent die geen of weinig vertrouwen in je heeft.

Ik begrijp prima dat vrijwilligers dat soort geluiden of teksten in het rapport niet prettig vinden. Boos worden of het afdoen als verwerpelijke meningen zorgt niet dat het probleem opeens niet meer bestaat.


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #947 Gepost op: 2 december 2015, 09:36:45
Citaat van: Oma link=msg=1389020 date=1449040669
Ik heb geen enkel probleem met burgers die de politie een handje willen helpen. Ik heb wel problemen met de term vrijwillig, zodra je een vaste vergoeding per kalenderjaar en een uurloon ontvangt ben je een oproepkracht of part-time politiemedewerker.

De overige kritiek op de vrijwillige politie hoef jij niet persoonlijk aan te trekken. Het rapport over de vrijwillige politie liegt er namelijk niet om. De korpsleiding van de Nederlandse politie heeft na 20 jaar vrijwillige politie nog steeds geen visie.

In het rapport staan ook meningen van het beroepspersoneel, er zijn (met name oudere) agenten die niet zo enthousiast zijn over vrijwilligers bij de politie. Je kan en mag dat niet af doen als gezeur. Een vrijwilliger met vuurwapen op zak voegt weinig toe als je dienst moet draaien met een beroepsagent die geen of weinig vertrouwen in je heeft.

Ik begrijp prima dat vrijwilligers dat soort geluiden of teksten in het rapport niet prettig vinden. Boos worden of het afdoen als verwerpelijke meningen zorgt niet dat het probleem opeens niet meer bestaat.
Over welk rapport heb je het in deze?


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #948 Gepost op: 2 december 2015, 09:40:01
Citaat van: Maxell01 link=msg=1389036 date=1449045405
Over welk rapport heb je het in deze?

Aangeboden rapport door minister aan parlement + overige kamerstukken, te vinden op website van 2e kamer.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #949 Gepost op: 2 december 2015, 10:07:32
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten